Polaris nu mai face curăţenie în Slobozia, DADP şi ADI ECOO 2009 SRL şi-au împărţit sectoarele

Distribuie articolul:

  • Stratagema a fost gândită de către specialiştii  din Primărie şi din Consiliul Judeţean, deoarece Fondurile ce pot fi accesate de la Uniunea Europeană le-au dat ghes întru „unirea-n cuget şi-n simţiri”.

Pe cale de consecinţă a fraternizării între PNL şi PSD, o Hotărâre a consilierilor locali, respectiv a celor judeţeni, a stabilit DELEGAREA GESTIUNII prin concesionarea Serviciului public de salubrizare a(l) municipiului Slobozia către două entităţi economice : una care aparţine strict Primăriei, cealaltă care aparţine CJI + Primărie.

Aşadar, stuctura asociativă ce poartă denumirea „ADI ECOO 2009 SRL”, dimpreună cu DADP Slobozia urmează să facă munca pe care, până mai acum câteva zile, mai precis până în data de 15 octombrie 2022, o făcea binecunoscuta firmă POLARIS.

De ce nu s-a mai prelungit, prin renegociere, contractul cu Polaris, putem înţelege, dacă e să ne gândim la disconfortul prestaţiei, creat, mai ales în ceea ce priveşte măturatul străzilor (ziua în amiaza mare, cu măturile alea din nuiele, de zici că suntem undeva în trecutul îndepărtat al civilizaţiei), dar şi cu transportul (făcut cu maşinile alea care împroşcau cu miros pestilenţial, din care curgeau zoaiele denumite „levigat”).

Ce nu putem înţelege este, DE CE ţin morţiş instituţiile statului să se transforme în cei mai mari angajatori ai judeţului? Căci, una după alta, firmele particulare sunt înlocuite cu fel de fel de structuri asociative făcute de către Primării, cu suţinerea, nu numai logistică, ci şi financiară a Consiliului Judeţean.

Bunurile sunt ale Primăriei/CJI, dar profitul …?

Aşadar, ani de zile, firma de salubritate (fie c-a fost Vivani, fie c-a fost Polaris) a mers cu ambele componente, cea a curăţeniei şi cea a transportului către Depozitul de gunoi. De-acum, însă, Primăria şi CJI au un nou concept, în ceea ce priveşte salubritatea. Fapt pentru care, cică, şi-au şi împărţit sarcinile ce le revin pentru cele două entităţi.

Astfel, conform răspunsurilor oferite pentru ziarul Ştirea, cu referire la Hotărârea din 26 Mai 2022  (cea care a fost adoptată de către consilierii locali) şi Hotărârea din 30 iunie 2022 (cea adoptată de consilierii judeţeni), activitatea se va desfăşura, după cum urmează:

  1. DADP Slobozia „activităţile de măturat, spălat şi stropit căi publice, curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei şi îngheţ” .
  2. Asociaţia „ADI ECOO 2009 SRL” va fi Operatorul care va presta următoarele servicii:  „colectarea separată şi transportul separat al deşeurilor menajere şi al deşeurilor similare provenind din activităţile comerciale din industrie şi instituţii, înclusiv fracţii colectate separat şi actiovitatea de colectare şi transport deşeuri din construcţii provenite din amenajări interioare” .

Vă mai amintiţi că, în mandatul ex-primarului Alexandru STOICA, tot DADP curăţa zăpada, nu? Cum o curăţa, nu mai discutăm, din moment ce am văzut cu toţii!

Discutăm, însă, despre motivul (cu părţi absconse, după părerea unora!) pentru care s-a „moşit” această idee, a renunţării la colaborarea cu o firmă particulară.

Căci, doar nu credeţi că acele multe (şi ascunsele, de ochii contribuabililor, până ce presa le dibuieşte) cheltuieli care SE VOR FACE, cu dotarea DADP, respectiv a ADI ECOO, nu se vor face din banii publici, nu? Iar, banii publici sunt, în fapt, banii noştri, ai tuturor celor care contribuim prin impozite şi taxe.

Că era mult mai puţin cheltuitoare, pentru bugetul public, prestaţia unui Operator – firmă particulară, e de la sine înţeles, de către oricine are un dram de cunoştiinţe economico-financiare, şi nici un interes politico-administrativ.

Întrebări rezonabile, răspunsuri previzibile  

  1. Firma Polaris îşi făcea treaba cu ale cui maşini şi utilaje?
  2. Firma Polaris plătea o redevenţă către bugetul Primăriei?
  3. În caz că merita penalizată, firma Polaris suporta daunele din banii proprii?

Anticipând răspunsurile, altă întrebare ar fi: DE CE, atunci, să se suporte toate acestea, din banii Primăriei, respectiv ai CJI?

Căci, din momentul ce NOUL Serviciu de salubrizare are ca acţionariat instituţiile statului: Primăria Slobozia şi Consiliul Judeţean, şi de-ar plăti redevenţă, şi de s-ar echipa, din banii proprii, cu maşini, utilaje, şi toate „sculele”, mai mult ca sigur mare parte din cheltuială, tot din bani publici se va consuma.

Faptul că ni „se vinde blana ursului din pădure” spunând că din moment ce prestaţia se va face către populaţie, CONTRA-COST, încasările vor acoperi cheltuielile, nu ţine! Şi, nu ţine, deoarece, pornim deducţia logică, de la considerentul că Polaris, la fel ca toate firmele particulare, făcea profit.

Prin urmare, profit ar trebui să fie şi în documentele financiar-contabile ale oricăreia dintre structurile economice înfiinţate de către reprezentanţii statului! Din păcate, istoria recentă a unor astfel de firme de…„ajutor reciproc-avantajos” ne-a arătat că profitul „e sublim, dar lipseşte cu desăvârşire”!

Cel mai elocvent exemplu este Consiliul Judeţean Ialomiţa, instituţie care, pe vremea când „mare dregător” era Victor Moraru, a înfiinţat şi a susţinut în plată SC INFRASTRUCTURĂ SRL, un „apendice” al SC „DRUMURI ŞI PODURI” S.A, administrată tot de CJI.

Că firma, încă nu s-a dovedit, de către „Organele” de cercetare penală”, a nu fi fost decât o „căpuşă”, nu înseamnă că nu există suspicinea rezonabilă că, mai toate „structurile asociative” sunt, nu numai descurajatoare pentru mediul de afaceri, ci şi extrem de profitabile DOAR pentru „băieţii deştepţi aflaţi la butoane” acolo, în fruntea instituţiilor statului!

Rămâne, desigur, să aflăm mai multe, şi să vă comunicăm ce ne-au răspuns cei care au devenit  PATRONII firmelor de pe lângă CJI şi Primăria Slobozia. Până atunci, mai reţineţi că începând cu data de 15 octombrie 2022, firma Polaris NU MAI FUNCŢIONEAZĂ pe raza municipiului Slobozia.   *** Pentru eventualul disconfort creat pe domeniul public, sunaţi la DADP Slobozia şi/sau la Consiliul Judeţean!

 


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *