Noile tehnologii ar putea avea un efect pozitiv asupra locurilor de muncă la nivel mondial. Însă, pentru a se adapta, mai mult de jumătate dintre angajaţi vor avea nevoie de cursuri de îmbunătăţire a competențelor sau de reconversie profesională, în următorii cinci ani. De aceea, în urmă cu un an și jumătate, a fost lansat proiectul „Școala din Valiză‟, finanțat de Fundația Vodafone România și desfășurat de către Fundația World Vision România în zece școli din mediul rural din județele Vaslui, Ilfov, Ialomița, Cluj, Brașov și Vâlcea.
Acesta constă într-o platformă de e-learning – www.scoaladinvaliza.ro – și o valiză mobilă dotată cu echipamente de tehnologie. Proiectul s-a extins considerabil în anul 2019, ajungând de la 3.700, la 8.000 de beneficiari.
Conform unui studiu realizat de World Economic Forum, deși roboţii şi automatizarea ar putea duce la dispariţia a circa 75 de milioane de locuri de muncă în următorii cinci ani, noua diviziune a muncii între oameni, roboţi şi algoritmi ar putea crea 133 de milioane de alte noi joburi. Fundația Vodafone România și Fundația World Vision România consideră că cea mai importantă investiție pentru viitor este cea în educația copiilor, în pregătirea noilor generații pentru a face față unei lumi dominate de tehnologie, aflată în continuă transformare.
Prin proiectul „Școala din Valiză‟, se urmărește dezvoltarea abilităților digitale ale profesorilor și elevilor din școlile primare și gimnaziale din zona rurală, prin folosirea unei platforme de e-learning – www.scoaladinvaliza.ro – și a unei valize tehnologice mobile – „Instant Classroom‟. Valiza cuprinde câte un laptop pentru profesor, 25 de tablete pentru elevi, un video-proiector, un sistem audio, o soluție încorporată de încărcare a echipamentelor, un router wi-fi încorporat și un modem 4G. Cu ajutorul tehnologiei, profesorii predau lecții interactive la toate materiile.