Aşa cum scriau şi colegii Mihai Enciu şi Eugen Cişmaşu la finele lunii iunie 2020 AICI, imaginea preşedintelui CJ Ialomiţa – Victor Moraru „a secătuit” bugetul judeţului Ialomiţa cu aproximativ 500.000 lei în perioada iunie 2019 – aprilie 2020. Suma însă a crescut „peste noapte” la valoarea de 885.598 lei, adică o creştere cu 77% a sumelor de bani alocate din bugetul judeţului pentru şlefuirea propriei imagini politico-administrative.
Recorduri doborâte pe bani publici
În data de 29 iunie 2020 Consiliul Judeţean Ialomiţa a actualizat lista cu achiziţiile publice şi odată cu ea au ieşit la iveală sumele mărite pentru plata “aplaudacilor” preşedintelui CJ Ialomiţa. Dacă anterior contractul pentru “Servicii de editare şi machetare a buletinului informativ – Ialomiţa Ta” costa lunar 10.516 lei pentru un ziar de 8 pagini în timp ce pe piaţa liberă astfel de servicii se fac de 10 ori mai ieftin, iată că după revizuire costul lunar acestui serviciu a crescut până la 11.265 lei, adică 135.184 lei anual. Prin această creştere Victor Moraru a reuşit practic să-şi doboare propriul record în ceea ce priveşte plata celei mai scumpe machetări din România, un ziar fără pic de „bells and whistles” cum ar spune partenerii noştri strategici, cu alte cuvinte un ziar banal. Nici costurile de tipărire ale acestei „fiţuici” având singurul scop de a aduce laude şi ode marelui conducător de judeţ agrar nu au scăzut, nici măcar nu au rămas constante. Astfel, potrivit noilor tarife agreate de CJ Ialomiţa, suma plătită pentru tipărire a crescut de la 96.000 lei la 142.900 lei. În ceea ce priveşte distribuţa ziarului, costurile au crescut şi ele de la 80.331 lei până la valoarea de 135.660 lei.
De ce deplâng „jurnalizdele” eliminarea lui Moraru din cursa pentru CJI?
În conferinţa de presă susţinută de preşedintele PSD Ialomiţa, senatorul Marian Pavel şi-a anunţat public candidatura pentru funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean Ialomiţa, anunţul fiind urmat de un altul potrivit căruia Victor Moraru nu va mai fi susţinut de organizaţie pentru un nou mandat. Printre motivele invocate de Pavel s-au regăsit şi cele potrivit cărora activitatea politică a actualului preşedinte de CJ lasă de dorit în ultima vreme, în plus pare că acesta a acaparat funcţia pe care a obţinut-o cu sprijinul PSD Ialomiţa, transformând-o într-una pe „persoană fizică”. Ne place să credem că în această balanţă au cântărit suficient de mult şi articolele presei „renegate” de Victor Moraru în detrimentul „echipei PSD”. Imediat după acest anunţ al preşedintelui Marian Pavel, diverse entităţi media obscure precum aşa-zisele posturi de televiziune on-line locale în frunte cu doamnele care vorbesc „pe nas” au început să sară „ca arse” (la propriu dar şi la figurat) de un asemenea afront adus la adresa „măreţului” conducător de judeţ. Încă ne bântuie „răgetele” pline de regret ale „jurnalizdelor” care nu îşi pot imagina viitorul fără Victor Moraru la cârma CJI, în special dacă ţinem cont de sumele pe care le primesc ele însele de la bugetul judeţului, adică indirect din buzunarele plătitorilor de taxe şi impozite. Acestea fiind spuse trebuie menţionat faptul că inclusiv secţiunea de promovare a obţinut un buget majorat înspre deliciul celor abonaţi la banii publici. Pentru „Servicii de promovare, publicitate şi informare” prin radio, televiziune on-line, presă scrisă şi promovarea proiectelor CJI pe Facebook, Victor Moraru a semnat contracte în valoare totală de 471.954 lei. Per total, în perioada iunie 2020 – mai 2021, prin propria semnătură Victor Moraru şi-a asigurat laudele în campania electorală din toamna acestui an semnând contracte care au unic scop promovarea imaginii personale în valoare totală de 885.598 lei, adică 183.445 euro. Asta fără să menţionăm şi sutele de mii de euro distribuite an de an bisericilor din Ialomiţa, care probabil îl cataloghează pe Victor Moraru drept „fiul vrednic al lui Dumnezeu”.
Victor Ghinea