Iar începe sarabanda transportului (i)legal de produse agricole

Distribuie articolul:

 

„…. un echipaj de poliţie ce acţiona într-un filtru rutier pe raza municipiului Slobozia,  a oprit pentru control un ansamblu auto, ce se deplasa pe D.N. 21, în zona cartierului Bora. Din verificările efectuate, a rezultat faptul că autovehiculul în cauză era condus de un bărbat de naţionalitate străină, angajat al unei societăţi comerciale din judeţul Prahova, care efectua un transport de cereale către judeţul Constanţa, fără a deţine licenţă de transport valabilă. În cauză a fost luată măsura sancţionării contravenţionale cu amendă în valoare de 14.000 lei şi a reţinerii documentelor de înmatriculare. De asemenea, faţă de conducătorul auto a fost luată măsura suspendării dreptului de utilizare de transport rutier a unor conducători auto care nu au drept de muncă în România.”. De-acum şi până târziu în toamnă, redacţiile presei locale vor fi asaltate cu astfel de ştiri primite din partea Poliţiei şi Fiscului judeţului Ialomiţa. Sunt ani de când, cu toţii, auzim despre transportul ilegal de produse agricole, fără ca transportatorii să poată prezenta documente justificative care să ateste înregistrarea financiar-contabilă a mărfurilor ce urmează a fi vândute şi transformate în bani, desigur, neimpozitaţi! Sunt ani de când mulţi dintre noi auzim că, în fapt, evaziunea fiscală ce a ajuns la cote alarmante nici nu s-ar putea întâmpla fără ca „Organele” să închidă ochii prefăcându-se a nu vedea autovehiculele burduşite ce „curg în coloană” pe aproape toate drumurile României, către oricare dintre punctele de frontieră. Sunt ani de când Poliţia, Jandarmeria, Garda Financiară şi alte astfel de „Organe” cu atribuţiuni de control recunosc că, de la an la an,  a crescut exponenţial numărul producătorilor care-şi vând, fără acte, producţia direct din „capătul locului”, adică de lângă marginea tarlalelor. Sunt ani de când „oamenii Legii” recunosc că samsarii fac, de fapt, legea, ei stabilind preţuri prin practicarea intimidării vânzătorilor-producători fără personalitate juridică şi, deci, greu de amendat, fie şi numai pentru faptul că, în caz de proces, persoanele fizice declară că producţie era una de „subzistenţă”. De ce, totuşi, nu se-ntâmplă mare lucru în ceea ce priveşte degringolada persistentă în domeniul agro-industrial? Unii spun că şpaga e mult prea generoasă, pentru ca „Organele” să mai fie „prezenţi la datorie” în punctele nevralgice ale evaziunii fiscale care a anemiat rău de tot bugetul naţional.    

IONICA GHINEA           

 



Distribuie articolul:

3 thoughts on “Iar începe sarabanda transportului (i)legal de produse agricole

  1. Nu se face nimic nici anul asta, toate retelele de traficanti de cereale sint coordonate de un „cap” bine pus si bine protejat politic.
    Nu va mai faceti ca nu stiti ceea ce stie tot judetul e vorba de Radulescu Daniel directorul controlului de la finante, in silozurile lui din Tandarei unde nu controleaza nimeni de mai bine de 5 ani se depoziteaza si apoi el le vinde.
    Asa ca evaziunea la cereale o sa fie si anul asta in top :))
    Lupul paznic la oi !

    1. Presa NU le ştie chiar pe toate!!!!!! Dar, mulţumită cetăţenilor cu atitudine civică, uite că mai aflăm cine, ce, unde… Mulţumesc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *