Primăria Slobozia „scapă” de 25 de angajaţi ai instituţiei

Distribuie articolul:

Primăria Slobozia este de 31 de ani la fel de ticsită de oameni ca mai toate primăriile din ţară. Iar faptul că instituţiile publice din România sunt supradimensionate din punct de vedere al personalului încă din fazele incipiente ale democraţiei româneşti nu mai este o surpriză pentru nimeni. La fel cum nu mai suprinde pe nimeni faptul că politicienii, adică acei eterni pretendenţi pentru ocuparea posturilor de conducere în cadrul diverselor instituţii publice care au activitate la nivel local, regional sau naţional, promit de mai bine de 30 de ani „marea cu sarea” în ceea ce priveşte reducerea şi reorganizarea numărului de „tăietori de frunze la câini”. În acest sens încă din momentul depunerii candidaturii pentru funcţia de primar al municipiului Slobozia, actualul edil al urbei a prezentat electoratului o schiţă a schimbărilor în ceea ce priveşte numărul angajaţilor din primărie, lucru care pare să se materializeze în curând.

Octombrie: lună de foc pentru angajaţii din Primăria Slobozia

În şedinţa extraordinară convocată de primarul Soare în data de 11 august a.c. consilierilor locali li s-au prezentat două proiecte de hotărâre, unul pentru a analiza organigrama şi statutul de funcţii ale aparatului de specialitate al primarului, iar celălalt face referire la Regulamentul de organizare şi funcţionare al aparatului de specialitate. Dacă în primul document este modificată şi ajustată întreaga structura a direcţiilor şi compartimentelor din Primăria Slobozia precum şi numărul angajaţilor care vor ocupa diverse funcţii în cadrul acestor birouri, prin Regulamentul propus se modifică şi unele atribuţii ale fiecărui post deja existent sau proaspăt inventat.

Conform proiectului de hotărâre care a ajuns în mapele consilierilor locali, cabinetul primarului capătă două posturi suplimentare faţă de cele patru ocupate până în prezent, asfel a fost creat un post de director de cabinet şi unul de referent. Unul dintre compartimentele care suferă modificări consistente este Serviciul Juridic, în prezent acesta este compus dintr-un şef birou şi 11 posturi iar după aprobarea Hotărârii Consiliului Local acesta va fi compus dintr-un şef şi 5 angajaţi.

În cazul unora dintre birouri primarul Soare împreună cu persoana care a redactat această hotărâre nu s-au mai sinchisit să expliciteze componenţa unor servicii din cadrul primăriei înainte şi după aprobarea acestor documente, punând sub semnul întrebării întreaga „operaţiune” şi motivele care se ascund în spatele aşa-zisei eficientizări a administraţiei publice locale precum şi economia reală care se va face la bugetul local. Una dintre surprizele plăcute pentru unele guri rele din Slobozia a fost demiterea voalată a şefului Serviciului Urbanism, celebrul Ambruş Alexandru, trimis să dea sfaturi despre circulaţie în cadrul Poliţiei Locale Slobozia şi al cărui post a fost desfiinţat conform documentelor din şedinţa Consiliului Local.

Cel puţin 4 instituţii din subordinea primarului Soare au fost luate în vizor

După ce posturile a 25 de angajaţi din cei 161 care făceau parte din aparatul propriu de specialitate al primarului au fost reduse, rămânând valabile doar 136 de locuri, primarul Dragoş Soare spune că oraşul va economisi aproximativ 1,5 milioane lei anual la Primăria Slobozia. Atenţia acestuia este deja îndreptată către alte instituţii din subordine unde speră să aibă „un aparat optim care să livreze cât mai mult comunităţii” iar printre instituţiile care vor suferi noi modificări în ceea ce priveşte organigrama se numără Poliţia Locală, Direcţia de Asistenţă Socială, Direcţia de Cultură şi Direcţia de Administrare a Domeniului Public.

 

Citește și articolul:   Autostrada A4 Sud – un deziderat care a prins deja contur!

Victor Ghinea


Distribuie articolul:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *