Staţia Cărămidari mai are de aşteptat! După mai mult de-un an, se reface …doar Devizul!

Distribuie articolul:

Cetăţenii, mai ales cei care locuiesc în zona MB-uri, ştiu cât de problematică este Staţia de pompare atunci când plouă. Nereuşind să fie preluată, apa pluvială dă mari bătăi de cap, nu numai cetăţenilor, ci şi lucrătorilor în cadrul SC Urban S.A Slobozia. Din acest motiv, în decursul anilor, Urban a tot solicitat intervenţii asupra infrastructurii de pompare, de canalizare, de funcţionare la parametrii optimi. Din păcate, directorii nu au avut suficientă „vână” cât să insiste, atât cât ar fi trebuit pentru ca primarul să nu permită teregiversarea înfăptuirii unor astfel de deziderate ce ţin de infrastructura Serviciilor publice pe care le administrează. Unul dintre motivele pentru care directorii Urban nu insistă întru urgentarea rezolvării problemelor ce ţin de infrastructură este faptul că ei sunt numiţi politic, concursul pentru ocuparea funcţiei nefiind decât unul de… împrejurări!         

În anul 2021, având la bază Hotărârea Consiliului Local, nr 213 emisă în şedinţa desfăşurată în data de 31 august, Primăria a început demersurile necesare efectuării lucrării „ÎNLOCUIRE / DEVIERE CONDUCTĂ DE REFULARE la Staţia de Pompare Ape Menajere Cărămidari”.  Şi-aşa cum ştiţi, mai întâi a trebuit să fie întocmit un Studiu de Fezabilitate (SF), apoi s-a organizat o licitaţie, s-a întocmit un Deviz estimativ. Conform HCL 213, valoarea lucrării era de 2.847.701 lei, cu TVA inclus. Da, aţi citit bine. Peste 28 de MILIARDE lei vechi, pentru doar 400 metri liniari de ţeavă care va fi înlocuită/deviată. În aceeaşi HCL, mai scria negru pe alb: „Durata estimată de execuţie este de 24 de luni” .

După 14 luni, firma PROCIVIL cere primarului Dragoş Soare să înţeleagă că preţurile au crescut, iar firma trebuie să….crească suma din Devizul de lucrări. Şi, dintr-o semnătură, primarul Soare propune consilierilor locali să aprobe „saltul” financiar-contabil. Astfel, suma de plătit de către Primărie către firma PROCIVIL este de 3.629.311 lei. Adică, peste 36 de MILIARDE lei vechi, da! Cine crede că „venerabilii” consilieri locali au cârcotit, cumva, cu referire la ceva, înseamnă că nu ştie că, în fapt, consilierii sunt o adunătură de „sinecurişti” sau de „oameni necăjiţi care mănâncă şi ei o pâine” ridicând mâna şi votând.         

Timpul trece, fără…penalizări de întârziere! 

Au trecut deja 14 luni, iar firma SC PROCIVIL (una dintre firmele „abonate” la lucră(tu)rile Primăriei!), nu a făcut decât nişte hârtii care…trebuie modificate, deoarece au crescut preţurile!  Ce a păzit Primăria Slobozia timp de 14 luni? Cum de nu sunt specialiştii din Primărie cu ochii pe Devizul aprobat, ca să vadă că acolo, în Deviz, este trecută o sumă deloc modică, reprezentând, chipurile, acele „cheltuieli diverse şi neprevăzute”. Că-i vorba despre 2,6 MILIARDE lei vechi, bani din care, la o adică, se puteau acoperi eventualele creşteri, nu?

Mai ales că PENTRU NICI O LUCRARE, NICI O FIRMĂ, nu a dat acei bani înapoi, din moment ce NU s-au găsit „defecţiuni ascunse”. Ştim că „băieţii deştepţi” sunt pregătiţi a (ne) răspunde că nu pot amesteca „conturile” contabile, astfel încât să facă „permutări şi aranjamente” întru soluţionarea unor astfel de probleme, precum e cea a creşterii intempestive a preţurilor! Doar că şi noi suntem pregătiţi a le răspunde că e timpul ca astfel de „găselniţe” să nu mai fie o stavilă în calea lucrărilor efectuate acolo, pe teren, nu în scripte! Iar dacă, totuşi, nu vor fi întârzieri în ceea ce priveşte recepţia lucrării, atunci înseamnă că, în realitate, în raport cu lucrarea propriu-zisă, vizibilă pe teren, hârtiile durează nepermis de mult.

Şi durează atât de mult, deoarece beneficiarii (în cazul de faţă, Primăria!) permite firmei să stabilească acel termen, de 24 de luni. Credeţi că vreun specialist din Primărie s-a mirat, a întrebat de ce durează atât de mult să faci schiţa şi nişte calcule, ca să înlocuieşti o ţeavă pe DOAR 400 metri liniari? Întrebarea fiind una de-a dreptul retorică, vă mai reţinem atenţia cu ceea ce ne-a declarat domnul Stoicescu – directorul Urban, societatea care este beneficiarul direct al acestei lucrări ce creşte precum Făt-frumos, din păcate doar ca valoarea fiannciar-contabilă.

Directorul Urban – oarecum nemulţumit…?!

Acum că, prin acţionariatul majoritar acaparat de Consiliul Judeţean, SC URBAN şi-a schimbat „stăpânul”, directorul Stoicescu a prins glas şi, iată-l arătându-se oarecum nemulţumit că i se iau  „de sub nas” lucrări. De n-am şti că Urban procedează la fel cu SRL-urile care nu deţin  monopol susţinut de instituţiile statului, l-am absolvi de vinovăţia de a nu insista pentru urgentarea executării acestei lucrări.

Că, la o adică, nici un cetăţean nu poate fi mulţumit că directorul Stoicescu constată că nu s-a făcut nimic, deşi au trecut 14 luni de când s-a aprobat chiar şi suma de cheltuit, şi ne oferă acest răspuns:  Când am venit eu, în martie 2021, m-am uitat să văd ce urgenţe sunt, trimise de domnul Cilibeanu de-a lungul timpului, şi-am mai completat cu ce urgenţe am semnalat eu. Acum mă uit şi eu pe Hotărârea despre care mă întrebaţi, cea din 31 august, şi …Nu este executat nimic de noi. Deşi, ne putea fi dată cu „încredinţare directă” , pe baza contractului de delegare. Deci, nu ne-a dat nouă nimic. S-a făcut licitaţie, treaba lor! Deci, nu ştiu procedura Primăriei. Noi nu avem nici un fel de legătură cu execuţia, nici a SF-ului, nici a lucrării propriu-zise. (…) Ce-a făcut Primăria, cum gestionează lucrurile astea, cine-i Procivil, ce face, n-am nici cea mai mică idee (…) Noi intrăm în calcul, în momentul în care începem să exploatăm această lucrare. Deocamdată, n-avem ce să exploatăm (…) Pe teren, NU este făcut absolut nimic. NIMIC!  ”

  


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.