* Dovadă că, atunci când sunt bani de la Uniunea Europeană (UE), chit că nu trebuie musai, primarii investesc în orice, doar ca să pună mâna pe finanţare şi, nu desigur, pe încă un mandat. Nu susţinem că transportul public nu trebuie îmbunătăţit, să fie clar! Spunem doar că Primăriile, oricare ar fi ele, n-ar trebui să perturbe mediul de afaceri…! Şi-ar trebui să vadă care sunt priorităţile stringente!
După ce am „pistonat” pe subiectul transportului public marca Mocioniu – primarul municipiului Slobozia (https://ziarulstirea.ro/primaria-slobozia-vrea-sa-acceseze-bani-europeni-pentru-transportul-public/ ) a venit rândul lui Gafiţoi – primarul municipiului Feteşti.
Aproximativ 11 milioane de euro de la Uniunea Europeană
vor fi investiți la Fetești după ce, pe 24 aprilie 2020, a fost semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Sistem integrat de transport durabil în Municipiul Fetești”, care prevede: cumpărarea a 12 autobuze electrice de mari dimensiuni și a două de mici dimensiuni, dar şi asfaltarea a șapte kilometri de străzi din cartierele Coloniști și Vlașca, amenajarea unei piste pentru bicicliști (de pe strada Promenadei până în apropierea sensului giratoriu de la intrarea în oraș de pe autostradă), construirea unei autobaze, modernizarea a 27 de stații de autobuz și construirea a 17 noi stații, precum și montarea unui sistem de e-tiketing și a unor stații electrice de alimentare. Primele demersuri pentru atragerea acestor fonduri au fost făcute din anul 2017, echipa din primărie cât și consultantul conformându-se rigorilor impuse de UE. Proiectul a fost depus în luna mai 2018, iar în aprilie 2019 a fost respins din cauza unei neclarități legislative. Primarul Gafiţoi, cică a acționat pentru a răspunde solicitării de modificare a punctului respectiv și a redepus proiectul în toamna lui 2019. La sfârșitul lunii trecute, acesta a fost aprobat, fiind semnat chiar şi contractul de finanțare. Următoarele etape vizează organizarea licitațiilor pe zonele de: infrastructură, realizarea construcțiilor și achiziția autobuzelor. Proiectului trebuie să fie funcțional până la data de 30 aprilie 2023.
Valoare totală a investiției este de 45.125.215 lei
Din acești peste 450 de MILIARDE lei vechi, vreo 34 de milioane de lei (350 MILIARDE lei vechi) constituie contribuția din Fondul European pentru Dezvoltare Regională (FEDR), din bugetul național fiind alocată doar o sumă ce depășește cinci milioane de lei, în timp ce contribuția beneficiarului, adică a Primăriei Feteşti este de doar 800 de mii de lei (8 MILIARDE lei vechi. Başca alea cinci milioane de lei (50 de MILIARDE lei vechi) cât reprezintă valoarea TVA neeligibil, aferent cheltuielilor eligibile.
Si de ce prezentați știrea că fiind ceva negativ? Cine nu vrea să aibă autobuze de ultimă generație și mai ales electrice, cine nu vrea să meargă cu autobuzul pe străzi reabilitare? Cine nu vrea pista pentru bicicliști? Ați făcut sondaj în rândul feteștenilor și ați constatat că ei nu vor?
Domnule Gigi Soare. Ce vă mai place să vă victimizaţi…Cum aţi fi vrut să fie dată/scrisă informaţia? Pupincuristic? Eu cred că SUMA „pusă la bătaie” ESTE SUSPECT DE MARE, fapt ce mă duce scu gândul la „parandărăt” (şpagă, mită), de exemplu! Puteţi detalia dvs, astfel convingându-mă că bănuiala mea nu poate avea (acest) temei?
Se bagă bani în autobuze, după un an nu mai sunt bune, luam electrice, solare. Mai termină și ei o vilă, un palat… Iar dacă cineva e mai critic, sar imediat cu placa ,,Oamenii au vrut, de ce să nu fim moderni?!” Da, bre, știm poveștile astea pe de rost… tot oamenii au vrut să intrăm în UE, în NATO…