Firma SELENA şi D.A.S din cadrul Primărie au de dat socoteală pentru CANTINA SOCIALĂ

Distribuie articolul:

* De ani de zile, acolo, la Cantina Socială amenajată în clădirea unde, pe vremuri, a funcţionat Şcoala nr. 13, se petrec „treburi murdare”. Nu o dată, ziarul Ştirea a adus în faţa opiniei publice „înţelegerea tacită” dintre conducerea Primăriei municipiului Slobozia şi „băieţii deştepţi” care au condus Cantina Socială.  Ani de-a rândul am scris despre chiolhanurile pe care foştii primari (Ionaşcu, Stoica şi Mocioniu) le-au „încins” acolo, în CANTINA SOCIALĂ. De fiecare dată, fotografiile cu membri şi simpatizanţi ai PSD participând la petreceri ocazionate de fel de fel de aniversări, i-au revoltat pe foarte mulţi cetăţeni. Din păcate, revolta lor a ţinut doar trei zile, ca în poveste! Bârfele vizând faptele politicianiste menite a-i ajuta pe primari să-i poată recompensa pe cei implicaţi activ în campaniile electorale, NU „au făcut obiectul unor sesizări din oficiu”, din partea „Organelor Statului” cu atribuţiuni de control. Că, de! „Băieţi deştepţi” precum Ionaşcu, Stoica, Mocioniu erau în funcţie, iar „Organul” NU bate funcţia! Aşa se face că abia acum, când de la conducerea Primăriei municipiului Slobozia au plecat „făptuitorii”, Poliţia Ialomiţa s-a autosesizat. A spus-o chiar primarul Dragoş SOARE într-o recent-desfăşurată conferinţă de presă.

Avem date certe. Una semna primarul, alta se aproba, alta era lista cu persoanele cărora li se distribuiau ajutoarele. Discutăm despre Serviciul de Asistență Socială. Discutăm despre mâncarea oamenilor care nu-și pot permite să-și asigure o masă caldă. Două miliarde de lei vechi. Evident că s-a pornit și o anchetă a Serviciului Economic din cadrul Poliției. Nu am sesizat noi, s-au autosesizat. Am raportul aici, în față, raport care spune, pe fiecare an, ce nu s-a respectat. Prejudiciul a fost stabilit de Serviciul Contabilitate din cadrul DAS. Am continuat cu cercetarea și la Centrul de la Bora unde am constat că de fapt nu există un Centru. Serviciul social era oferit prin intermediul unei societăți, SC SELENA BUSINESS GRUP, fostă SELENA IMPEX, care, printr-un contract încheiat în 2011, primea 12 lei/meniu/zi de la DAS, rezultând o cheltuială anuală a noastră de circa 400 de mii de euro. În esență, deși aveam cantină și plăteam oameni care să producă mâncare pentru asistații social, s-a considerat că nu este oportun să se facă acolo mâncare pentru ei. A fost mai oportun să o facă SELENA, în baza unui contract fără licitație, fără condiții, dar la un preț de 12 lei. S-a început cu 6 lei/zi/persoană după care s-a trecut la 12 lei și nu se știe când. O să aflăm, o să urmărim plățile. Meniul conținea două feluri de mâncare și un desert. Evident că nu a putut dovedi nimeni că noi le furnizam oamenilor mâncare de 12 lei. Obligația noastră este să dăm persoanelor mâncare la un preț de cost de 12 lei. O societate cu răspundere limitată este înființată în scopul obținerii de profit. Nu face protecție socială, motiv pentru care consider că avea un preț de cost prin care nu poate dovedi că producea mâncarea la prețul acesta și am văzut documentele empiric constituite. Am reziliat contractul și imediat s-au activat rețelele de influență. (…)”

Răzvan Niţu, D.A.S şi firma „de casă” – în vizor!

Răzvan Niţu este şeful cantinei. El este bănuit că a făcut oarece „jonglerii” cu numărul beneficiarilor, prezenţa la masă, cantităţi de materie primă, şi-alte asemenea „ingrediente” în baza cărora se alocau bani de la buget. În ecuaţia cu trei necunosute regăsim şi firma SELENA, o firmă care-şi face afacerile în cartierul Bora, cartier din care şi provin cei mai mulţi dintre cei care mâncau (de) la Cantina Socială. Despre firma SELENA, multe se pot spune, dar nu este cazul acum să amestecăm „rufele murdare” ale fami(g)liei din Primărie, ca să nu se creeze un amalgam, din care să nu se mai înţeleagă nimic! Ce trebuie să reţineţi este faptul că un CONTROL este în desfăşurare (după ce a fost demarat şi un AUDIT intern, declanşat de edilul-şef al municipiului), iar, pe măsură ce faptele suspecţilor vor fi făcute publice sau noi le vom afla „pe surse” vă vor fi aduse la cunoştinţă. Până una-alta, Contractul încheiat între Primărie şi firma SELENA a fost reziliat. Ceea ce înseamnă că banii (aproape 5 MILIARDE lei vechi) care, an de an, au intrat în conturile firmei, de-acum au fost „stopaţi la sursă”. Başca, primarul Soare a promis că va sta pe capul făptuitorilor!

Citește și articolul:   A.D.I – alţi bani pentru Primăriile din Ialomiţa

Distribuie articolul:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *