Slobozia: autobază pentru autobuze electrice de 9 milioane lei

Distribuie articolul:

Mult controversatul proiect pentru Slobozia iniţiat de fostul edil Adrian Mocioniu a intrat oarecum în linie dreaptă spun autorităţile locale, sau cel puţin asta vor să ne lase să credem din moment ce contractul pentru noua autobază destinată celor şase autobuze electrice (proiectul iniţial prevedea un număr de 10 autobuze complet electrice) produce efecte şi pentru care va fi achitată suma de 9 milioane lei (90 miliarde lei vechi). Pentru o mai bună aducere aminte articolele scrise la acel moment de redacţia ziarului Ştirea pot fi citite AICI.

Clădire administrativă de 900 metri pătraţi

Aşa cum le place autorităţilor din România să procedeze în a demara o construcţie din bani publici, prima şi cea mai importantă construcţie din acest proiect o reprezintă clădirea administrativă în care îşi vor face veacul tot felul de directori, şefi de coloană şi cine ştie ce alte dudui cărora Partidul le-a promis bunăstarea în cazul în care vor face „voluntariat” în timpul campaniei electorale precedente. Aşa se face că obiectivul numărul unu al autobazei este de tip P+1E şi va avea suprafaţa construită de 540 mp, supfaraţa desfăşurată de 900 mp din care 760 mp vor reprezenta suprafaţa utilă. Potrivit contractului dintre Primăria Slobozia şi asocierea SC Hentza Business SRL (lider asociere) şi Construzioni Generali SUD SRL (asociat), două societăţi controversate din care prima cu legături strâse în fosta tabără a fostului PD-L şi apropiată baronului liberal Gheorghe Flutur iar cea din urmă cu legături care conduc spre primarul USR al municipiului Braşov, al doilea obiectiv „de mare importanţă” îl reprezintă o copertină metalică şi o platformă de garare autobuze având suprafaţa de 520 mp fiecare.

Autobuze electrice fără staţii de încărcare

În cadrul acestui obiectiv, în cotractul semnat dintre părţi scrie negru pe alb şi se specifică faptul că în cadrul platformei de garare cu 11 locuri pentru autobuze există „posibilitatea de dotare cu staţii electrice de încărcare”, ceea ce înseamnă pentru municipalitate alţi bani în cazul în care nu se doreşte ca respectivele autobuze să fie simple piese de muzeu. Obiectivul patru din proiect însă face referire la amenajarea unei „platforme de încărcare cu staţii electrice” însă în descrierea obiectivului este folosită sintagma „Locuri încărcare autobuze electrice – 2/4 bucăţi” ceea ce lasă în stilul tipic românesc loc de interpretări din partea constructorilor în eventualitatea unei ţepe cu acte în regulă. Şi pentru că aşa cum spuneam, şefii şi duduile din birourile încălzite şi/sau răcorite temeinic după anotimp să nu îşi facă nervi precum plebea care zilnic, în momentul în care ajunge la muncă pierde timp căutând frenetic un loc de parcare, autoritatea locală a prevăzut  în contract şi obiectivul 5 care cuprinde elemente de infrastructură şi securitate precum:  33 locuri de parcare pentru angajaţi, 780 mp de alei pietonale, 2980 mp de spaţiu verde, 520 ml împrejmuire incintă, cabină de securitate, două bariere se securitate şi acces şi nu în ultimul rând o staţie pentru încărcarea a nu mai puţin de 10 biciclete electrice (bike sharing). Toate acestea pentru numai 1,82 milioane de euro în cadrul proiectului denumit pompos „Modernizarea transportului public din municipiul Slobozia”, cu finanțare nerambursabila prin Programul Operational Regional (POR) 2014-2020, axa prioritara 4 ,,Sprijinirea dezvoltarii urbane durabile”.

Victor Ghinea


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *