* De curând, edilul-şef a propus consilierilor locali un proiect de Hotărâre vizând „NOTA CONCEPTUALĂ pentru obiectivul de investiţii STAŢII DE REÎNCĂRCARE PENTRU VEHICULE ELECTRICE în municipiul Slobozia”.
Trecut…
Deoarece Nota Conceptuală poartă semnătura lui Ioan Martin, se impunea o discuţie cu cel care a pus în faţa primarului avantajele şi modalităţile de înfăptuire a gândului strategic ce pare că nu-i dă pace primarului. Şi se impune(a) deoarece Ioan Martin este un binecunoscut liberal care a şi candidat la funcţia de primar, a şi atras asupra lui atenţia, mai ales atunci când Gheorghe Tinel a prezentat un punct de vedere referitor la dosarul penal pentru fals şi uz de fals în declaraţii. Pentru mai multe detalii, accesaţi adresa: AICI
Dar, nu numai în planul înregimentării în PNL a atras ’mnealui atenţia, ci şi în plan „civil”, atunci când „şi-a tras” ditamai blocurile în Cartierul Pepinieră. Blocuri de apartamente, pe care le-a vândut/închiriat întru obţinerea unui profit, desigur! Asta, în condiţiile în care ceilalţi cetăţeni au ştiut că pot concesiona doar terenuri pentru casă, nu pentru blocuri, nu pentru restaurante, etc. Că Martin a fost informat, că – poate – hârtiile au fost (re)făcute „după chipul şi asemănarea” unuia sau altuia dintre „băieţii deştepţi” care roiau în jurul Primăriei şi al Consiliului Local, nu mai are nici o importanţă. Are, însă, relevanţă, mai ales în condiţiile în care vedem că, şi peste ani, tot aceiaşi sunt cei care „sunt la curent” cu investiţiile Primăriei, cu tot ce presupun acestea, mai ales în planul aşa-numitelor „documentaţii”.
Prezent…
Ca să nu mai spună domnul Martin că ziarul Ştirea are ceva cu domnia-sa, ori că urmărim oarece interese, l-am apelat telefonic şi iată ce scurt INTERVIU am realizat!
Reporter: Domnule Martin, dumneavoastră aţi întocmit Nota aceea conceptuală pentru Staţiile de reîncărcare maşini electrice, da?
Ioan Martin: Eu am făcut Nota Conceptuală, tema de proiectare, fac şi Studiu de Fezabilitate ca să acceseze pe un Program al Administraţiei de Mediu…
Reporter: Adică, Proiectul Tehnic, că înţeleg că în dreptul Studiului de Fezabilitate s-a scris, chiar în Nota Conceptuală: Nu e cazul. Sau e unul şi-acelaşi, după standardele dvs?
Ioan Martin: Repet. Deci, ca să acceseze, să depună cererea de finanţare, trebuie un Studiu de Fezabilitate însoţit de nişte acorduri, în special Acordul de la Operatorul de distribuţie că există puterea respectivă în Sistemul Naţional Energetic. Toată documentaţia e făcută PRO BONO, deci nu iau nici un ban pentru ea.
Reporter: Păi, da, dar acolo, în Nota Conceptuală apar bani la elaborarea Proiectului Tehnic. La Asistenţă tehnică, apare, la „Consultanţă” apare.
Ioan Martin: Deci, toate vor fi ulterior, după ce se aprobă Cererea de finanţare şi…cine-o să facă Proiectul Tehnic, cine-o să facă Consultanţa, etc.
Reporter: Păi, şi dvs de ce-aţi face PRO BONO? Că, ce?
Ioan Martin: Fiindcă sunt cetăţean al municipiului.
Reporter: Haideţi, domnule Martin că…! Deci, ziceţi-mi…
Ioan Martin: Deci, vă repet: în faza asta Consultanţa este atributul, nu ştiu cum se numeşte, cred că Biroul de Proiecte din cadrul Primăriei Slobozia. Consultanţa, din punct de vedere a întocmirii Cererii de finanţare. Iar partea tehnică, Studiul de Fezabilitate, documentaţiile de obţinere de Avize (deja sunt gata avizele) sunt făcute de mine. Am competenţele respective, sunt proiectant autorizat ANRE pe instalaţii electrice. Aţi văzut acolo şi o atestare de manager energetic în localităţi, din partea Ministerului Energiei şi, repet, documentaţia e făcută fără nici un fel de bani.
Reporter: Domnule Martin, poate nu înţelegem amândoi la fel ce înseamnă documentaţia. Eu vă citesc din Nota Conceptuală a dvs: La Studiu de Fezabilitate scrie zero aici, în Nota aceea. Dar, după aceea, vă repet, apar cheltuieli enorme cu P.T, cu Asistenţa Tehnică, etc. Foarte mari cheltuieli, de ordinul zecilor de mii de lei. 6% din total valoare se duce pe proiectare, şi 4% se duce pe consultanţă.
