SLOBOZIA! Sunteţi pregătiţi să vă mutaţi maşinile din calea bicicletelor?

Distribuie articolul:

Dragoş Soare – primarul municipiului Slobozia a început să implementeze proiectul cu finanţare de la Uniunea Europeană, un proiect care vizează o pistă de biciclete care să se întindă pe două din cele patru bulevarde din municipiul-reşedinţă de judeţ.

Deşi nu există nici un temei, cu-adevărat justificat, pentru ca oraşul acesta să aibă O PISTĂ SPECIALĂ pentru AUTOBUZE, primarul care este „pus pe fapte mari”, cică, va face şi aşa ceva! Sigur că LĂŢIMEA părţii carosabile a STRĂZILOR (că nu le putem spune bulevarde, unor „artere” cu asemenea mici dimensiuni, stimabililor!) NU SE MODIFICĂ! Se modifică doar configuraţia lor, lăţimea fiind împărţită în nişte aşa-numite porţiuni/fâşii special amenajate pentru: maşini, autobuze şi biciclişti!

Aşadar, Primăria Municipiul Slobozia anunță începând cu data de miercuri 11 mai 2022, demararea lucrărilor de execuție aferente proiectului „Rețea integrată de piste de biciclete pentru facilitarea mobilității alternative nepoluante” în Municipiul Slobozia, cod SMIS 128396, lucrări care vizează în primă etapă ,  realizarea pistei de biciclete pe segmente de drum (trotuare) aferente bulevardului Unirii (între str. Gării și intersecția str. Lacului cu str. Episcopiei), ce vor determina restricționarea temporară a circulației pietonale, pe trotuarele situate pe partea stângă a bulevardului Unirii în sensul dinspre str. Gării și parțial pe sectoare de carosabil aferente acestora.

În primă fază, lucrările aferente proiectului se vor concretiza în realizarea pistelor de biciclete după cum urmează:

– Bulevardul Unirii – segment de drum L= 770 m – două piste de biciclete (câte una pe fiecare parte a bulevardului, lățimea benzii de circulație pe fiecare sens fiind de 1,00 m). Amplasarea lor  se va face în cadrul lățimii trotuarelor bulevardului Unirii.

– Bulevardul Cosminului – segment de drum L= 431 m – două piste de biciclete (câte una pe fiecare parte a bulevardului, lățimea benzii de circulație pe fiecare sens fiind de 1,00 m). Amplasarea lor se va face în cadrul lățimii trotuarelor bulevardului Cosminului cu excepția pistei de pe partea dreaptă cuprinsă între bld. Chimiei și str.  Cuza Vodă, pe direcția dinspre bld. Chimiei către bld. Matei Basarab, care se va realiza pe carosabil.

Obiectivul general al proiectului este reprezentat de promovarea mobilității urbane durabile și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră prin implementarea de măsuri care să conducă la creșterea cotei modale a deplasărilor nemotorizate și în special a deplasărilor cu bicicleta, prin crearea infrastructurii specifice acestui mod de deplasare.

Cât NE costă „tărăşenia” …

Cu vreo jumătate de an înainte de alegerile locale, Adrian Mocioniu – pe-atunci primarul municipiului Slobozia – a semnat contractul de finanțare a proiectului „Rețea integrată de piste de biciclete pentru facilitarea mobilității alternative nepoluante”.  Am scris, atunci, AICI.

Cică, pentru a încuraja mersul pe bicicletă, în vederea reducerii emisiilor de carbon, și pentru a asigura infrastructura necesară acestui mod de deplasare, a fost iniţiată o asemenea cheltuială.

Lucrările se vor derula cuprinzând Bulevardul Unirii, pe o întindere de 1.535 m, și Bulevardul Cosminului pe vreo 836 m. Şi, cică, odată cu realizarea pistelor, se vor reamenaja şi trotuarele.

Cât va dura toată tărăşenia, e greu de presupus” Sigur că în documentaţia care a însoţit proiectul scrie că durata estimată de finalizare a proiectului este de 12 luni după semnarea contractului de execuție, incluzând o lună pentru încheierea testărilor și recepția sistemului. Dar, ştim cu toţii că nici o lucrare nu a respectat, mai ales timpul de execuţie a lucrărilor!

Cât scria în documente că va costa acest proiect? Fix 4.051.758,07 lei. Da, aţi citit bine, e vorba despre 40 de MILIARDE lei vechi. O fi mult, o fi cam puţin, fapt pentru care suma va creşte odată cu începerea lucrărilor, rămâne să vedem!

Cornelia Anghel este persoana „desemnată” să coordoneze acest proiect. Nu ştim dacă doamna a fost desemnată de fostul sau de actualul primar. Nu că ar conta, căci, chiar dacă în scripte sunt fel de fel de (i)responsabili bine plătiţi, la o adică, niciunul nu va răspunde pentru calitatea lucrărilor. Calitate care, în cele mai multe cazuri s-a dovedit a fi cel puţin slăbuţă, dacă nu cumva în chiar sfidarea preţurilor.

IONICA GHINEA


Distribuie articolul:

One thought on “SLOBOZIA! Sunteţi pregătiţi să vă mutaţi maşinile din calea bicicletelor?

  1. Asta ne lipsea in oras,in rest avem de toate domnu primar,ar trebui sa veniti la staria de apa din caramidari unde sa lucrat acum 4 ani si pamantul sa surpa in continuare,intr.o buna zi o sa avem un mare crater dar….ne trebuie pista de biciclete,orasul asta duce lipsa de altele,parcari canalizari….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.