România – Raiul băieţilor deştepţi care vând maşini vechi

Distribuie articolul:

* Din când în când, ca să nu se spună că au încasat şpagă, mită, ciubuc, reprezentanţii Statului, în speţă cei ai ANAF,  aruncă presei câte-o „fumigenă”, câte-o astfel de „momeală”, funcţionarii fiind convinşi că jurnaliştii o vor „rostogoli” fără a intra în „meandrele concretului” (vorba lui Ion Iliescu), în ceea ce priveşte vinovăţia cuiva, a unora, pentru tot acest dezmăţ al aglomerării circulaţiei cu maşini care, la adică, sunt un real pericol public pentru participanţii la traficul rutier, dar şi pentru pietoni.      

Când vorbesc despre poluare, arareori se pune degetul pe „rana” care au transformat ţara într-un „cimitir” al maşinilor vechi aduse din ţările civilizate. Instituţii precum : R.A.R, Poliţia Rutieră, Protecţia Mediului, ş.a.m.d., se prefac a nu vedea că, practic, hîrburile sufocă parcările, drumurile, aerul care a devenit irespirabil şi din cauza noxelor emise prin ţevile de eşapament. 

În doar 10 luni, atâta bănet!  

Inspectorii antifraudă din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) au estimat un prejudiciu în sumă de 40.694.434 lei, reprezentând TVA de plată, în sarcina a 14 societăți din Bulgaria. În perioada 01.02.2020-30.11.2020, acestea s-au sustras de la plata obligațiilor fiscale prin simularea achiziționării de autoturisme rulate în Bulgaria, în timp ce livrarea și înmatricularea se realiza de fapt în România, tranzacțiile nefiind declarate.

Deci, în DOAR 10 luni au făcut „băieţii deştepţi” atâta bănet. Punem pariu că nici unul dintre cei ce vor fi anchetaţi şi judecaţi NU va face nici măcar o zi de puşcărie? De ce? Întrebarea e retorică, fie şi numai din cauză că toată lumea înţelege că răspuns nu este altceva decât o trimitere la fenomenul corupţiei care a pus stăpânire pe TOATE instituţiile statului.     

Societățile controlate de inspectorii ANAF erau specializate în efectuarea de achiziții intracomunitare de autovehicule second hand de la diverși furnizori din spațiul intracomunitar și se ocupau inclusiv de transportarea, descărcarea, recepția și livrarea autovehiculelor direct în România, unde erau ulterior livrate și vândute către persoane fizice și juridice, fără ca aceste tranzacții să fie declarate și fără ca societățile să se înregistreze în scopuri de TVA în țara noastră.


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.