Managerul Spitalului de Urgenţă Slobozia are alte planuri cu Unităţile mobile pentru COVID

Distribuie articolul:

REMEMBER . Scriam, tot aici, în acest ziar că în baza Hotărârii nr.2 a Consiliului de Administraţie din cadrul Spitalului, emisă în data de 5 ianuarie a.c.,  Direcţia de Investiţii din cadrul CJI a întocmit un aşa-numit Raport de specialitate nr. 322, în baza căruia Marian Pavel – preşedintele CJI a semnat aşa-numituil Referat de aprobare nr. 316 din chiar ziua de 7 ianuarie. (…) Aşa cum reiese din documentele oficial supuse aprobării consilierilor judeţeni, suma ce urmează a fi cheltuită este de fix 13.974.521 lei. Adică, aproape 140 de MILIARDE lei vechi.  Banii sunt consideraţi cheltuială pentru „ unităţi medicale mobile”. Facem această precizare, ca să înţelegeţi că, în fapt, unităţile mobile fi-vor nişte CONTAINERE poziţionate în incinta spitalului, pe o suprafaţă nu mai mare de 552 metri pătraţi. Şi, cică, acest bun (i)mobil denumit „CAP TRACTOR” (container) extensibil, are o capacitate de 12 paturi. În total, 36 de paturi vor fi „pe poziţii” pentru a prelua pacienţii bolnavi de COVID.  (…) Aşadar, începând cu luna martie şi până în decembrie anul curent, urmează a se petrece această „amenajare” a aşa-numitelor „unităţi mobile”. Deşi ni se pare cam ambiguă formularea, totuşi tragem nădejde că am înţeles bine că  fiecare dintre cele 3 unităţi mobile (containere) va fi dotată cu câte 12 paturi, iar pentru ca fiecare pat să fie dotat corespunzător, în lista achiziţiilor figurează (pentru fie care container, sperăm!) : 12 ventilatoare; 12 rampe de de gaz medical;  12 monitoare funcţii vitale – defibrilatoare; 12 infuzomate, 12 injectomate. E nevoie de atâtea luni pentru ca această aparatură medicală să fie montată şi pusă în funcţiune? Se pare că atâta durează poziţionarea în incinta spitalului a celor 3 containere şi, desigur, echiparea lor cu tot ce trebuie pentru a trata pacienţii bolnavi de COVID.

CJI, Preşedintele, Spitalul, Directorul…

Dvs, cititorii ziarului, aţi aflat deja că preşedinte al CJI este Marian Pavel. Ştiaţi deja că spitalul este patronat de către CJI, respectiv de către Marian Pavel. Aţi aflat şi că proiectele lucrărilor de investiţie, vreo 5 la număr, au fost întocmite de către echipa de funcţionari condusă de către Victor Moraru – fostul preşedintele al CJI. Ştiţi şi că acolo, la Spital, banii „puşi în joc”, nu numai că sunt uimitor de mulţi, dar sunt şi „ochiul dracului care-şi bagă coada” în relaţiile dintre cei ce au pus, dacă nu mâna, măcar ochii pe ei! Prin urmare, nu cred să vă mai mire că în această speţă, ca şi în multe altele, cei responsabili din sfera decizională, îşi permit să „arunce pisica” în braţele responsabililor din sfera executivă. Spunem asta, deoarece atunci când l-am întrebat pe domnul Marian Pavel ce mai ştie despre  respectivele promisiuni, ca şi când „nici usturoi n-a mâncat, nici gura nu-i miroase”, preşedintele CJI ne-a explicat că, în fapt, Spitalul are un manager care ar trebui să facă demersuri la Minister, că PNL +USR sunt partidele care deţin Puterea, că domnia-sa deşi nu prea ar avea de ce să se amestece, totuşi, va avea în vedere să iasă cu o declaraţie, măcar politică, pe această temă. Managerul Spitalului este dl Liviu Patrichi, cel despre care ziarul Ştirea a tot scris, chiar de pe vremea când era director al spitalului municipal Feteşti, ca unitate medicală „suport COVID”. Iată de ce l-am întrebat ce mai ştie despre Unităţile mobile şi, mai ales, când preconizează că se va implementa acestă proiect iniţiat cam „demultişor” …? „ …Aşa era şi speranţa noastră. Numai că, deşi dosarul are toate aprobările, de la nivel local, inclusiv acela de la DSP, din păcate Ministerul Dezvoltării şi Fondurilor/Investiţilor Europene (aceasta-i, parcă, noua titulatură) NU ne-a dat o veste bună. Încă! Da, aveţi dreptate, suntem deja la jumătatea lunii aprilie, dar…reţineţi că nu s-a dat finanţate nici pentru proiectele care s-au depus de mai bine de-un an de zile. Mă refer la proiectele de finanţare pentru recuperarea cheltuielilor pe COVID, în perioada Stării de Urgenţă…! Noi, cu ajutorul acelor Unităţi Mobile ne-am dorit să scoatem pacienţii COVID din Spital, ca să funcţionăm cu Spitalul la capacitate maximă. Având controlată această problemă a covidului printr-o organizare de tip pavilionar. Din păcate, cei din Minister…Noi facem în continuare demersuri…!”. Este declaraţia pe care, pe la jumătatea lunii aprilie, ne-a oferit-o directorul Spitalului de Urgenţă din Slobozia, domnul Liviu Patrichi. Azi, la data la care tipărim ziarul ediţia din 28 Mai, dialogul cu domnul Liviu Patrichi a fost acesta:

Reporter: Ce ne puteţi spune despre Unităţile Mobile pentru COVID. Mai este de actualitate, mai este necesară achiziţionarea/montarea/funcţionarea lor?

Liviu Patrichi: (…) La anterioara noastră discuţie s-a creat o confuzie (…) Da, acolo sunt veşti îmbucurătoare, îndrăznesc să cred. Proiectul a intrat în evaluare la Ministerul Dezvoltării şi Investiţiilor. Ar fi ca o gură de oxigen. Pentru că ne aşteptăm ca în următoarele două luni să înceapă lucrările şi la UPU. Consiliul Judeţean deja m-a anunţat că sunt în etapă finală şi Autorizaţia de Construcţie pentru clădirea principală. Blocul Operator se află şi el într-o fază avansată de evaluare, şi vor începe lucrările în următoarele 2-3 luni. Cam toate încep în vara asta! E vorba de peste 3 milioane de Euro. Partea de finanţare este doar o oportunitate. Nu e că noi am mers pe o sursă de finanţare doar pentru că se dădeau bani acolo, ci purs şi simplu, ne luptăm din perspectiva în care în următorii 3 ani în care Unitatea sanitară va avea indisponibilizate multe Secţii. Şi sper că prin proiectul ăsta, dacă va fi finanţat (precizez că finanţarea este europeană, nu implică nici un fel de finanţare din partea noastră, decât acea cotă de 3% pe care trebuie să o aloce CJI), deşi unităţile mobile au fost cerute din perspectiva patologie COVID, ele vor deservi şi această patologie, dar ele sunt destinate şi pentru Unităţi de Primire Urgenţă (UPU). Practic, atunci când vor începe lucrările la UPU, va fi foarte greu să mai asigurăm circuite separate, pentru pacienţi covid – NONcovid.(…) Deci, dacă vor fi finanţate, ne vor rezolva o mare problemă cu aceste proiecte care afectează 98% din suprafaţa Spitalului.

Reporter: Fiindcă aţi reliefat cât la sută din suprafaţa spitalului va fi afectată de lucrările începute deja, ce le spuneţi celor care au impresia că, din atâţia bani câţi se vor cheltui, se putea face un spital nou, astfel nemaifiind perturbată activitatea medicală şi de cazare a bolnavilor internaţi?

Liviu Patrichi:  Pentru această modernizare suma înseamnă 178.000.000 lei. (Nota redacţie: peste 1.780 MILIARDE lei vechi). Cât costă un spital cu 500 de paturi, cât are capacitatea unitatea noastră? Dacă mă uit la costurile celui mai nou spital care se dă în funcţiune în Bucureşti (e un spital privat) cred că dacă nu mă înşel e vorba de vreo 100 de milioane de euro pentru 60 de paturi…Sau ceva de genul. Nu vreau să greşesc…Mă aştept ca un spital de 500 de paturi să fie undeva între 200 – 300 de milioane de Euro. Deci, nici pe departe n-ar ajunge cei 178 de milioane lei…! Cred că la întrebarea asta vă poate răspunde fosta conducere a spitalului, eu nu cunosc Studiide de Fezabilitate cvare au fost făcute… ! Deci, valoarea proiectelor finanţate înseamnă 178 de milioane lei. UPU, Bloc Operator, Zona Ambulator, Modernizarea incintei spitalului. (…)

Reporter: Când credeţi că veţi şti, cu siguranţă, că este finanţat acest proiect al dotării cu Unităţi mobile? În vara asta? Anul acesta?

Liviu Patrichi: Aici este foarte greu de răspuns…Din câte-am înşeles sunt foarte multe proiecte în evaluare. (…) Depinde de capacitatea administrativă a Ministerului, dacă poate şi cât de repede se poate mişca! Noi facem toate demersurile să fim evaluaţi cu prioritate pentu că e o activitate care…Sper din tot sufletul că vara asta, ca să poată să aibă şi utilitate imediată. Altfel, va trebui să găsim alte soluţii pentru ca activitatea medicală să fie perturbată cât mai puţuin. Urmează o altă întâlnire cu constructorii, la Consiliul Judeţean…Permanent urmărim graficul de executare a lucrărilor, astfel încât…      

 


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *