Cel mai mare operator public regional, RAJA S.A., a demarat recent o campanie în toată ţara prin care îşi încurajează clienţii să aleagă factura electronică în locul celei imprimate pe hârtie. Principalele motive pentru care oamenii sunt îndemnaţi să aleagă această metodă: această opţiune este mai rapidă, mai sigură, mai eficientă, dar cel mai important, protejează mediul înconjurător. Cu peste 3 milioane de beneficiari şi 8 judeţe pe care le deserveşte (Constanţa, Ialomiţa, Călăraşi, Ilfov, Dâmboviţa, Braşov, Prahova şi Bacău), operatorul de la malul Mării Negre continuă să facă demersuri pentru protejarea mediului atât prin cele 15 staţii de epurare dotate cu echipamente ultra-moderne în ton cu standardele europene, 4 complexe de tratare a apei brute, 162 staţii de pompare a apelor uzate, dar şi prin simplul îndemn al propriilor clienţi de a reduce cantitatea de hârtie necesară imprimării facturilor clasice ajunse în cutiile poştale.
Începând din luna martie 2019 pentru toţi abonaţii activi pe platforma online „Contul meu RAJA” s-a activat serviciul facturare electronică cu transmitere automată prin e-mail. Clienții care doresc în continuare factura şi pe suport hârtie trebuie să acceseze această platformă şi să configureze opţiunea dorită în secţiunea Setări Cont.
„Factura electronică este legală, are valoare fiscală și reprezintă o alternativă eficientă la emiterea facturii tipărite, fiind identică cu aceasta. Factura electronică este transmisă pe adresa de e-mail, în momentul emiterii, dar poate fi accesată cu ușurință și din contul de client RAJA, unde se poate achita rapid și fără un comision suplimentar. Tot în contul de client se poate verifica soldul de client la zi, se poate transmite on-line consumul de apă, dar şi alte funcţionalităţi utile.” afirmă reprezentanţii companiei de apă-canal.
Prin contul de client abonaţii, indiferent de calitatea juridică, au acces, direct şi rapid, la informații despre facturile emise de operator, cele mai recente plăţi procesate sau consumul de apă, toate gestionate dintr-un singur loc şi numai la un clic distanţă. Facilităţile pe care le aduce serviciul online sunt:
- achitarea, rapid şi fără un comision suplimentar, a facturilor pentru serviciile de apă potabilă şi de canalizare;
- accesul la istoricul de plăţi;
- vizualizarea facturilor imediat ce au fost emise, cu posibilitatea de descărcare şi de imprimare a acestora;
- verificarea şi transmiterea indexului contorului de apă online;
- informaţii asupra modalităţii şi a perioadei de citire a consumului.
Trebuie menţionat faptul că momentan, RAJA S.A. are peste 150.000 de clienţi activi iar numărul celor care apelează la serviciile online creşte de la o zi la alta. Tocmai de aceea, factura electronică, transmisă gratuit abonaţilor RAJA, se doreşte a fi o opţiune ecologică, prin reducerea consumului de hârtie şi protejarea mediului înconjurător.
(P)