Primarul cheltuie aproape 50 MILIARDE lei vechi, în numele săracilor din Ţăndărei

Distribuie articolul:

Fiindcă am crezut că e bine să nu fim prea cârcotaşi în timp ce ţara, judeţul, oamenii se luptă cu virusul care a determinat Pandemia ce ţine de doi ani, ne-am ocupat mai puţin de „parmutările şi aranjementele” săvârşite prin primării. Cum, însă, vedem că se pre(a)lungeşte această stare de criză sanitară, am reînceput a fi cu ochii, mai ales pe banii cheltuiţi de „onorabilii, şi stimabilii, şi venerabilii” primari şi consilieri locali, respectiv judeţeni.

Aşa se face că am căutat să aflăm ce mai face domnul Roman Cristian – primarul oraşului Ţăndărei. Că, sunt ani de când nu l-am mai deranjat, deoarece mandatul trecut n-a mai fost „pe metereze” ci, după cum spun „gurile rele”, doar în spatele primarului care a fost doamna Nicoleta Toma.

Revenit în funcţie după o pauză de patru ani, Cristi Roman s-a repezit să facă ce fac mai toţi primarii. Să acceseze Fonduri Europene. Doar că, în loc să acceseze Fonduri Europene pentru dezvoltare, domnia-sa accesează pentru rezolvarea problemelor legate de aşa-numita „marginalizare”. Că, de! Omul poartă grija celor săraci şi, pe cale de consecinţă, marginalizaţi. Şi dacă UE dă bani pentru fel de fel de „făcături” socio-profesionale, primarul unui oraş atât de sărac cum e Ţăndărei, de ce nu s-ar înfige cu dinţii în bucate, nu? Mai acum un an, mai exact în data de 30 iunie 2021 a fost semnat Contractul de finanţare nerambursabilă, nr. 15395 între Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene reprezentat de ADRS Sud Muntenia, şi UAT/Primăria oraşului Ţăndărei reprezentată DE Roman Cristian.

Sub sloganul (cel puţin nefericit, prin ambiguitatea lui) „ Ţăndărei – mereu aproape de comunitate” . Vreţi să ştiţi câţi bani fituie „băieţii deştepţi” pe acest Proiectul având ca scop un aşa-zis Obiectiv tematic ce presupune „ promovarea incluziunii sociale, combaterea sărăciei, (…( reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie sau excluziune socială din comunităţi marginalizate”, bla, bla, bla? Vă spunem, că de-asta ne-am documentat!

Valoarea totală a proiectului este de 4.837.467 lei.

Transformată ( pentru înţelesul „greutăţii” financiar-contabile1) în lei vechi, suma se apropie de 50 MILIARDE. Cincizeci!

GAL-urile sunt, în continuare, la Putere!

ATENŢIE la cum sunt formulate frazele!

Proiectul pentru care, iată, primarul va cheltui aproape 50 de MILIARDE lei vechi, cică, se „propune  oferirea unor măsuri integrate ( medicale, sociale, educaţionale, de ocupare, combatere a discriminării şi segregării) pentru un număr de 260 de persoane aflate în risc de sărăcie sau excluziune socială care au domiciliul/locuiesc pe terioriul acoperit de o Strategie de Dezvoltare Locală ce cuprinde zona oraşului Ţăndărei, inclusiv cartierul Strachina, aprobată prin PNDR 2014 – 2020 şi dezvoltată de către Asociaţia GAL Danubius Ialomiţa – Brăila.

Cui nu i se pare că e cam prea „pe larg” aria de răspândire a celor doar 260 de persoane? Şi cine crede că cei care implementează acest Proiect chiar au de gând să dea dovadă de transparenţă în ceea ce priveşte acţiunile ce urmează a fi desfăşurate în cadrul acestui Proiect? Şi când, vreodată, vreun astfel de Proiect a fost urmărit „pas cu pas” de jurnalişti, ca urmare a invitaţiei făcute de către organizatorii? Care, organizatori, zic că nu-i adevărat că acţiunile nu se desfăşoară nici pe departe aşa cum e scris în documentaţia care a stat la baza accesări Fondurilor, de azi şi de când se accesează ele…

Cum perioada de implementare a acestui proiect se derulează până la data de 31 decembrie 2023, nu ne rămâne decât să fim „aproape” de Primăria şi, mai ales, comunitatea Ţăndărei. Până atunci, să mai notăm că în data de 4 februarie a.c., s-a semnat Contractul cu firma care asigură „CATERINGUL”. Adică, mâncarea pentru…? Rămâne să aflăm cine sunt, cu NUME ŞI PRENUME, acei „cursanţi” care papă din cei aproape  4 MILIARDE lei vechi, câţi au fost alocaţi (şi repartizaţi, cică!), aşa cum se alocă de obicei, sumele „fărâmiţate” pentru ca să se poată aplica „procedura internă simplificată”.

De procedura asta, ca de altfel de toate investiţiile/achiziţiile desfăşurate cu sau fără licitaţie se ocupă domnul CRĂIŢĂ Eduard – Cristian. Tizul primarului Cristi Roman, cum s-ar zice! Ne grăbim, iată, să-i scriem domnului responsabil cu achiziţiile, niscaiva întrebări legate de locul de servit masa. Nu de alta, dar ne e aşa „foame” de nişte „subiecte fierbinţi”, că abia aşteptăm să le „tăvălim prin cerneala tipografică”!


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *