Marian Pavel mută CJI, provizoriu, în fostul sediul BCR, dar numai „cu predare la cheie”

Distribuie articolul:

Aşa-numitul „Palat Administrativ” – clădire în care, actualmente, funcţionează Prefectura şi Consiliul Judeţean Ialomiţa întră într-un proces de modernizare. Acest „deranj” urmează a începe la sfârşitul anului, aşa că instituţiile statului trebuie să-şi găsească alt loc în care să-şi desfăşoare activitatea.

 Ce spune Preşedintele

 Întrebat despre ce urmează a face întru rezolvarea problemei, Marian Pavel – preşedintele Consiliului Judeţean Ialomiţa ne-a declarat: „ Noi, până la data de 31 decembrie trebuie să ne mutăm din sediul în care funcţionăm. În sensul ăsta, noi am făcut demersuri încercăm să ne construim propriul nostru sediu, că ăsta nu ne aparţine, nu este sediul Consiliului Judeţean, este al Prefecturii, este al Guvernului României. Am încercat două linii.

Am solicitat de la Primăria municipiului Slobozia, teren, şi am primit suprafaţa de 3000 de metru pătraţi, în zona „Pepinieră”. Există un transfer de proprietate, i-am dat Primăriei Slobozia o suprafaţă de 18.000 mp, pe care CJI o are lângă Gara Slobozia, unde funcţionează prin zonă DADP…”, la schimb cu cei 3.000 mp din Pepinieră. Dar, ca să construim aici, avem nevoie de PUZ, avem nevoie de Proiect, iar toate lucrurile astea durează cel puţin şase luni. În acelaşi timp am făcut adresă către Ministerul Apărării să ne predea clădirea cunoscută sub denumirea de „Casa Armatei”, ca să putem s-o reabilităm şi s-o transformăm în sediu. Dar, toate astea, înseamnă un proiect de investiţii care, probabil, durează doi ani şi ceva.

N-o să putem mâine să ne-apucăm s-o şi construim, să ne şi mutăm în ea. Casa Armatei e sub orice critică. Plouă în ea, e (…) Şi-atunci, a trebuit să luăm decizia de a închiria un spaţiu. Am fost la Romtelecom, am discutat cu ei, spaţiul de-acolo nu poate fi închiriat în momentul de faţă, şi este foarte mic, nu are utilitate, cealaltă clădire are risc seismic. Şi-atunci, am lansat o procedură de achiziţii, în care am solicitat spaţiul de care avem noi nevoie, vreo 4.000 mp. Singura firmă care a venit şi a depus Oferta, a fost Oyl Company. În spaţiul de la BCR vom sta temporar, până se reabilitează sediul actual, sau până ne construim noi un alt sediu (…) Din câte ştiu, Oferta este de 11 euro/mp. Dar nu am luat ”

Înţelegând că ideea de a avea şi CJI propriul sediul, astfel încât să nu mai stea în chirie, l-am întrebat pe Marian Pavel dacă mai degrabă ar prefera „Casa Armatei” decât să înceapă de la zero o construcţie în cartierul „Pepinieră”.

Casa Armatei  – prima opţiune a CJI 

 „ (…) Da, ne dorim să avem sediul nostru. Numai că această clădire, în care suntem acum, intră în reabilitare la sfârşitul anului. Şi, probabil, va dura vreo 2 ani…Încă nu am luat o decizie, c-am tot aşteptat răspunsul Ministerului Apărării. Şi-acum suntem în discuţie cu ei, ne tot spun că „este o clădire de importanţă strategică”. Cu siguranţă am prefera „Casa Armatei decât să construim o clădire nouă. Pentru că este şi mai bine poziţionată, acolo sunt 6.000 mp, este o suprafaţă foarte mare şi n-ar mai fi aceleaşi costuri.

Dincolo de asta, este o clădire care necesită reabilitare, pentru că este în centrul oraşului şi nu arată aşa cum trebuie să arate. Şi, doi la mână, ca şi obiectiv strategic, dacă, Doamne fereşte!, s-ar întâmpla ceva, oricum, Consiliul Judeţean este o instituţie strategică, şi comanda va fi în Instituţia Prefectului şi a Consiliului Judeţean, şi va fi pusă la dispoziţia Armatei. Să sperăm că vor înţelege!” a precizat preşedintele Pavel.

Ştiind că România, ca şi toate celelalte state ale Lumii, trece printr-o criză financiar-economico-socială, l-am mai întrebat pe ordonatorul de credite dacă CJI are banii necesari sau de unde-i ia ca să plătească investiţia/chiria?

„ …Dacă discutăm despre ceea ce înseamnă Casa Armatei, putem discuta de Fonduri Europene pe reabilitare, dacă discutăm de construcţie nouă, nu pentru că nu se finanţează! Noi avem, în momentul de faţă, prinsă o sumă în buget, nu foarte mare, pentru că v-am spus, investiţia va fi pe vreo trei ani. Putem să facem o construcţie şi din banii noştri, dar nu există o solicitare de co-finanţare din partea Ministerului Dezvoltării.

Cunoscând regimul juridic al fostului sediu al BCR – Sucursala Slobozia, l-am întrebat pe Marian Pavel cum se va muta să fie chiriaş într-o clădire aflată în construcţie? Răspunsul preşedintelui CJI a fost unul cât se păate de clar exprimat: „Vom prelua spaţiul amenajat şi predat « la cheie » , nu îl vom amenaja noi!”                        


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *