Cartierul Bora încă mai are 18 străzi neasfaltate. Primarul Soare are o Notă!

Distribuie articolul:

* Aşa-numita „Notă Conceptuală” a fost aprobată în şedinţa Consiliului Local al municipiului Slobozia, ce s-a desfăşurat în data de 17 octombrie. Şi-acolo, în Nota Conceptuală se specifică, negru pe alb, care străzi nu au decât, cel mult, nişte piatră amestecată cu nişte balast.

Ca orice primar, şi Dragoş Soare are în minte nişte aşa-numite „Obiective de investiţii”. Cartierul „Bora” este unul în care primarul are mai multe datorii la oamenii locului, deoarece acolo îi sunt cele mai mari suprafeţe din terenurile care l-au băgat în rândul latifundiarilor. Dar, şi dacă n-ar avea dotorii – morale, desigur! – la cetăţeni, tot ar fi trebuit să aibă în vedere dezvoltarea acestui Cartier, deoarece sunt ani de zile de când oamenii aşteaptă, ba să aibă canalizare, ba să aibă gaz, ba să nu mai „înoate” prin noroi, după fiecare ploaie ori ninsoare. Căci, dacă nu ştiaţi, aflaţi că nu pe toate străzile a fost introdusă coloana de gaz şi/sau canalizare!

Conform înscrisurilor ce vizează Proiectul de investiţii ce poartă alambicata denumire : „ Extindere şi reabilitare străzi în municipiul Slobozia-cartier Bora. Modernizare străzi şi drumuri de interes local” , există 18 străzi care, la momentul acesta „sunt la nivel de pământ şi piatră spartă amestecată cu balast”.  Odată cu stabilirea lungimii de 3.695 metri a străzilor rămase de…pământ, s-a stabilit chiar şi că „în profil transversal, străzile nu prezintă panta pentru îndepărtarea apelor pluviale, lucru care duce la formarea bălţilor.”  Ceea ce era de demonstrat!

Străzile: 1 Mai; Bretea 1 Mai; Salcâmilor; Măgurii; Dealului; Salcii; Bretea 1 din Sălcii; Bretea 2 din Sălcii; Prelungirea Măgurii; Grâuşor; Păpădiei; Intrarea Luncii; Luncii; Bretea 2 din Luncii; Vasile Roaită; General Magheru urmează, deci, să intre-n lucru. Am făcut această trecere în revistă a străzilor, ca nu cumva să zică locuitorii din Bora că ei n-au ştiut că primarul şi-a pus în gând să facă din acest colţ de municipiu, ceea ce trebuie să fie un Cartier! Că a trecut, deja, o jumătate din mandat, şi-acum vin alegerile şi…în Bora e „bazinul electoral” în care îşi (mai) pune şi Dragoş Soare nădejdea, nu?

         Ce, şi cât ne costă!

Când urmează a începe lucrările? Asta, nu se ştie, deocamdată, deoarece abia a fost aprobată această aşa-numită „Notă Conceptuală”. Şi vine iarna, şi în primăvară, poate, plouă, şi…Dar, în vara viitoare, e posibil să înceapă…! Despre cât va costa, se face vorbire în Nota Conceptuală. Doar că, mai mult ca sigur, sumele alea vor suferi modificări, la fel cum s-a mai întâmplat cu majoritatea investiţiilor.

Şi-avem aşa: Pentru PROIECTARE, pe faze, avem :

  • Studiu topografic :   50.570 lei;
  • Elaborare Proiect:   34.510 lei;

Estimarea cheltuielilor pentru execuţia obiectivului de investiţie, luându-se în considerare standardele de cost pentru lucrări similare: 330.000 EURO pentru FIECARE km.

Aşa e scris acolo, în documentele oficiale, aşa titrăm şi noi, chiar dacă nu ne explicăm de ce documentaţia e plătită în lei, iar asfaltarea propriu-zisă a străzilor să fie plătită în euro. Aşa că nu rămâne decât de înmulţit cu 3,7 km, ca să aflăm câţi bani cheltuie Primăria pentru asfaltarea străzilor din cartierul Bora! Şi nu uitaţi să adăugaţi şi „mizilicul” ăla de numai un miliard lei pentru hârtiile alea reprezentând „documentaţia” aia, fără de care nu se mai poate turna un petic de asfalt! 

 

  

 

 


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.