S.C. SERVICII PUBLICE S.R.L nu este o firmă a unui om de afaceri, ci este o firmă care face bani datorită ajutorului acordat prin folosirea pixului primarului (şi al preşedintelui CJI, ca instituţie care face parte din acţionariat!), prin folosirea voturilor consilierilor locali, şi prin activitate oneroasă a directorilor care au condus şi conduc această suspect de superficial verificată „sursă” de bani proveniţi din concesionări, închirieri (cică şi niscaiva vânzări…!) de tarabe, spaţii şi, nu în ultimul rând, terenuri, multe dintre ele fiind pentru „locuri de veci” …
Firma s-a născut în anul 2013 dintr-o HCL ce poartă numărul 195. Hotărârea privind reorganizarea Serviciului Public de Activităţi Autofinanţate a fost adoptată de către majoritatea consilierilor locali, PSD-işti conduşi „pe linie politico-administrativă” de-acelaşi „naş” Alexandru Stoica. Despre această firmă condusă politic de către aşa-numiţii „aleşi locali”, ziarul Ştirea a tot publicat informaţii, cele mai multe vizând aspectele infracţionale care, la un moment dat, au făcut obiectul unor dosare aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti. Faptul că fostul director al acestei „surse” de venituri ilicite a fost de curând scos din raza de acţiune a (i)responsabililor din Primăria municipiului Slobozia nu ne miră câtuşi de puţin, fie şi numai din cauză că ştiind că nevasta ’mnealui a fost jurista UAT şi ştie multe despre faptele nu tocmai onorabile ale multora din primărie, ne aşteptam ca finalul „comediei” să fie unul de tot „râsul curcilor”…Că madam Milea Dorina a fost (im)pusă director în locul fostului director Costea Ştefan, cel mai probabil pentru ca să fie chiar mai uşor de „îngropat” unele „relicve” ale documentelor financiar-contabile întocmite pe vremea ex-primarilor Ionaşcu şi Stoica, nu i-a mirat decât pe credulii care n-au văzut şi dincolo de aparenţe, nicidecum pe noi, cei care ne-am mirat doar că onorabilii şi stimabilii angajaţi ai Curţii de Conturi n-au controlat…! Faptul că la momentul înlocuirii lui Costea cu Milea, consilierilor locali ai Opoziţiei li s-a fluturat prin faţa ochilor trimiterea în judecată a fostului director, nu a reuşit să convingă că actuala echipă din Primărie chiar vrea „să facă lumină” în dosarele alea în care, încet-încet, Costea pare să tot fie „trecut în rezervă”. Spunem asta având în vedere „încheierea de şedinţă” soldată cu rezoluţia: „Tribunalul Ialomiţa …dispune suspendarea judecării cererii formulată de reclamanta S.C. SERVICII PUBLICE SLOBOZIA S.R.L. în contradictoriu cu pârâtul COSTEA ŞTEFAN ION până la soluţionarea cauzei penale cu nr. 644/P/2016 la care a fost reunit dosarul nr. 85 /P/2017”. Cum azi nu ne-am propus să reiterăm povestea fărădelegilor atât de samavolnic săvârşite de către fami(g)lia Costea, în strânsă legătură cu tandemul primarul Stoica – viceprimarul Băcanu şi, desigur, cu încrengătura de interese politico-financiare, nu ne rămâne decât să vă recomandăm să accesaţi paginile de internet, precum https://www.ziarulstirea.ro/jaf-in-primaria-slobozia-audit-la-srl-ul-din-care-cateva-firme-s-au-infruptat-la-greu/ sau https://www.ziarulstirea.ro/s-c-servicii-publice-s-r-l-este-in-vizorul-tuturor/ Azi, nu facem decât să readucem în prim-plan problemele pe care le tot crează, cetăţenilor, activitatea acestui SRL „moşit” de PSD-iştii statorniciţi la conducerea Primăriei celui mai mare municipiu din judeţul Ialomiţa. Primind la redacţia ziarului nenumărate reclamaţii privind modul de gestionare a firmei Primăriei, am adresat conducerii S.C. Servicii Publice S.R.L un set de întrebări menite a ne face să înţelegem de ce procedează madam Milea într-un mod cel puţin revoltător, în ceea ce priveşte, mai ales, locurile de veci. Ca să nu tragă cineva concluzia că noi „ căutăm nod în papură” , chit că am văzut şi am aflat multe dintre tertipurile prin care sunt închiriate nu numai spaţii aparţinând domeniului public, dar mai ales tarabe în care falşi producători de legume şi fructe îşi vând nestingheriţi marfa de import, până ce Curtea de Conturi – Camera Ialomiţa va căuta în documentele financiar-contabile, atât cât să vadă chiar şi dincolo de aparenţe, azi titrăm doar cifre şi „raportăm măreţe” ce poartă amprenta directoarei Milea. Cum spuneam, am întrebat care este situaţia locurilor de veci, cât mai costă câţi nu şi-au mai plătit concesionarea locurilor de veci, care-s cheltuielile, dar şi veniturile şi, desigur, cheltuielile firmei? Din răspunsurile oferite, am înţeles că în anul de graţie 2017 B.V.Ch-ul firmei a fost unul „eminamente” provenit numai din autofinanţare, veniturile fiind în sumă de fix 1.649.145 lei, adică apraope 16,5 MILIARDE lei vechi, în timp ce cheltuielile fiind în sumă de fix 1.518.537 lei. Adică puţin peste 15 MILIARDE de lei vechi, din care 1.193.271 lei, adică peste 11 MILIARDE lei vechi fost-au „pompaţi” în salariile subordonaţilor doamnei directoare Milea. Cum s-ar zice: „tandi pe madin”. Că doar n-aţi vrea să iasă cine ştie ce profit dintr-o firmă a statului, nu?
Locurile de veci – o afacere cel puţin neruşinată!
Şi dacă cimitirul situat în cartierul Slobozia Nouă are o suprafaţă de doar 1 hectar, cimitirul situat în cartierul Bora se poate lăuda că deşi avea o suprafaţă de teren ce se întindea pe 12 hectare, anul acesta a fost mărit cu încă două parcele, una de 877 mp, cealaltă de 923 mp, ambele făcând fericit un proprietar de la care Primăria le-a cumpărat într-un stil… „smuls”, după părerea unora, oneros, după părerea altora!
Abilă, doamna Milea – directoarea firmei din cadrul Primăriei, ne-a răspuns că acolo, în cele două cimitire administrează 7.351 de contracte. Lăsând să se înţeleagă că a găsit vraişte în „docomente” şi s-a apucat ’mneaei să facă ordine, doamna Milea precizează pentru ziarul Ştirea că „ …Până la acest moment au fost inventariate 1.886 locuri de veci, din totalul de 7.351 de contracte (…) De asemenea la nivelul Serviciului Urbanism din cadrul Primăriei există un număr de 173 de contracte de concesiune întocmite începând cu data de 30.06.2014 şi neridicate de către persoane din diferite motive. (…) Numărul locurilor de veci disponibile (ca urmare a achiziţionării celor două parcele) în cimitirul Bora este de aproximativ 120, cu suprafaţa de 4,5 mp fiecare (…) care se vor aloca doar pentru urgenţe. Numărul locurilor disponibile în Cimitirul din cartierul Slobozia Nouă este de aproximativ 80, cu suprafaţa de 9 mp fiecare, se alocă tot pentru urgenţe…La acest moment sunt în aşteptare un număr de 292 de cereri pentru concesionarea locurilor de veci..”. Acest răspuns oferit în urmă cu trei luni, adică la o lună de la achiziţionarea acelor parcele de teren pentru extinderea cimitirului, îi va face pe mulţi cititori să se întrebe DE CE este necesară păstrarea unui număr atât de mare (120 + 80 = 200) pentru aşa-numitele „urgenţe”, doamnă Milea? Părându-ni-se inutil să vă mai atragem atenţia asupra modului diferit (ca număr raportat la metri pătraţi) de a prezenta locurile de veci din cele două cimitire, vă mai reţinem atenţia doar cu prezentarea unor considerente ce ţin de nerespectarea numărului de ordine al cererilor depuse întru dobândirea unui loc de veci. Şi-asta, deoarece nu puţini sunt cei care vin la redacţie şi ne spun că sunt de-a dreptul revoltaţi să constate că sunt ani de când au depus cerere pentru un loc de veci, iar în tot acest timp alţii au concesionat 2-4 locuri prevalându-se de-o urgenţă…De ani de zile, consilierii locali care s-au perindat la conducerea politico-administrativă a municipiului (re)cunosc situaţia din Cimitirul din Bora. Ne referim, desigur, la „dedesubturile” afacerii din spatele atribuirii unor locuri de veci. Faptul că se tergiversează inadmisibil de mult soluţionarea cererilor, în timp ce chiar se „sare peste rând” şi se încredinţează, discreţionar, locuri de veci, sigur că poate fi pus pe seama unor „permutări şi aranjamente” menite a face din activitatea din CIMITIRE şi PIEŢE o afacere ruşinos de profitabilă pentru unii dintre „băieţii deştepţi” ai administaţiei şi-ai politicii…!
IONICA GHINEA