Staţia CFR Slobozia – oficial redeschisă, doar că … „pe şestache”

Distribuie articolul:

* Cu derogarea dată de alin. 4 art. 30, care a fost introdus de pct. 2 al articolul unic din Legea nr.33 din 17 DSC00407martie 2016, privind cerineţele securităţii la incendiu, deşi nu a obţinut Autorizaţia de funcţionare eliberată de către ISU (Pompieri) Ialomiţa, mai-marii companiei CFR Constanţa au tăiat panglica azi, 08.04.2016, orele 13:00, fără a invita presa să consemneze evenimentul, pentru şefi frica de tam-tam fiind mai mare decât dorinţa de a se lăuda cu-aşa investiţie…   

 Modernizat cu fonduri accesate de la Uniunea Europeană, sediul Gării şi-a redeschis uşile şi a pus la dispoziţia călătorilor peronul şi vagoanele. Şi dacă atât clădirea, cât şi peronul, ni se înfăţişează proaspăt modernizate, din păcate vagoanele şi locomotivele sunt tot cele vechi şi, aşa cum ne-am obişnuit, tot (mai) murdare, iar maidanezii, la fel ca şi înainte aciuaţi, dau fiori reci pe şira spinărilor călătorilor. Ce mizerie o să fie şi în acel pasaj, ca element de noutate în demersul pietonal al călătorilor cu trenul, nici nu vrem să ne îmaginăm…

Încurcate-s Căile…Ferate!

TRANS-Programul Operațional Sectorial Transport” este proiectul care a făcut posibilă finanţarea investiţiei prin Fondul European de Dezvoltare Regională. Valoarea proiectului s-a ridicat la aproximativ 6 milioane de euro. Adică vreo 300 de MILIARDE de lei vechi, dacă nu cumva mai mult. Deşi termenul la care trebuia pusă în funcţiuune această Gară a fost cu mult depăşit, la această oră această investiţie nu a primit girul şi al Pompierilor. Motivul? Covrigăria ce funcţionează în perimetrul foarte apropiat a determinat specialiştii din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Barbu Catargiu” al judeţului Ialomiţa să recomande conducerii CFR să ceară constructorilor să respecte legea privind distanţa dintre clădirea Gării Covrigarie CFR Gara Sloboyiaşi clădirea în care funcţionează o Brutărie şi o Covrigărie, unităţi de alimentaţie publică pentru activitatea cărora focul este indispensabil, el fiind necesar la pregătirea produselor. Firma căreia-i aparţin aceste două locaţii este S.C. Tradiție Bavareză SRL, reprezentantă de domnul Otto Petrache. Doar că acesta nu este patronul care a concesionat terenul de la Primăria municipiului Slobozia. El este doar cel care a închiriat spațiul de la Popa Adrian, administratorul firmei Adrian Prod Serv SRL, cea care are Contract cu UAT Slobozia. Este posibil ca aceia care au întocmit PUZ-ul (Planul Urbanistic Zonal) necesar pentru construirea – provizorie, cică! – a acestor mici spaţii comerciale, să nu fi prevăzut că, la un moment dat, patronul-concesionar Adrian Popa va închiria spaţiul de producţie, iar chiriaşul acestuia o să aibă o cu totul altă activitate, una care să necesite Autorizarea din partea Pompierilor? Nu ştim. Tot ce ştim este că dacă CFR nu respectă legislaţia privind securitatea „aglomerării de persoane” ce va fi permanent în Gara (noastră, mică!), specialiştii din cadrul ISU Ialomiţa nu vor putea elibera Autorizaţie de funcţionare, din punct de vedere al securităţii la incendiu.

Excepţia care-i păsuieşte…

DSC00414Deocamdată, actualizarea Legii 307 din 12 iulie 2006, actualizare publicată în Monitorul Oficial nr.209 din 22 martie 2016, prevede o excepţie de la prevederile pentru construcţiile şi amenajările care au fost puse în funcţiune fără obţinerea autorizaţiei de securitate la incendiu, urmând ca persoanele – juridice, în cazul de faţă, CFR – să obţină actul administrativ până cel târziu la data de 31 decembrie 2016. Cât de mult le-o fi „aranjat” unora sau, dimpotrivă, le-o fi „stricat” altora „ploile” această prevedere, nu putem decât să bănuim. Până ce vom afla şi, desigur, vom ;i detalia într-un articol de presă cum au soluţionat, împreună, CFR, Primăria Slobozia şi firmele implicate în această problemă dată spre rezolvare de către ISU Ialomiţa, nu ne rămâne decât să vă spunem că, începând de azi, 08 aprilie 2016 Gara Slobozia este, din nou, funcţională.

IONICA GHINEA


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *