Slobozia – oraşul verde al viitorului sumbru

Distribuie articolul:

În luna noiembrie 2015, primăria Slobozia a semnat un contract cu societatea comercială FIP Consulting S.R.L., pentru a determina atragerea de fonduri, preponderent europene cu o ţintă clară: transformarea oraşului Slobozia dintr-un oraş mediocru, din punct de vedere al mobilităţii, într-un oraş modern, al viitorului sumbru.

După câteva luni bune de făcut calcule, schiţe şi strategii, iată că a sosit şi vremea dezbaterii publice la care a fost supus Planul de Mobilitate Urbană Durabilă. Cu mic, cu mare, din punct de vedere al funcţiilor ocupate în aparatul bugetar al oraşului, cetăţenii au venit la ordin şi s-au aşezat ascultători şi răbdători în rândurile sălii care aparţine fostului Cinematograf Galax. De la angajaţi din cadrul DADP Slobozia, până la secretare, şi de la şoferi până la primar şi preşedinte de Consiliu Judeţean, toţi au ascultat cu mai mult sau mai puţin interes prezentarea planurilor şi ideilor pe care managerul de proiect le-a avut de transmis cetăţenilor prezenţi în sală.

Din prezentarea extrem de lungă, pe parcursul căreia numărul persoanelor prezente în sală s-a înjumătăţit, am reţinut câteva puncte importante, rezultate din chestionarea slobozenilor. Primul, şi cel mai important „punct nevralgic” al oraşului a fost lipsa locurilor de parcare, la care 42,6% din cei chestionaţi şi-au arătat nemulţumirea. Al doilea subiect criticat de locuitorii oraşului a fost legat de intensitatea mare a circulaţiei, unde 31% din populație este de părere că traficul aglomerat reprezintă cea mai importantă problemă a oraşului. Circa 6% din populație se confruntă cu lipsa pistelor de biciclete, a trotuarelor inexistente sau într-o stare deplorabilă, iar lipsa facilităților dedicate persoanelor cu probleme locomotorii a fost criticată de 2% dintre cei intervievaţi. Doar 7% din populație consideră că străzile degradate reprezintă principalul impediment în călătoriile efectuate la nivelul orașului. De asemenea, transportul public, prin stațiile sale și graficele de circulație, nemultește aproximativ 5,4% dintre cetățeni. În acelaşi studiu, s-a mai arătat faptul că 46,9% dintre cei intervievaţi, de obicei, merg pe jos la serviciu ori în interes personal. Alţi 16,5% dintre slobozeni se deplasează cu transportul în comun, iar 30,6% cu autoturismul personal, şi doar 3,9% folosesc bicicleta ca mijloc de mobilitate. În ceea ce priveşte investiţiie pe care Primăria Slobozia doreşte să le realizeze în perioada 2016-2023, cu cei 18 milioane de euro pe care îi are garantaţi de U.E., în ciuda eşecurilor în ceea ce priveşte finalizarea proiectelor cu bani europeni, se numără: constucţia unei piste pentu biciclete între Slobozia şi Amara, a cărei investiţie se va ridica la aproximativ 2,5 milioane de euro. O altă iniţiativă de modernizare a oraşului, pe lista primăriei Slobozia este o altă pistă pentru biciclete, care să lege Slobozia de cartierul Slobozia Nouă, pentru care se va cheltui suma de 1,8 milioane de euro. O altă rubrică pe lista de investiţii care vor urma să îşi arate utilitatea se numără şi modernizarea drumului comunal între Slobozia şi Amara ca variantă alternativă de îmbunătăţire a conectivităţii pentru care se vor scoate din „visterie” aproximativ 3,61 milioane de euro, şi lista poate continua. Să nu uităm totuşi, înainte să „zburdăm de fericire” că, în primul rând, 2% +T.V.A. vor fi susţinuţi de la bugetul local Slobozia, şi în al doilea rând să avem grijă cine ne conduce până în 2023 sau 2030. Spun asta pentru că în cazul în care aceste proiecte de investiţii vor fi ratate, la fel ca şi în cazul imensei gropi din faţa primăriei Slobozia, cele 18 milioane de euro vor fi suportate de la buget, chiar dacă unii şi alţii vor susţine prin campaniile electorale că au obţinut derogare de la mămuca U.E. Ca şi acum, o să vină să spună că, defapt, au „minţit poporul cu televizorul” şi că generaţii întregi vor plăti pentru greşelile lor, făptuite cu intenţie sau nu.

Victor GHINEA


Distribuie articolul:

One thought on “Slobozia – oraşul verde al viitorului sumbru

  1. Adica consultarile cu populatia s-au facut de fapt cu primaru’ angajatii primariei si angagatii de la DADP ce ne fac noua viata mai „frumoasa”? Pista de biciclete pana la Amara ne mai trebuia noua!!! Acesti oameni sunt chiar dusi cu pluta pe Ialomita!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *