Gara CFR Slobozia – clădire aflată în construcţie, dar activitatea feroviară-i „pe butuci”?

Distribuie articolul:

„ Adresez aceasta scrisoare deschisă în speranţa că în forurile de conducere din Ministerul Transporturilor, Consiliul Judeţean şi Societatea CFR Marfa S.A. se va lua o decizie corectă şi pragmatică cu privire la nedesfiinţarea reprezentanţei CFR Marfa Slobozia Veche, fără partipriuri, iar tot procesul de restructurare să se facă pe baza indicatorilor economici şi nu pe relaţiile pe care un anumit şef de reprezentanţă le-ar putea avea” declară domnul Nenciu Tudorel Cristian, cetăţeanul care a trimis pe adresa redacţiei ziarului Ştirea dovezi în susţinerea a ceea ce mai are de spus, şi-anume: „ Constat cu stupoare ca una dintre cele mai rentabile reprezentante ale CFR Marfă, respectiv reprezentanţa CFR Marfă Slobozia Veche, în urma procesului de restructurare iniţiată la nivel naţional, va dispărea. În timpul mandatului domnului Relu Fenechiu, CFR Calatori SA a anulat transportul de călători pe relaţia Ţăndărei-Slobozia Veche, fapt pe care vi l-am adus la cunoştinţă la momentul respectiv. Acum, S.N. CF Marfă S.A. a luat hotărârea de a închide şi reprezentanta CFR Marfa Slobozia Veche, desi conform indicatorilor economici aceasta reprezentanta este singura din judeţul Ialomiţa care are activitate de încărcări şi descărcări de mărfuri la un trafic care sa se justifice. Reprezentanta deserveşte Combinatul chimic din oraşul Slobozia (SC Chemgas aparţinând de SC Interagro Bucureşti, poate cea mai mare companie româneasca din domeniu). Reprezentanta a avut incarcari medii de peste 30.000 de tone lunar, un număr de vagoane intrare si expediate de peste 7.400 si peste 6.400 de vagoane manevrate trimestrial. In lipsa unei reprezentante in Slobozia este posibil ca acest mare transportator (SC Chemgas) sa renunţe la serviciile CFR Marfa SA întrucât cea mai apropiata reprezentanta va fi la circa 60 de km. Din discuţiile purtate cu alţi transportatori (SC Azochim, SC Agrinvest, SC Amurgo,…), în ipoteza desfiinţării CFR Marfa Slobozia Veche, aceştia vor renunţa la transportul cu CFR Marfa in favoarea unor operatori auto sau feroviari care sa le satisfacă contractele. Toata lumea ştie, inclusiv dumneavoastră ca infrastructura de transport a unui judeţ este esenţiala in dezvoltarea economica a acestuia si duce la bunăstarea locuitorilor. După ce am fost văduviţi de transportul de calatori, acum datorita unor interese obscure sau neînţelese, cea mai rentabila reprezentanta CFR Marfa din Ialomiţa va fi inchisa (alte reprezentante din alte judeţe cu o activitate mult mai scăzuta nefiind in acelaşi pericol). Procesul de restructurare este necesar, dar din 19 salariaţi cat figurează ca desfăşurându-şi activitatea in Slobozia Veche, maxim 7 sunt cei care efectiv lucreaza in Slobozia Veche, ceilalti având o arie de activitate intre Lehliu, Călăraşi si Feteşti. Salariatei care susţin parametrii economici din Slobozia Veche, reamintesc ca sunt maxim 7. Fără transport feroviar, judetul Ialomiţa va intra in categoria judeţelor nedezvoltate din punct de vedere al infrastructurii de transport, acesta fiind cel mai ieftin, ecologic si sigur mijloc de transport. Anexata va transmit situaţia transporturilor derulate in Staţia Slobozia Veche in ultimele 3 luni si va informez ca exista un accept portuar de transport de 30.000 de tone pentru luna aprilie.”


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.