Vreo sută de angajaţi lucrează (?) în cadrul CJI, iar achiziţiile sunt tot cam…suspecte!

Distribuie articolul:

* Consiliul Judeţean Ialomiţa, anul de graţie 2020, atâţia salariaţi are în plată. Iar plata lor se face din birurile pe care noi, cetăţenii, le plătim, fără să şi vrem, desigur! Căci, nimeni nu ne-a întrebat vreodată pe noi, contribuabilii, dacă mai putem suporta povara din ce în ce mai apăsătoare a birurilor care sunt din ce în ce mai mari şi mai multe! Şi-s mai multe, din cauză că numai astfel se crează noi locuri de muncă bugetofage! Căci, să nu vă gândiţi cumva că aceştia aproape 100 sunt „cu totul”! Nu! În Muzee, la Centrul Cultural „Ionel Perlea” lucrează alţi peste 100…Şi mai e şi DGASPC, cu alte câteva sute de angajaţi…!

Acolo, pe site-ul Consiliului Judeţean, veţi putea vedea cine, ce salariu a încasat în anul 2018. Reţineţi! CREŞTEREA SALARIILOR a avut loc în 2019. Deci, vom şti cât a încasat fiecare în 2019, abia în a doua jumătate a anului în curs. Că atunci se depun Declaraţiile de avere! Celor care (vă) întrebaţi de ce unii dintre angajaţi nu şi-au declarat veniturile, vă răspundem noi: fie sunt la primul lor loc de muncă, fie sunt transferaţi din alte locuri de muncă, în cazul multora dintre ei, tot bugetari.

Extrenalizarea, în sfidarea muncii!

Încă de la înscăunarea în fruntea CJI, Victor Moraru se străduieşte să-i convingă pe cetăţeni că el este un „Guru” al accesării Fondurilor Europene. Când citeşti „realizările măreţe” pe care le-a ticluit ex-consilierul Ilie Cioacă (care, sper să fi avut atâta bun simţ încât să fi părăsit deja funcţia „scornită” după pensionare, aceea de consilier al preşedintelui) nutreşti speranţa că acei aproape 100 de angajaţi le fac pe toate, inclusiv documentaţiile pentru tot felul de achziţii în vederea derulării proiectelor cu finanţare de la Uniunea Europeană şi/sau Ministerul Dezvoltării, în special. Din păcate pentru sănătatea viscerelor celor care văd şi dincolo de aparenţe, lucrurile nu stau aşa! În realitate, foarte multe hârtii/situaţii/documentaţii se întocmesc de către Societăţi Comerciale, SRL-uri cu care CJI încheie Contracte pe sume revoltător de mari!  Tastaţi http://www.cicnet.ro/sites/www.cicnet.ro/files/articole/2019-11-0/2397/situatia_contractelor_de_lucrari_si_prestari_servicii.pdf şi vă veţi mira şi dvs la fel ca noi, suntem siguri! Chiar vă veţi şi supăra şi, nădăjduim, vă veţi revolta la fel ca noi. Căci, n-ai cum altfel, câtă vreme vezi scris negru pe alb ce mari sume de bani sunt plătite pentru aşa-numita „consultanţă în vederea accesării de Fonduri Europene”! Sunt ani mulţi de când jurnaliştii presei locale (nu ne referim decât la cei care nu au încasat sume mari de bani de la CJI pentru publicitatea politico-administrativ-electorală!) scriu, mai ales despre lucră(tu)rile de investiţii pentru care s-au început Studii de Fezabilitate (S-F-uri), chiar şi Proiectele Tehnice (PT) în urmă cu trei, patru sau chiar mai mulţi ani, dar, din păcate, lucrăriule propriu-zise întârzie să înceapă, nu de puţine ori, după ce s-a cheltuit purcoi de bani pentru documentaţii, nemaigăsindu-se fonduri sau, în cazul, finanţărilor europene, proiectele nefiind aprobate întru finanţare…!

Sunt ani de când ne minunăm de cât de dese (şi destul de mărişoare) sunt sumele reprezentând achiziţia de echipamente de logistică; achiziţia de consumabile de tot felul; achiziţia de „verificatori” proiect; servicii de audit financiar în cadrul unui anume proiect, fie el şi cel pentru construcţia unui „Adăpost pescărsc”; servicii de asistenţă tehnică  achiziţia de Servicii de cadastru (peste 52.000 lei, fără TVA, pentru cele câteva Drumuri Judeţene? Şi-apoi, cum se face că întocmirea cadastrului pentru DJ nu intră în responsabilitaea instituţiei statului, denumită Cadastru?) ; Servicii de consultanţă în sfera juridică (un aşa-numit „punct de vedere” , fie şi pentru 3 sau 4 dosare, costă 11.000 lei, fără TVA? Şi CJI n-are jurişti sau cum se face că până şi munca asta s-a extrenalizat?); başca destul Contracte pentru asistenţă şi reprezentare juridică! Am dat, iată, numai câteva exemple vizând externalizarea unor lucrări biriocratice. Potenţialele răspunsuri pe care (i)responsabilii din cadrul CJI ni le-ar putea oferi ca „drept la replică” nu ne interesează, fie şi numai din cauză că „cine se scuză, se acuză!”, ştiut fiind faptul că „bate la ochi”, nu numai numărul externalizărilor, ci mai ales valoarea contractelor! Mai ales când ştim că aproape 100 de salariaţi intră zilnic în clădirea Consiliului Judeţean Ialomiţa. Ce fac cei 100, ştiu numai Victor Moraru şi mahării partidului care l-au (im)pus în funcţie! Spunem asta, având în vedere că în Declaraţiile lor de avere, sunt scrise numai funcţiile, nu şi Compartimentul(Departamentul/Direcţia în care ei au Fişa Postului. Care, Fişă a postului, de-ar fi postată de către fiecare angajat, cred că ne-am face cruce, zău!

IONICA GHINEA


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *