Victor Moraru a cheltuit purcoi de bani pentru doar câteva porţiuni de drumuri

Fără parcimonia care, dacă ar fi cheltuit banii lui, nu banii statului, cu siguranţă ar fi fost piatra de temelie a oricărei afaceri, Victor Moraru a încheiat CONTRACTE care mai de care mai impresionante ca valoare financiar-contabilă. Ca să nu vorbim despre oportunitatea şi chiar suspect de deasa repetabilitate a unor lucrări…!

Dumurile judeţene – Triunghiul Bermudelor

Despre golăneasca (în)fiinţare a două societăţi cu acelaşi obiect de activitate, în aceeaşi subordonare a Consiliului Judeţean, ziarul Ştirea a tot scris. Vorbim aici despre SC Drumuri şi Poduri S.A., respectiv SC Infrastructură Drumuri şi Poduri S.A., două firme care, la o adică, apelează şi la ASOCIERE cu firmele „de casă” ,  SRL-uri care au în CAEN şi activitate vizând lucrări la drumuri. Sunt ani de când, cine trebuie să tot audă şi să tot vadă, se face că nu vede şi n-aude (unii sunt de părere că din cauza şpăgii, a mitei, a parandărătului, dar nu noi trebuie să stabilim asta!) despre purcoiul de bani care dispare în conturile aceloraşi firme, ai căror patroni sunt  consideraţi „regii asfaltului”. Asta, în condiţiile în care, aşa cum vă spuneam, Consiliul Judeţean Ialomiţa patronează, nu una, ci două firme care pot executa lucrări de modernizare /reparaţii asupra drumurilor judeţene (vreo 500 de km de DJ). Ştim că nu are rost să mai „dezgropăm morţii”, dacă „Organele” tot „stau ca mortu-n păpuşoi”. Pe cale de consecinţă, azi nu o să trecem în revistă lucră(tu)rile achiziţionate (de cele mai multe ori „prin încredinţare directă” şi, acolo unde chiar nu s-a putut, printr-o pseudo procedură simplificată SICAP) din 2016 şi până în prezent, toate purtând semnătura preşedintelui care este Victor Moraru. Azi, nici măcar nu vă vom oripila cu punctele nevralgice ale activităţii de „deszăpezire şi combatere a poleiului”, activitate în care s-au „topit” înfiorător de mari sume de bani, şi în mandatul „iubitului conducător” care este Victor Moraru. Azi o să trecem în revistă doar câteva dintre CONTRACTELE care nouă ni s-au părut a fi demne de Cartea Recordurilor, în ceea ce priveşte lucrările la drumurile noastre toate… începute şi neterminate!

Exemplificăm :

Ca să vedeţi, totuşi, unde-şi au rădăcinile lucrările cu care, în plină pandemie, Victor Moraru nu mai contenea să se laude pe reţelele de socializare, ar trebui să aflaţi că în vara anului trecut, binecunoscuta firmă Oyl Company Holding AG SRL din Slobozia a semnat Contractul nr. 13814 pentru a efectua lucrări de modernizare pe o porţiune de numai 12 km de drum judeţean ( DJ 102 H), pentru aceasta încasând – atenţie! – peste aproape 13 milioane de lei, fără TVA. Da, aţi citit bine, aproape 130 de MILIARDE lei vechi, adică 10 miliarde de lei per km. O fi mult, o fi puţin, noi nu putem afla, deoarece domnul Cornel Dragomir se fereşte a sta de vorbă, punctual, cu jurnaliştii de la Ştirea, de teamă să nu cumva să se supere Victor Moraru, preşedintele care este…şi care, cât timp va mai fi, de el depinde semnarea contractelor viitoare, de! Tot anul trecut, Victor Moraru a cuprins în Lista Contractelor şi „Modernizarea DJ 306. Da, e binecunoscutul drum judeţean care, pare că nu se mai termină de modernizat, şi care ţine de la limita de judeţ spre Clăraşi la limita judeţului spre  Buzău, cu trecere prin nişte amărâte de comune precum Albeşti, Gheorghe Doja, Reviga, Cocora. Cât înseamnă acest drum, în km, în Lista de achiziţii nu apare. Apare doar imensa sumă de bani care, de-această dată, intră în mâinile cheltuitoare ale lui Moraru, nu din bugetul CJI, ci din banii pe care-i primeşte de la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice. Peste 133 de milioane de lei sunt de cheltuit. Da, şi de data aceasta aţi citit bine, E vorba despre peste 1.300 de MILIARDE lei vechi. Una mie trei sute de miliarde, înţelegeţi dimensiunea valorii financiar-contabile pe care o trec ăprin mâini, Moraru şi „băieţii deştepţi” ai lucrărilor publice? Sigur că înţelegeţi!  Doar că, spre deosebire de dumneavoastră, noi având acces la mai multe informaţii, putem vedea şi dincolo de aparenţe! Căci, uite, noi am aflat şi vă mai spunem şi că în toamna anului trecut, acelaşi Victor Moraru a semnat şi nişte contracte vizând ASOCIEREA unor firme pentru că, probabil, numai astfel puteau întruni condiţiile necesare pentru a pune mâna pe lucrări LA Drumuri Judeţene…! Astfel, prin asocierea uneia dintre firmele CJI, respectiv SC Drumuri şim Poduri S.A cu SC All Construct SRL, pentru modernizarea a doar aproximativ 13 km din DJ 203 E s-a semnat Contractul nr. 20807 în valoare de  16 milioane lei, adică peste 160 de MILIARDE lei vechi. Valoarea-i fără TVA, desigur! Cum în judeţ, multe porţiuni de DJ sunt „ghiorlănite”, priceputul Moraru le-a început pe multe dintre ele, fie trecându-le pe lista de proiecte ce urmează a fi depuse spre finanţare de la UE (via ADR Sud Muntenia, desigur, că doar ştiţi că directorul Liviu Muşat a fost şi este un prieten al CJI, încă de pe vremea domniei lui Ciupercă!), fie chiar începând asfaltarea şi, desigur, fotografierea lucrărilor, şi-apoi postarea pe facebook, ca să arate alegătorilor ce de „realizări măreţe” îi poartă numele! Sigur că, dacă cetăţenii nu ştiu cât de mare este cheltuiala, chiar sunt impresionaţi şi, prin urmare, îl şi felicită! Că dacă ar analiza economico-social-politic toate aceste impresionante sume, mai mult ca sigur alta ar fi atitudinea lor, a contribuabililor! Pentru ca imaginea despre cheltuirea banilor pentru drumurile judeţene, să fie una de-a dreptul înspăimântătoare, mai adăugăm informaţia potrivit căreia Moraru a semnat un Acord – cadru cu firma SC EM PRIME Construct SRL, cea care s-a ASOCIAT cu două firme „îngemnănate” ca nume (Construzioni SRL) urmând ca acei trei asociaţi să execute – ATENŢIE! –  „Lucrări de întreţinere şi reparaţii drumuri judeţene”. Şi cât credeţi că le dă Moraru acelor asociaţi? Aproape 38 de milioane de lei. Adică, aproape 380 de MILIARDE lei vechi. Tot fără TVA, se ştie! Ce fel de lucrări fac, ei ştiu! Căci, pe drumurile judeţului pare că n-a mai trecut nimeni de la aşa-zisa „modernizare” care, pe când s-a săvârşit, a costat şi ea „o căciulă de bani”…!

Un drum, nu numai scump, ci şi rupt în două…

Aţi citit, nu cu multe săptămâni în urmă, slinoasa laudă de sine postată de Victor Moraru pe facebook, cu privire la drumul judeţean ce duce către Griviţa, Smirna, Iazu, Scânteia, Valea Ciorii (DJ 203 F…). Când am văzut „ce era la gura lui” şi cât de penibil se împăuna Victor Moraru cu lucrările care, chipurile, avansează strategic, mi-am zis că trebuie să afle cei interesaţi de activitatea lui Moraru şi câţi bani se cheltuie pentru cei DOAR  25 de km de drum. Drum pe care, ca să se pună bine cu două mari firme care sunt abonate la banii publici cheltuiţi pentru infrastructura rutieră, pe modelul CNAIR, Moraru l-a dat în lucru, juma-juma, către SC Oyl Compay Holding SRL, respectiv către SC Itaro SRL, ambele din Slobozia. Aşa se face că pentru suma de peste 16 milioane de lei, adică peste 160 de MILIARDE lei vechi, Oyl Company a primit în lucru porţiunea (definită ca Lotul 1) Griviţa – Smirna – Iazu, cea care măsoară doar vreo 14 km, prin contractul semnat în 03 februarie 2020, în timp ce cealaltă porţiune de Drum Judeţean, cu o lungime de numai 11 km, a fost dată în lucru firmei Itaro pentru suma de peste 19 milioane de lei, adică 190 de MILIARDE. Dacă ne întrebaţi de ce suma pe care a contractat-o Itaro e mai mare decât cea contractată de Oyl Companiy, nu v-aşteptaţi să vă răspundem că şi nouă ni se pare că invers ar fi trebuit, dată fiind diferenţa de km. Totuşi, un răspuns avem pregătit, fiţi liniştiţi. Răspunsul vizează ASOCIEREA care a fost ticluită între SC Itaro şi firma de casă a CJI, societatea de Drumuri şi Poduri S.A. Şi pentru că an după an, multe dintre Contractele semnate de Moraru frizează bunul simţ, atât ca dimensiune valorică, dar mai ales pe latura lor publicitară (s-a plătit chiar şi suma de 70.000 lei pentru publicitarea lucrărilor la o porţiune de drum!), promitem să nu mai treacă aşa multă vreme între două articole pe tema lucră(tu)rilor marca Victor Moraru. Nu de alta, dar nu ne place să auzim bârfe despre emfaza cu care unii se laudă că ar fi cumpărat tăcerea „cârcotaşilor” !

(Despre HALUL în care s-a turnat asfaltul, în care s-au montat bordurile, şi în care s-a fentat şi cantitatea, sigur că vom vorbi într-un alt articol!)

IONICA GHINEA

Distribuie dacă ți-a plăcut:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *