* Deşi n-a trecut mult timp de la aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul 2016, conducerea spitalului cere, şi CJ Ialomiţa desigur că-i şi aprobă, rectificare bugetară.
Aşa cum ne-am obişnuit în anii care au trecut, pare că vorba aceea „ socoteala de acasă, nu se potriveşte cu aia din târg” pare să se plieze perfect cu socoteala managerului Violeta Şapira făcută împreună cu economiştii spitalului. Să nu se înţeleagă că avem ceva de împărţit cu doamna Şapira. Nici vorbă! Chiar am înţeles de la unii şi alţii, faptul că „împărţeala” este treabă internă, de partid.
Totuşi nu putem să nu observăm faptul că socoteala iniţială, cea de la începutul anului 2016, a fost cu 33% mai mică decât cea propusă spre aprobare în cadrul notei de fundamentare nr. 3514 din 08.04.2016. Conform documentelor din cadrul şedinţei care a avut loc în data de 21.04.2016, conducerea Spitalului Judeţean de Urgenţă Slobozia a cerut Consiliului Judeţean Ialomiţa, majorarea bugetului disponibil spre a fi cheltuit, de la 36.576.000 lei la 48.517.000 lei. Aşadar, 485 de miliarde lei vechi, mai pe înţelesul tuturor, se vor a fi „la mâna” conducerii spitalului, în acest an. Printre cheltuielile care merită din plin să fie menţionate, se află desigur suma de 15.708.000 lei reprezentând salariile de bază ale angajaţilor spitalului, adică aproximativ 157 de miliarde de lei vechi, pentru cei care se îndoiesc de propria operaţiune de conversie monetară. Da, stimaţi cetăţeni, cheltuielile enumerate cu salariile şi sporurile sunt însă cheltuieli nete, adică am exclus din enumerare dările către statul român, ele fiind suplimentare. Pe lângă suma colosală menţionată în rândurile de mai sus, regăsim şi „sporuri pentru condiţii de muncă”, în sumă de 3.420.000 lei, iar pe lângă acestea pe locul trei se află secţiunea denumită sumar „ fond aferent plăţii cu ora” care promite să opereze dintr-un cont în altul, cont contabil desigur, suma de 1.633.000 lei până la final de an. Şi bineînţeles că nu aveau cum să lipsească celebrele tichete de masă, care pare că se acordă şi la Spitalul Judeţean de Urgentă Ialomiţa, în valoare totală de 701.000 lei. Că tot am pomenit de tichete de masă, aşadar despre mâncare, conducerea spitalului a alocat numai 416.000 lei pentru hrana oamenilor, oameni printre care destul de probabil se numără şi angajaţii din spital, care primesc tichetele de masă menţionate mai sus. Pe cale de consecinţă, dacă unui angajat al spitalului îi sunt necesari 9,41 lei în fiecare zi lucrătoare, pentru masă, oamenilor bolnavi din Spitalul Slobozia li s-au alocat cu 40% mai puţini bani pentru hrană. Adică aproximativ 5,65 lei pentru un bolnav, asta în condiţii ideale, în care numărul pacienţilor ar fi egal cu cel al angajaţilor din spital. Dar, sigur, pacienţii sunt mult mai numeroşi decât angajaţii spitalului, aşadar cei 5,65 lei încep să scadă exponenţial. O întrebare retorică s-ar mai putea adresa doamnei manager, şi anume; dacă în cele aproximativ 215 de miliarde pentru plata salariaţilor, îi are în vedere şi pe cei cu vestitele contracte de prestări-servicii? Contracte prin intermediul cărora, în trecut, erau plătiţi unii angajaţi ai spitalului. Contracte lăsate moştenire de fostul director al spitalului, actualul cadidat al formaţiunii politice denumită Partidul Ialomiţenilor, la funcţia de primar al municipiului Slobozia, domnul Vasile Olaru. Acestea fiind spuse, zic că până una-alta, să vă apucaţi repede-repejor de redactat, că mâine-poimâine a trecut luna aprilie şi este nevoie de altă rectificare bugetară, doamna doctor!
Victor GHINEA
Ce ar fii sa faceti voi o ancheta sa vedeti unde se duc bonurile angajaților întrucât noi nu beneficiem de cat de 10 desigur impozitabile si acestea nu luna de luna!haideți ca vreau un reportaj frumos!s-ar putea duce undeva ele daca la noi nu ajung?hai ca s-ar putea sa avem surprize!
Stiati ca se cauta manager pentru spitalul din Slobozia din randurile angajatilor ??? Pentru ca doar acolo este anuntul pentru ocuparea functiei de manager ! In rest… CJI tace, pe site-ul spitalului nu scrie nimic… ALOOO DNAAAA-ul ???