Primarul din Fierbinţi fentează răspunsurile vizând lucrările realizate din bani publici

Distribuie articolul:

  • Secondat de city-managerul Mareş (cel care lasă impresia că se consideră a fi un maestru al răspunsurilor „aburitoare”), primarul Iusein Iuksel a oferit aşa nişte răspunsuri la întrebările ziarului, cu privire la proiectele finalizate şi/sau în curs de a fi finalizate, încât ne-a determinat să ne întrebăm: DE CE îi e frică primarului să spună „din capu’ locului” cine a efectuat SF-urile, cine a executat lucrările, câţi ani de garanţie are o lucrare sau alta, etc?

 Bugetul de anul trecut…

 Deşi a fost trecut pe Ordinea de zi, din cauză că onor consilierii locali nu s-au înţeles, şedinţa desfăşurată luna aceasta, a fost un dezmăţ al vorbelor politicianist-acuzatoare. Fapt pentru care, Bugetul de Venituri şi Cheltuieli pentru anul în curs, s-a amânat…!

Fapt pentru care, şi să fi avut intenţia să discutăm pe cifrele Bugetului pentru anul 2023, nu putem. Aşa că discutăm despre câţi bani a cheltuit primarul şi oamenii lui, pentu a face ce-a făcut?! Cum nu vrem să fim consideraţi măcar maliţioşi, azi nu ne-amintim despre golănia „marca” Iuksel, cea referitoare la aflarea în fruntea urbei, deşi a fost condamnat penal pentru „DETURNARE DE FONDURI”.

Azi, vă spunem doar că primarul localităţii cu pretenţii de oraş a avut pe mână, anul trecut, suma de fix 18.678.398 lei. Ceea ce, în lei vechi, înseamnă peste 186 MILIARDE.  Bani, nu glumă!

Că veniturile i-au fost de numai 14.332.300 lei, este o discuţie care, invariabil, conduce la ideea că primarul face ce face, dar… pe datorie! Ca să nu mai discutăm de „veniturile PROPRII”, astfel demonstrând că, în fapt, Primăria nu se susţine pe banii din taxele şi impozitele plătite de locuitorii oraşului, ci din ceea ce se colectează la nivel naţional. Redistribuirea, bat-o vina, face ca şi localităţi precum Fierbinţi să rămână UAT-uri, deşi n-ar prea merita.

Ce (nu) face Iuksel, nu face nici Mareş! 

Ce nu face primarul Iuksel pentru ca localitatea să aibă un statut binemeritat, şi nu unul de …„făcătură”, doar fiindcă, în trecut, nişte politicieni au gândit (prost, desigur!) organizarea adiministrativ-teritorială, vom vorbi altădată, mai aproape de campania electorală, atunci când se „trage linie” şi se adună sau se scad…voturile!

Până atunci, ca să puteţi „să vă faceţi temele pentru acasă”, n-ar strica să aflaţi că în Primăria condusă de tandemul Iuksel – Mareş, Organigrama cuprinde 42 de salariaţi. Că vreo 19 dintre ei sunt „asistenţi personali pentru persoanele cu handicap” este demn de băgat în seamă, mai ales că, prin Fierbinţi-Târg umblă zvonuri care…mai de „Doamne, fereşte”!  

Faptul că administratorul public al oraşului se făleşte cu „realizările măreţe” pe care, în aroganţa lui, ni le prezintă doar cu titlu, nicidecum şi cu tot ceea ce înseamnă cheltuieli, denumire firme (ca să nu mai vorbim despre conţinutul, în detaliu, a aşa-numitelor Devize de lucrări), nu face decât să întărească suspiciunea rezonabilă că „e ceva putred în Danemarca”. Cum nici pe site-ul instituţiei nu sunt postate absolut toate informaţiile, în amănunt, despre absolut toate investiţiile şi achiziţiile făcute din banii publici, nu ne rămâne decât să tot scriem adrese pline de întrebări. Că dacă tot ne-a replicat, cu tupeu, că i-am trimis „o tonă de întrebări”, iar noi avem dovada că, în realitate au fost doar 7 (şapte) întrebări (care, chiar dacă au vizat toate investiţiile din mandatul actualului primar, deoarece lucrările nu sunt aşa multe, nu poate fi vorba depre „o tonă de răspunsuri”), domnul Mareş n-are decât să facă şi ore suplimentare ca…să ne răspundă! Că e obligat să ne răspundă, deoarece aşa scrie în lege. Şi unde-i lege nu-i tocmeală, se ştie!        

IONICA GHINEA


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *