Parcul pentru IMM-uri încă zace de dorul investitorilor

Distribuie articolul:

Parcul funcționează sub directa gestionare și administrare a S.C. Platforma  Industrială a IMM Slobozia SRL, o firmă ce funcţionează cu ajutorul banilor alocaţi, cu mărinimie, din bugetul Primăriei Slobozia, graţie votului consilierilor locali care sunt şi membri ai AGA şi CA. 

Desemnată prin Hotărârea Consiliului Local Slobozia nr. 34/27.02.2014 să administreze Parcul Industrial IMM Slobozia, firma pare în ochii multor contribuabili că se cam „ sparge-n figuri”, când vine vorba despre cheltuieli, deşi îndeplinirea obiectivului privind „popularea” celor 20 de loturi care formează suprafaţa de 150.000 de mp ( 15 hectare) întârzie să apară. Auzind prea des cum unii contribuabili din sfera mediului de afaceri făcute „pe barba” patronilor, nu cu banii statului, cârcotesc că stând în sediul situat, nu acolo, în câmp, ci fix în buricul târgului Slobozia, mai precis pe bulevardul Cosminului, Bloc I7, cam. 3, directorul şi subalternii lui aşteaptă să treacă ziua, săptămâna, luna şi să-şi încaseze salariile „după buget…” , am zis că n-ar fi rău să-l întrebăm şi pe actualul director ce mai face, cum se mai prezintă activitatea acestui Parc indistrial

 Finanţat, dotat, dar cam … INAPT?!

Platforma Industrială a fost cadorisită din banii UE cu 4 drumuri de acces interioare orientate pe axa nord-sud, paralel cu  drumul naţional DN21 şi alte 3 drumuri  de acces interioare orientate perpendicular pe  primele care permi taccesul la fiecare lot, precum şi 3 zone de parcare; reţea de energie electrică; reţea de alimentare cu gaze naturale; reţea de apă; reţea de canalizare menajeră; reţea de canalizare pluvială; reţea de iluminat stradal şi perimetral; gard şi două porţi de acces.

Toate acestea sunt facilităţi pentru beneficiarii aşteptaţi să dea năvală ca …să facă afaceri acolo, pe terenul pe care înaintaşii primarului Mocioniu (Ionaşcu şi Stoica) l-au „băgat la înaintare” având tot felul de interese în a obţine purcoi de bani de la Uniunea Europeană, bani accesaţi pe filiera ADR Sud Muntenia – un ONG condus de directorul Liviu Muşat.

Cu toate aceste facilităţi puse la dispoziţie, oamenii de afaceri nu se înghesuie să dezvolte acolo unităţi de producţie menite să justifice efortul financiar al U.A.T Slobozia.

Cu toate că s-a schimbat şi directorul firmei care ar trebui să găsească investitori, iar pentru decongestionarea situaţiei au fost modificare şi criteriile de atribuire a terenurilor/loturilor, aşa-numiţii  „Indicatori de performanţă” nu par a avea prea multe şanse să convingă U.E. că acest proiect a meritat efortul. Mai cu seamă că în horă s-a prins încă un Parc Industrial realizat tot cu bani europeni, dar având ca beneficiar nu o instituţie a statului condusă de un primar, ci o firmă condusă de un patron.

Ce spune actualul administrator

Ce a făcut şi ce nu a făcut fostul director, domnul Niţă, am scris la vremea la care s-a aflat în funcţie. De anul trecut, firma Primăriei Slobozia are alt administrator/director. Aşa că, mai ales din cauză că, între timp, primisem o reclamaţie precum că acolo, în parcarea Parcului Industrial, sunt şi nişte maşini care n-ar trebui să „zacă” acolo lăsând impresia că, pe banii statului, cuiva îi sunt păzite „hârburile” , l-am întrebat pe domnul Chiţu, domnia-sa a răspuns, iar noi am înţeles ceea ce vă transmitem şi dvs ca să înţelegeţi. Şi-anume, că maşinile sunt ale S.C. OSMET, firma care deja funcţionează pe această Platformă Industrială denumită Parc, şi care, aşa cum a precizat directorul Chiţu, are „nişte maşini uzate, care le-au scos din uz şi le-a parcat acolo”. Că, cică, n-are importanţă că firma n-a concesionat decât un lot (7.000 mp), fiindcă numărul locurilor de parcare nu se ocupă având în vedere suprafaţa concesionată şi numărul de angajaţi. Ocupă care cum vrea, căci în contracte „nu se specifică decât că e o parcare cu 300 de locuri pentru angajaţii firmelor şi pentru clienţii acestora”.

Iar, acum că nu-i decât această firmă acolo, domnul Chiţu nu l-a putut refuza pe patron, chit că riscă să se înţeleagă că, în fapt, Primăria îi păzeşte, noapte de noapte, acestei firme, nu numai hala de producţie, ci şi maşinile „uzate” pe care urmează să le folosească, probabil, la „Programul Rabla” !

După ce l-am convins (sperăm!) pe domnul director Chiţu că Primăria nu trebuie să-i păzească maşinile patronului (mai ales când îi şi acordă atâtea facilităţi!), mi-am zis că n-ar strica să-l întreb despre stadiul îndeplinirii obligaţiilor pe care Primăria Slobozia şi le-a asumat prin Contractul de finanţare din fonduri U.E.

Şi, iată, ce-am reţinut spre informarea dvs, din răspunsurile oferite de domnul Chiţu!

„ Anul trecut am avuit o licitaţie la care s-au prezentat 8 (opt) societăţi comerciale. În decembrie. Şi una prin iunie sau iulie, la care s-a prezentat o societate comercială. Per total s-au închiriat, sunt în curs de închiriere, s-a încheiat contract de superficie numai cu cea din vară, care s-a prezentat la licitaţie, o societate de distribuţie, iar cu celelalte opt care au venit în decembrie urmează să se încheie contractele în cursul lunii ianuarie. Firma Tsunami a fost cea din vară şi a luat 8.000 mp (…) Acum numai pe un lot funcţionează ceva, concesionat de S.C. OSMET. Ceilalţi vor începe investiţiile în primăvară! Unii care accesează fonduri europene, probabil mai spre toamnă! (…)”

Ştiind că există riscul ca să nu se ocupe toate cele 20 de loturi, am vrut să aflu de la administratorul acestei societăţi care are prevăzut în fişa postului să concesioneze ditamai suprafaţa de teren (cele 15 hectare adică), ce urmează să se întâmple dacă nu vor veni investotorii? Ştiind şi că, nu departe de acest Parc Industrial, există un altul, iar concurenţa nu întotdeauna stimulează dezvoltarea, ştiind că îndeplinirea obiectivelor propuse se află într-o pen(ibi)ală întârziere, l-am întrebat pe domnul Chiţu cum vede ieşirea la liman din această poveste ce parcă a fost scrisă de-un personaj realmente lipsit de talent? Căci, dacă în timp de 4 ani abia s-a concesionat un lot, în următorul an şi jumătate, cum ar putea să se concesioneze celelalte 19, din cele 20 câte sunt acolo, în aşa-numitul „Parc Industrial pentru IMM-uri” din Slobozia? 

„ (…)  Eu sunt venit din octom,brie anul trecut. Ştiu că avem termen până-n august 2019, ca să îndeplinim acei indicatori care sunt în contractul de finanţare. În anul 2014 a început Parcul, da! Semnalele care le am până acum sunt că undeva la sfârşitul anului acesta vom avea 50% din Parc în construcţie. Nu ştiu dacă în funcţiune, dar vor fi jumătate în construcţie, jumătate vor funcţiona, până la sfârşitul anului! Aşa mi-au tras semnale agenţii economici  pe care i-am adus pe loturile respective! Şi care şi-au exprimat, au spus: dom’ le, eu în martie încep, eu încep în august (…) Până la anu’ trebuie să avem mimim 13 societăţi comerciale acolo şi 65% din suprafaţă trebuie ocupată. Iar numărul de locuri de muncă, vreo 775, ăla sigur nu se va atinge, că a fost supradimensionat ca să se obţină banii. Aia a fost o cioacă!(…) Nu ştiu cine a afăcut asta. Cine a făcut cererea de finanţare. Nu mă întrebaţi pe mine asta! (…) ”

E lungă şi discuţia pe marginea numărului de salariaţi care să fie în slujba investitorilor din acest Parc, dar şi discuţia despre bugetarea acestei societăţi, dar şi discuţia privind riscurile majore ce se întrevăd la orizontul aşteptărilor, în ceea ce priveşte realizarea „Indicatorilor de performanţă” care să justifice alocarea celor peste 175 de MILIARDE de lei ce s-au cheltuit numai pentru aşa-numitele „utilităţi” (apă, gaze, curent, alea, alea), başca „repatabila povară” financiară a alimentării capitalului firmei care administrează acest Parc! Tocmai de aceea, promitem să revenim, ori de câte ori câte-o reclamaţie determină o altă discuţie ce poate pleca de la o… fotografie ca aceasta în care se văd maşini de…zici că în Parc este deja ceea ce edilii visează să fie!

IONICA GHINEA


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *