Primăria Slobozia „se urcă“ pe lîngă lege în autobuzul Nick Touring

Distribuie articolul:

Primăria municipiului Slobozia, pe baza unui raport intern din urmă cu doar cîteva zile, pune la cale o afacere pe bani publici în beneficiul firmei Nick Touring, societate care asigură în condiţii cel puţin suspecte transportul public în reşedinţa de judeţ. Municipalitatea are în intenţie să cumpere cu bani de la buget mai multe autobuze, care să fie date în exploatare operatorului de transport local, Primăria „plîngînd“ pe umerii Nick Touring pentru parcul auto depăşit al firmei care prestează serviciul în Slobozia. Reamintim însă că, de mai bine de un an de zile, societatea Transport Privat a anulat în instanţă licitaţia prin care Nick Touring a cîştigat traseele din Slobozia, dar Primăria a refuzat cu obstinenţă să pună în aplicare decizia judecătorilor rămasă definitivă şi irevovabilă.

                    Scurt istoric

Istoria serviciului local de transport public de persoane şi-a consumat ultimele episoade bugetare prin firma Transloc SA, o societate deţinută pînă la începutul anilor 2000 de Consiliul local Slobozia. Ultimul director al Transloc, din ce ne aducem aminte, a fost doamna Marioara Ene, actual lucrător în cadrul Primăriei la serviciul care se ocupă de transporturi în Slobozia. De ce am adus în discuţie acest nume? Veţi vedea puţin mai tîrziu. Ulterior intrării în faliment a Transloc, pe traseele din Slobozia au apărut celebrele maxi-taxi cu condiţii insalubre de transport şi un real pericol pentru circulaţia din municipiu, pentru ca, în fine, prin 2003, SC Transport Privat SRL să preia concesiunea serviciului de transport public de călători în capitala de judeţ după ce afaceristul Gheorghe Vlase a fost la un pas să intre în această asociere. Transport Privat a operat ceva ani, în condiţii superioare faţă de cele de la începutul anilor 2000, însă, ulterior, conflictele interne de la vîrful Primăriei au făcut ca un alt operator, Nick Touring, susţinut puternic de un actual politician cu funcţie importantă în Primărie, al cărui nume nu-l vom dezvălui încă, a intrat pe traseu în condiţii de „deplină“ ilegalitate. Pentru că, deşi Transport Privat era singurul operator ce se calificase la procedura de concesionare a serviciului din 2009, Primăria, cu sprijinul acestui politician, a ignorat legea şi a oferit contractul pe tavă firmei Nick Touring, descalificată din procedură ca ofertant neeligibil. Adevărul a ieşit la iveală abia trei ani mai tîrziu, după îndelungi procese, cînd Transport Privat a reuşit anularea în instanţă a procedurii şi, prin urmare, Transport Privat ar fi trebuit să revină pe traseu. Ce a făcut Primăria? A ignorat hotărîrea judecătorilor, atenţie!, definitivă şi irevocabilă, a reziliat doar de faţadă contractul cu Nick Touring dar l-a păstrat pe Nicu Pericli în continuare pe traseu de mai bine de un an. În acelaşi timp, Primăria a scos la licitaţie din nou serviciul de transport local de călători dar, culmea, niciun ofertant nu şi-a depus candidatura pentru procedura de licitaţie. Prin urmare, la fel ca şi în 2009, se va ajunge la negocierea directă. Ghiciţi cine va fi singura firmă care va participa?

                        Primăria plăteşte, Nick Touring primeşte

Acum, să revenim asupra raportului intern al Primăriei pe care l-am invocat anterior în preambulul articolului nostru. Doamna Ene, cu voie de la becul din biroul domnului primar, a realizat o propunere halucinantă după ce s-a străduit vreme de cîteva pagini A4 să convingă autoritatea locală despre faptul că în prezent transportul public asigurat de Nick Touring este unul ce produce „disconfort“ călătorilor prin faptul că autobuzele sînt destinate distanţelor mari şi nu transportului municipal pe distanţe reduse. Practic, Primăria „plînge“ pe umerii Nick Touring pentru costurile mari pe care societatea le suportă. Întrebarea este cine l-a forţat pe Nicu Pericli să intre pe traseu dacă nu avea capacitatea de a-şi acoperi costurile şi actual nu se poate alinia prevederilor legale privind dotările pentru a putea participa la licitaţie? Continuăm şi vă spunem că „lacrimile“ doamnei Ene se referă şi la posibilitatea greoaie de realizare proprie de către Primărie a unui serviciu care să asigure transportul public. Şi, hocus-pocus, se găseşte şi varianta cea mai simplă, aceea ca municipalitatea să achite de la buget, ori prin programe cu finanţare europeană, un număr de 8 autobuze care să fie date în exploatare operatorului local căruia i s-a atribuit contractul de concesiune a transportului de călători. Practic, ceea ce spune Primăria este că dotările vor fi asigurate de la buget, în timp ce concesionarul va primi pe tavă parcul auto astfel achiziţionat. Tare, nu? Estimările specialiştilor în transport consultaţi de noi spun că Nick Touring va fi singura firmă locală ce va participa la procedura de negociere directă cu Primăria pentru un nou contract pe o durată de 6 ani, fiind tot mai clar, spun sursele noastre, că susţinerea lui Nicu Pericli vine de la vîrful administraţiei locale.

                 Daune de 10 miliarde pentru Transport Privat

Strategia concepută în laboratoarele Primăriei Slobozia poate fi dată peste cap de un recent proces deschis de Transport Privat chiar la începutul acestei săptămîni. Societatea cere despăgubiri de un milion de lei ca urmare a scoaterii nelegale de pe traseu în 2009, dar şi obligarea Primăriei şi Consiliului local la repunerea în situaţia anterioară încheierii contractului de concesiune cu Nick Touring în acelaşi an, în condiţii clare de ilegalitate. Transport Privat motivează instanţei Tribunalului Ialomiţa faptul că prin scoaterea ilegală de pe traseele din Slobozia „s-a creat un prejudiciu foarte important“, prin neîncasarea veniturilor la care societatea se consideră îndreptăţită, în acelaşi timp suportînd costuri foarte mari legate de achiziţionarea de autobuze în sistem leasing şi/sau cu credite bancare. Rămîne de văzut din ce bani se vor suporta daunele acestea, pentru că nu ar fi normal ca din banii cetăţenilor nevinovaţi să fie plătite gafele celor care au atribuit ilegal transportul public către Nick Touring. Ce ziceţi, atribuirea s-a făcut interesat sau dezinteresat?

George ŞEITAN


Distribuie articolul:

3 thoughts on “Primăria Slobozia „se urcă“ pe lîngă lege în autobuzul Nick Touring

  1. Dnl. Seitan imi pare rau ca sunteti intro eroare totala va rog stati de vorba cu membri din comisia de atribuire in 2009 si veti constata in ce consta magaria cu acel proces. Eu personal nu am nici un interes dar stiu ca si alti membri din comisia respectiva ca magaria a fost facut de Io0nascu de capul lui fara sa tina cont de comisie. Va spun doar atit Transport Privat la licitatie sa prezentat cu bilantul pe minus 60000ron si poate intelegeti ceva numai dib asta

  2. ziua buna¡ asa treb sa plateaasca primaria daunele catre transport privat cumpara autobuze le da lu nicu sa le expluateze sa plateasca daunele mai de parte ,cinei prostu ala?

  3. semnal de alarma :catre toti cei din consiliu de administrare terminati cu badjocura de pe la usi si luati masuri pentu siguranta cetateanului,si confortul lui caci cetateanul plateste biletul si asa destul de scump pe care lati aprobat pentru cine nu foloseste mijloacele nu are interes,ok si habar nu are cum sunt transportati calatori in oras atata vreme cat va exista aceasta firma la conducere nu va fi bine deloc

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *