Este ştiut faptul (care a şi fost CONTESTAT ÎN INSTANŢĂ!) că „aleşii” (?) celor ce-au votat, NU se mai întâlnesc decât în şedinţe ONLINE, prezenţa fizică nepărându-li-se necesară, nici măcar atâta cât să justifice banii pe care-i încasează, sub formă de indemnizaţie, lună de lună, bani care nu-s deloc puţini! La adăpostul votului exprimat în mediul virtual, consilierilor locali nici nare cum să le mai „crape obrazul, de ruşine” pentru aprobarea, nu atât a cheltuielilor pentru un proiect sau altul, cât mai ales pentru dimensiunea financiar-contabilă conformă cu nişte Devize, cel puţin discutabile!
La prima vedere, puzderia de lucră(tu)ri ce se află în derulare, pare a fi demnă de toată lauda. Doar că, dacă s-ar analiza „bob cu bob”, preţul lucrărilor şi, deopotrivă, al achiziţiilor, ar putea exista riscul să „dea cu virgulă”. Simţind şi ei acest risc, mulţi dintre consilierii locali, nu vor „să se lege la cap, fără să-i doară, astfel că acceptă ca şedinţele să se desfăşoare ONLINE.
Sigur că, la o adică, chiar şi aşa, participând doar „prin telefon” la şedinţele cu primarul care este Vergil CHIŢAC, consilierii ar putea să fie mai circumspecţi când vine vorba despre DEVIZUL DE LUCRĂRI care, în cele mai multe cazuri, depăşeşte limita bunului simţ, în materie de ADAOS,urmat şi de „Act adiţional” la Contractele încheiat pe o anumită sumă, prin care valoarea/suma/banii plătiţi devine revoltător de mare! Doar că, onor consilierii locali par a nu avea nici un interes, nici măcar să citească, atent, DOCUMENTAŢIA, în baza căreia se tot încredinţează (de multe ori, direct, fără licitaţie!) realizarea diferitelor INVESTIŢII.
Un (alt) exemplu, în acest sens, îl reprezintă PROIECTELE de Hotărâre ce urmează a fi supuse spre aprobarea consilierilor locali, propuneri ce sunt expuse, iată, în Ordinea de zi a şedinţei ce se va desfăşura în luna octombrie, ONLINE, cel mai probabil!
BANI, MULŢI BANI …
Credeţi că mai este cazul să vă vă spunem că, în cele mai multe cazuri, constructorii şi furnizorii sunt cam aceiaşi? Credeţi că mai este cazul să atragem atenţia că în Devizele de lucrări sunt prevăzute sume, deloc modice, de bani reprezentând, nu numai „cheltuieli NEPREVĂZUTE”, ci şi cheltuieli cu „alte cheltuieli”, ceea ce i-ar face suspicioşi pe nişte consilieri care au grija cheltuirii, cu parcimonie, a banilor publici? Credeţi că vreun consilier local a fost curios să vadă, la faţa locului, CALITATEA lucrărilor, ca să fie convins că firmele au meritat sumele alea, atât de mari, ce le-au fost decontate/plătite? Întrebările sunt, desigur, retorice, noi nemaiavând speranţe că vreunul dintre consilieri va dori să ne răspundă! Iată de ce, ne oprim aici cu frazele de atitudine civică, şi mai titrăm doar LISTA lucră(tu)rilor…
1. Proiect de hotărâre nr. 391/2025 privind rectificarea bugetului local pe anul
2025;
2. Proiect de hotărâre nr. 392/2025 pentru modificarea HCL nr. 41/2023 privind aprobarea contractării unei finanţări rambursabile interne în valoare de maximum 253.918.900 lei, cu modificările ulterioare;
3. Proiect de hotărâre nr. 393/2025 pentru modificarea și completarea HCL nr. 77/2024 privind aprobarea documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţie şi a principalilor indicatori tehnico–economici pentru obiectivul de investiţii “Reabilitarea sălii de sport Badea Cârțan”, Constanța;
4. Proiect de hotărâre nr. 385/2025 pentru modificarea HCL nr. 107/2023 privind aprobarea documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţie şi a principalilor indicatori tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii „Reabilitarea, modernizarea şi dotarea Grădiniţei cu program prelungit nr. 57, Constanţa”;
5. Proiect de hotărâre nr. 386/2025 pentru modificarea HCL nr. 232/2025 privind aprobarea proiectului „Reabilitarea, modernizarea și dotarea Grădiniței cu program prelungit nr. 57, Constanța” și a cheltuielilor legate de proiect;
6. Proiect de hotărâre nr. 387/2025 pentru modificarea HCL nr. 50/2023 privind aprobarea documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţie şi a principalilor indicatori tehnico – economici pentru obiectivul de investiţii „Reabilitarea, modernizarea și dotarea Grădiniței cu program prelungit nr. 6, Constanța”;
7. Proiect de hotărâre nr. 388/2025 pentru modificarea HCL nr. 231/2025 privind aprobarea proiectului „Reabilitarea, modernizarea și dotarea Grădiniței cu program prelungit nr. 6, Constanţa” și a cheltuielilor legate de proiect;
8. Proiect de hotărâre nr. 389/2025 pentru modificarea HCL nr. 106/2023 privind aprobarea documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţie şi a principalilor indicatori tehnico – economici pentru obiectivul de investiţii «Reabilitarea, modernizarea și dotarea Grădiniței cu program prelungit „Azur”, Constanța»;
9. Proiect de hotărâre nr. 390/2025 pentru modificarea HCL nr. 233/2025 privind aprobarea proiectului «Reabilitarea, modernizarea și dotarea Grădiniței cu program prelungit „Azur”, Constanța» și a cheltuielilor legate de proiect.
PRIMAR,
Vergil CHIȚAC
CONTRASEMNEAZĂ
Secretar general,
Fulvia-Antonela DINESCU