Preşedintele Pavel şi primarul Şonchereche – discuţii vizând un ajutor financiar

Distribuie articolul:

“Păstrând tradiția, am dat startul consultărilor individuale cu reprezentanții administrațiilor publice locale, pentru a discuta bugetul județului Ialomița pe anul 2024 și modul de distribuire al acestuia în funcție de prioritățile fiecărei unități administrativ teritoriale.

Rând pe rând, împreună cu colegii mei din consiliul județean, pe parcursul acestei săptămâni, vom avea întrevederi cu reprezentanții fiecărei U.A.T din județ, prioritară pentru noi fiind sprijinirea lor pentru finalizarea proiectelor cu finanțare europeană, astfel încât să se evite returnarea banilor.

În calitate de președinte al Consiliului Județean Ialomița mi-am luat angajamentul ca instituția pe care o conduc să sprijine proiectele primăriilor din bugetul consiliului, astfel încât județul nostru să fie într-o continuă dezvoltare și să asigurăm accesul ialomițenilor la condiții de trai cât mai bune.” a declarat Marian Pavel – preşedintele Consiliului Judeţean Ialomiţa.

Printre primii cu care s-a întâlnit preşedintele CJI, s-au numărat şi primarul municipiului Feteşti.

Primarul Şonchereche – edilul cu cele mai multe proiecte

Am cerut primarului municipiului Feteşti, să ne spună ce a solicitat preşedintelui CJI, şi ce speră că se va rezolva graţie intervenţiei şi/sau a susţinerii din partesa instituţiei de rang judeţean?

Primarul Şonchereche este, poate, edilul cu cele mai multe proiecte aflate în derulare. Numai prin PNRR are 25 de proiecte. Lor, li se adaugă alte proiecte, cu finanţare de la Uniunea Europeană via ADR Sud Muntenia, ori prin Compania Naţională de Investiţii (CNI).

 “… Proiectele pe PNRR au ca dată de depunere, luna februarie a acestui an. Pe 13 februarie trebuie să ies cu toate pentru licitaţie. Ideea este că, dacă scot 25 de proiecte pe licitaţie, va trebui să avem şi bani pentru Autorizaţii. Mă refer la Avize, în primul rând. Fiecare proiect costă ceva. Numai contribuţia “cota ISC” înseamnă destul. Bani pe care, la acest moment, trebuie să-i avem, cu toate că pe viitor, poate, din PNRR, o să ne recuperăm banii. Eu i-am prezentat preşedintelui CJI situaţia existentă, aşa cum au făcut şi ceilalţi primari prezenţi. Din păcate, anul trecut, Primăria a pierdut procesul început acum 10 ani, pe când era primar domnul Catrinoiu. Vă reamintesc că în 2014, la Şcoala “Radu Vodă”, cu o firmă, s-au montat nişte pompe de căldură…Proiectul era finanţat de Fondul de Mediu, s-a schimbat soluţia proiectului, în timpul derulării lucrărilor, şi Fondul de Mediu nu a mai vrut să mai susţină finanţarea. Şi-atunci, lucrarea fiind făcută, firma Romstal nu şi-a primit banii, şi ne-a acţionat în judecată. Şi ne-am judecat timp de 10 ani, şi am pierdut. Prin luna octombrie a anului trecut am primit sentinţă definitivă şi irevocabilă, prin care s-a hotărât că avem de plată 18 miliarde lei vechi. Şi a trebuit să-i plătesc cât mai repede, în doar două luni, ca să nu ni se instituie blocare pe conturi, şi să riscăm să nu mai putem face p,lăţi pentru proiectele pe care le avem în derulare. Dacă nu plăteam cele 18 miliarde lei vechi, mă descurcam, cumva. Dar, aşa, trebuie să cer ajutor.

N-am stabilit cât urmează să solicităm, orice ban în plus e binevenit! (…) Printre proiectele prin PNRR, se numără : Efcientizarea energetică a blocurilor. Avem foarte multe blocuri care vor fi eficientizate energetic. Adică, izolaţie exterioară, schimbarea termopanelor, acoperiş, hidroizolaţie, etc. Avem Secţia de TBC a Spitalului, de reabilitat, de modernizat Dispensarul de Infecţioase. Avem şcolile, care reprezintă o necesitate. Toate cele 25 de proiecte prin PNRR sunt foarte importante!

Sediul Primăriei este, şi el, un proiect necesar! Am trecut de toate etapele, la Ministerul Dezvoltării. Am fost în şedinţe publice, acolo, cu Comisia care evaluează proiectele, Şi, datorită Ordonanţei care a fost dată, am înţeles de la CNI că deschiderea ofertelor care au fost date pe licitaţie, va făcută prin luna aprilie a acestui an. Aşteptăm până atunci, să vedem cine este constructorul, şi să ne-apucăm de treabă. Căci, de 13 ani, Primăria funcţionează în apartament, într-un bloc de locuinţe. (…) ”

 


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *