Spitalul de Urgenţă Slobozia arătat cu degetul, în ceea ce priveşte licitaţia contractării Serviciului de dializă

Distribuie articolul:

E foarte lungă şi extrem de încâlcită povestea din spatele acestui serviciu medical prestat în cadrul acestei unităţi spitaliceşti. Multora dintre cetăţeni le este cunoscută povestea sforăitoare în care personaje precum juristul Zamfir şi directorul Olaru (sigur că secondat de domn’ Berbece, că doar nu se putea altfel!) şi-au făcut mendrele adjudecând acest Serviciu, în anii anteriori. După părerea multora, Curtea de Conturi (dar şi alte „Organe” de control!) ar fi trebuit să controleze mai des şi mult mai atent gradul de îndeplinire a cerinţelor prevăzute în aşa-numitul Caiet de sarcini, dar şi oferta de preţ, desigur, raportată la calitatea serviciului, ofertă în baza căreia cineva încasează purcoi de bani. Despre presupuse matrapazlâcuri care par să se fi petrecut de-a lungul anilor, noi, aici, în acest ziar am mai scris şi, cu siguranţă, o să mai scriem, fie şi numai pentru faptul că prea îşi bat unii joc de sufletul bolnavilor beneficiari ai transportului – de acasă la spital şi retur – , pacienţi care după ce că sunt supuşi, chiar şi de 2-3 ori pe săptămână, procedeului de dializă prin care se reuşeşte cât de cât eliminarea produselor reziduale şi a toxinelor din sânge, mai trebuie să şi accepte, fără să crâcnească, condiţiile precare, condiţii precare pe care, din păcate, nu le bagă în seamă şi organizatorii licitaţiei pentru încredinţarea acestui Serviciu care, la o analiză financiar-contabilă, se dovedeşte a fi, pe cât de oneros pentru bugetul de stat, pe-atât de profitabil pentru firmele de…ieri, de azi şi de mâine…       

 Vreo 9.000 de km pe lună. Deînmulţit…   

 Licitaţia pentru o nouă atribuire a Serviciului de transport pacienţi dializaţi s-a desfăşurat în ultima zi a lunii martie, cică! Azi, noi n-am aflat decât că patronul uneia dintre firmele participante la licitaţie se declară nemulţumit de felul în care a decurs selectarea celei mai bune oferte. Şi, printr-un e-mail, fostul colaborator al conducerii spitalului spune că licitaţia s-a câştigat: Subscrisa S.C. GMC MEDICAL SERVICES S.R.L. BUCUREŞTI. Actul autorităţii contractante pe care îl consider nelegal şi pe care îl contest este modalitatea în care autoritatea a desfăşurat întreaga procedură de atribuire a acestor servicii, începând cu formularea invitaţiei de participare şi maniera în care s-a finalizat acordarea contractului. Această procedură s-a desfăşurat doar în baza invitaţiei Nr. 409/28.03.2014, fără întocmirea unei documentaţii care să constituie un criteriu de departajare în vederea calificării în faza de deschidere a ofertei,nu sunt prevăzute limite ca şi termen de execuţie (începere-finalizare), nefiind prevăzute praguri valorice, nefiind evidenţiate date tehnice, doar criteriu de atribuire:preţul cel mai scăzut (…) cu un preţ pentru transportul de tip Ambulanţă A1/A2 de 0,68 lei/km în condiţiile în care pentru transportul pacienţilor dializaţi valoarea de contract a fost zero. Un calcul simplu:pentru circa 6000 de km necesari acoperirii transportului pacienţilor dializaţi la un consum mediu pe benzină pentru Dacia Logan(berlină) 7,5 l, ar rezulta un cost de 450 litri cu un preţ mediu de 5,8 , cheltuiala înregistrată ar fi de 2. 633 lei; în condiţiile în care două Ambulanţe tip A ar realiza un număr de cca. 3000 de km lunar, cu Ambulanţele prezentate (Peugeot şi Fiat ) în condiţiile în care Fiatul DUCATO are un consum mediu de cca. 16 litri benzină, s-ar consuma pentru 1500 de km – 240 litri, la un preţ mediu de 5,85 rezultă un cost de 1404 lei. Adăugând şi consumul de cca. 10 litri combustibil diesel pentru Peugeot, mai generează un cost de încă 150 litrix5,9= 885 lei. Pentru 9000 de kilometri referinţă de calcul lunar rezultă un cost cu carburantul în valoare de 4922 lei. Nu avem cunoştinţe ce salarii plăteşte ALMAROM, CARE SUNT IMPOZITELE AFERENTE, Încasările lunare la autoritate ar fi contravaloarea celor 3000 de km cu un preţ de 0,68 lei, ar genera o încasare de 2040 lei. Fără plata salariilor şi a impozitelor rezultă un exerciţiu economic negativ, de 2882 lei, adăugând salarii şi impozite de 1000 de lei pe lună pentru 4 conducători auto, pierderea ar fi de cca. 6882 lei lunar, pentru 9 luni de contract ar genera o pierdere de 61. 938 lei. Întrebarea se pune dacă aceste preţuri au fost valabile doar câteva ore, pentru ca începând cu data de 01.04.2014 benzina şi motorina standard s-au scumpit cu 50 de bani. Probabil este o noua strategie „de redresare” a SJU Slobozia. ….” . Cum stau, de fapt, lucrurile pe acest segment al activităţii spitalului, rămâne să întrebăm şi, probabil, să aflăm. Ştim însă că în ceea ce priveşte acest serviciu, o fi preţul per km mic, dar câtă vreme cursele sunt regulate, deînmulţit cu numărul mare de km parcurşi într-o lună – în fiecare lună! – avem să constatăm că sumele devin şi ele de-a dreptul impresionante! Oricum, în mapa directorului Berbece, deja se află un set de întrebări pe această temă, cea a „dializaţilor”, iar atunci când ne va parveni răspunsul, sigur ne vom lămuri.

(I.G.) 


Distribuie articolul:

2 thoughts on “Spitalul de Urgenţă Slobozia arătat cu degetul, în ceea ce priveşte licitaţia contractării Serviciului de dializă

  1. Adrian BerbeceMartie 20, 2014 at 8:24 pm
    ” Aaa, sa nu uit : o sa postez si o situatie paralela : sumele facturate de vechiul furnizor de servicii de transport medical in 2013 (aprox. 40,000 lei lunar) si factura lunii februarie 2014 (2,492 lei) ! O astept cu nerabdare si pe cea a lunii martie 2014″

    unii asteapta cu nerabdare, altii cu rabdare!

  2. Păi …facturile în cauză- la celălalt furnizor nu au fost semnate şi de dumneavoastră, domnule Berbece?
    Nu văd comparaţia!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *