Marian Pavel – Pasajul DRAJNA determină construirea a două Poduri lângă Slobozia

Distribuie articolul:

După vizita de lucru a ministrului Sorin GRINDEANU pe şantierul de la Drajna, cetăţenii sunt curioşi să afle dacă şi pentru podul de peste râul Ialomiţa se va face vreun demers investiţional? Nu de alta, dar zilnic sunt puşi în situaţia de a aştepta în trafic conducătorii auto care circulă pe ruta Litoral – judeţele din partea de Sud- Est a ţării.

Cum nădejdea organizatorică şi de decizie financiară stă în Puterea politico-financiară pe care o deţine Alianţa PNL + PSD l-am rugat pe preşedintele Consiliului Judeţean Ialomiţa să ne spună ce ar trebui făcut, astfel încât să nu se mute aglomeraţia de la trecerea peste Calea Ferată de la Drajna, aici, pe Podul de la Bora?

Iată răspunsul domnului Marian Pavel!       

 „ Vă spun ceea ce s-a făcut până în momentul de faţă. Noi am făcut un A.D.I între cele patru judeţe: Galaţi, Brăila, Ialomiţa şi Călăraşi pentru un Drum EXPRES Galaţi – Chiciu. Numai că, din bucata asta de Drum EXPRES care este predată, deja, de către C.N.A.I.R către această A.D.I, noi deja avem în momentul de faţă cîştigătorul Studiului de Fezabilitate. Urmează, după SF, să fie scoasă la licitaţie Proiectarea şi Execuţia lucrărilor. Dar, din bucata asta, există şi Centura de Est, care înseamnă că, de la Slobozia Nouă o să se plece-n stânga spre Bucu, cu un NOU Pod peste Calea Ferată şi D.N.

Pe lângă Complexul de porci, pe undeva prin zona aia, un alt Pod peste Ialomiţa care iese dincolo de Bora în drumul actual care există. Acela va fi, de fapt, Drumul EXPRES. Dar, bucata asta, este predată de CNAIR, nu nouă la ATI, ci este predată la Primăria Slobozia.

Pentru că noi, dacă reuşim să dăm drumul la Pod, cum zic constructorii, cu şase luni mai devreme, în fapt, noi n.am făcut decât să mutăm coada de la Drajna în cele două Sensuri giratorii de la Slobozia, cum bine ziceţi! Dacă nu scoatem tranzitul din Slobozia, n-am făcut nimic! Podul şi cele două Sensuri giratorii trebuie să rămână doar pentru noi! Iar, tot ce înseamnă tranyitul dinspre Moldova, care se duce către Autostrada Soarelui trebuie să vină pe Centura asta despre care vorbesc! Podul care este acum va rămâne circulabil, desigur, ceilalţi vor merge pe acea Centură!

Deci, va mai fi un Pod. De fapt, DOUĂ. Pentru că pe unde vă spun eu, înseamnă prin stânga Sloboziei, undeva dincolo de Vamă. Şi-acolo va trebui un Pod. Şi este proiectat un Pod peste Calea Ferată şi DN care duce la Bucu. Şi după aceea încă un Pod peste Râul Ialomiţa.”                        

Pasajul de la Drajna – statistici 

Valoarea estimată a contractului este de 101 milioane de lei. Fără TVA.

Care va fi „Nota de plată” la finalul lucrărilor, rămâne să aflăm! Sigur că se acordă şi garanţie pentru lucrările executate. În documente, perioada va fi de 5 ani. 

În timpul vizitei ministrului Grindeanu, s-a raportat că „Etapa intermediară care reprezintă 50% din lucrările totale la Pasajul de la Drajna, a fost finalizată.”

Conform declarațiilor constructorului, lucrările la Pasajul Drajna, se vor încheia înainte de termen.

Potrivit proiectului inițiat de Ministerul Transporturilor, Pasajul DRAJNA va avea 2,74 kilometri.  DN 21, încadrat ca drum european E584, face legătura rutieră între municipiul Brăila și municipiul Călărași, astfel realizând conectivitatea zonei Brăila – Galați și a Municipiilor Slobozia şi Călăraşi cu reţeaua rutieră europeană centrală TEN-T.

Pe tronsonul cuprins între Slobozia și nodul autostrăzii A2 cu DN 21, la km 105+500, DN21 traversează la nivel magistrala de cale ferată București – Constanța (linie dublă electrificată, cu viteză maximă 120 km/h – 160 km/h), iar la km 105+550 intersectează DN 3A.

Ce spun specialiştii

Specialiştii care au întocmit SF precizează că „Oportunitatea amenajării pasajului rutier în lungul DN 21, peste CF București – Constanța și peste intersecția cu DN 3A constă în îmbunătăţirea condițiilor socio-economice și de circulație, fluidizarea traficului, reducerea timpilor de parcurs, eliminarea multiplelor staționării la barieră și sporirea siguranței circulației în zona traversării la nivel a căii ferate și a intersecției cu DN 3A, pentru traficul de tranzit al mărfurilor și al călătorilor, pe relația cu Municipiul Slobozia, zona Brăila – Galați, zona Tulcea, spre Ucraina și Republica Moldova, respectiv cu autostrada A2 (zona nodului Drajna)”, explică reprezentanții Ministerului Transporturilor. Oportunitatea realizării obiectivului a fost identificată în cadrul analizei şi studiilor prealabile elaborării Master Planul General de Transport, acest obiectiv făcând parte din drumul TransRegio TR 71 (TR Isler) Brăila – Slobozia – Călărași – Chiciu. MPGTR recomandă pentru drumurile TransRegio îndeplinirea anumitor parametrii și standarde tehnice, printre care și eliminarea trecerilor la nivel cu calea ferată.


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.