* Nimeni nu cred să se mai îndoiască de faptul că la fel cum va proceda oricare alt primar, desigur!
Ce-a fost astă iarnă pe străzile municipiului-reşedinţă de judeţ au văzut aproape toţi cetăţenii, indiferent că locuiesc la casă sau la bloc. Cât de prost s-a circulat, mai ales pe străzile lăturalnice ale localităţii, nu cred că mai este nevoie să facem dovada prin postarea filmuleţului care, la vremea lui, a demonstrat că, în realitate, zăpada a stat pe carosabil, apoi pe marginea trotuarelor şi pe locurile denumite „spaţiu verde”, până ce au intervenit salariaţii DADP Slobozia, aşa-numiţii asistaţi social „de la 416”şi, nu în cele din urmă, cetăţenii, proprietari, mai ales ai autoturismelor îngropate sub nămeţi… În Slobozia, acum un an, deszăpezirea a scos din bugetul Consiliului Local peste 2,5 miliarde de lei vechi. Mai exact, 253.842 lei RON. Din această deloc modică sumă de bani publici, cheltuielile cu utilajele închiriate se ridică la fix 81.578 lei, adică peste 800 de milioane de lei vechi, bani care au intrat în conturile firmelor „agreate” de conducerea de partid şi de stat, mai exact de către proaspătul primar, fost viceprimar care, cică, s-a cam îndatorat la cei care, în campania electorală, l-au susţinut, unii zic că şi cu bani, nu numai cu sufletul şi cu „gura mare” din care ieşeau „strigături” menite a atrage voturi sau, dimpotrivă, a acuza contracandidaţii. Cum spunea, peste 800 de milioane a însemnat chiria pentru utilajele luate de la alţii. Acestei sume i s-a adăugat cheltuiala cu propriile maşini şi utilaje folosite pentru deszăpezire, ele aparţinând DADP Slobozia, cheltuială care anul trecut a urcat la 68.773 de lei, bani care, cel mai probabil, or fi intrat în bugetul DADP, undeva la venituri proprii, bani care, cel mai probabil, s-au adăugat sumelor alocate acestei Direcţii pentru Administrarea Domeniului Public. Cum zăpada de pe carosabil şi de pe trotuare nu putea fi îndepărtată numai cu lopeţi, maşini şi utilaje, fără a se folosi materiale antiderapante, pe lista de achiziţii au apărut nisipul şi sarea, pentru care s-a achitat 66.910 lei, respectiv 36.580 lei, adică niţel peste un – alt – miliard de lei vechi. Ei, acum c-am expus sumele de bani publici cheltuiţi pentru achiziţii, nu mai rămâne decât să prezentăm şi firmele. În ordinea în care ne-au fost înfăţişate într-un răspuns oficial, acestea sunt: ITARO; CONSIROM; OYL COMPANY HOLDING; DRUPO şi domnul IACOB MIHAI care n-are SRL, ci I.I. La finalul expunerii acestor informaţii mai adăugăm doar că, deşi nouă ni s-a răspuns că „Lucrările de deszăpezire pentru anul 2013 – 2014 se vor contracta pe data de 01.11.2013”, când a fost să aflăm cine – iarăşi! – va deszăpezi „arterele” oraşului cu pretenţii de municipiu-reşedinţă de judeţ, ca şi-n cazul altor acţiuni, pe site-ul primăriei nu apare nimic, iar la telefon, cei responsabili nu ne (mai) răspund…”prietenii ştiu de ce!”
IONICA GHINEA