Martin se contrazice, deşi nu ştie ce şi cum…
Deşi, la momentul interviului, Martin nu ştia ce a postat Primăria pe site, cu un aplomb demn de o cauză mai bună, continua să se contrazică. Şi-n timp ce aşa-numita Notă conceptuală, aşa cum apare ea pe site-ul Primăriei, este clară, răspunsurile domnului Martin s-au dovedit penibil de ambigue, măcar în ceea ce priveşte banii ce vor fi cheltuiţi pe documentaţia aceea despre care Martin spune că e „moca”, deşi în Nota Conceptuală apar sume mari de bani ce urmează a fi „fituite” pe hârtiile alea, multe preluate cu copy paste din statistici şi alte „opere” ale altora care au întocmit Note similare!
Reporter: Păi, şi în ceea ce priveşte numărul de Staţii, de locaţii, într-un fel spuneţi dvs şi altfel apare în Nota Conceptuală. Vă citesc ce scrie aici, că am în faţă Nota aceea: Amplasarea celor 4 (patru) Staţii de reîncărcare a maşinilor electrice se face în opt locaţii, şi sunt enumerate. Sunt, deci, 8 (opt) locaţii, dar dacă scrie deasupra patru Staţii, cum faceţi?
Ioan Martin: Sunt opt locaţii, doamnă. Alea care le-aţi văzut acolo.
Reporter: Deci, dvs ziceţi că sunt şi opt Staţii, cu câte două aparate. Deci, sunt 16 aparate pentru 16 maşini deodată, dacă e cazul!
Ioan Martin: Da. Poate e greşeală de redactare. Sunt opt Staţii.
*** Inutil să vă spun că dialogul era unul ce risca să degenereze, fie şi numai din cauză că, deşi îl anunţasem pe domnul Martin despre ce vreau să vorbim, iar dumnealui a revenit cu telefonul, când a fost să ne referim la ce stă scris în chiar Nota Conceptuală semnată de el, culmea, nu o avea în faţa ochilor. Prin urmare, nu l-am mai întrebat decât:
Reporter: Ziceţi-mi, în urma cărui Studiu aţi ajuns la concluzia că sunt 30.000 de utilizatori?
Ioan Martin: E o estimare…după ce o să ajungă peste 3 (trei) ani…Există tot la Administraţia Fondului de Mediu, a fost făcută o Prognoză câte autoturisme, autovehicule electrice vor fi peste trei ani, când se presupune că o să se implementeze …
Reporter: Peste trei ani de la data ?
Ioan Martin: De la data când e făcută documentaţia. Deci, respectiv 2025. Deci, peste trei ani se presupune că, într-un an, vor fi cel puţin 30.000 de alimentări de la Staţiile acestea.
Reporter: Şi, în Slobozia, câte maşini ELECTRICE sunt? Aţi făcut un Studiu?
Ioan Martin: Câte-or să fie peste trei ani, când …
Reporter: Dar, la momentul acesta ştiţi?
Ioan Martin: Nu ştiu eu. Vorbiţi la Poliţia Rutieră şi ei poate să vă dea informaţia asta…
*** PRECIZARE: Inutil să vă mai spun că din cauza faptului că dialogul a devenit unul în care domnul Martin îşi dădea, iarăşi, nişte „aere de superioritate” (deşi nu era în stare să răspundă „în clar” la întrebările pertinente pe care cetăţenii le-au adresat redacţiei Ştirea), alegem azi să nu publicăm restul discuţiei. Nu de alta, dar musiu Martin, atunci când nu a „bătut câmpii, cu graţie”, atâta s-a fălit cu competenţele profesionale, şi-atâta s-a lăudat cu afacerile derulate în tot judeţul, ba chiar şi-n afara judeţului, că nouă nu „ne-a picat bine”. Fapt pentru care, fiindcă ne e fi milă să nu cumva să vă plictisim titrând toate elucubraţiile, ne oprim aici, promiţându-vă să revenim după ce aflăm către cine au curs banii ăia, mulţi, din care Marzin, cică, n-a vrut să încaseze fiindcă el e „cetăţean al municipiului”
IONICA GHINEA
Administratia Fondului pt. Mediu finanteaza integral construirea (proiectare , consultanta, executie ) a aprox 12 mii de statii rapide de incarcare electrice . Municipiul Slobozia va suporta doar costurile de realizare a celor 5 bransamente la retea , aprox. 20 mii lei . Doresc să multumesc echipei Enel Distributie Dobrogea Sa punct Slobozia pt.colaborarea de a identifica 8 locatii cu cheltuieli minime pt. comunitatea noastra .
Puteaţi avea atâta cumsecădenie încât să nu v-apucaţi să scrieţi mulţumiri pe adresa Enel. fFaceţi temenele pe pagiana dvs, trimiteţi-le un meil, ceva! Că dacă dvs ziceţi că prestaţi moca (sanchi, nu vă crede nimeni!), noi nu avem de ce vă lăsa, DEGEABA, să le mulumiţi celor de la Enel. Mai ales că Enel facturează de „ia şi pielea de pe om”! V-am răspuns şi pe pagina de socializare că Administraţia Fondului pentru Mediu vehiculează cu bani de la buget, deci PUBLICI!