„Deci avem semn de interzis peste 5 tone. Trec tiruri încărcate cu peste 40 tone. Șoseaua s- a lăsat. Am făcut sesizări la Poliţie. Am fost la Primărie, am vorbit chiar cu primarul. Am sunat la Politie, la Slobozia. Am fost la Constandache Carolică. Am vorbit şi cu el şi cu fiul său. M-au luat peste picior. Deci se încalcă legea cu buna ştiinţă. Nimeni nu face nimic. Bănuiesc că sunt altele la mijloc…Finanțare campanie, taxe… Nu pot fi deranjaţi acești smecheri! Poliţia a zis că le dă amenzi (pe care ei nu le plătesc, desigur!) dar că ei nu au nicio putere, că nu se pot lua permisele. Dacă şoseaua este făcuta doar pentru max. 5 tone. Pământul se lasă. Ni se dărâmă gardul. S-a crăpat casa. Nu mi se pare corect, mai ales atâta timp cât plătim taxe şi impozite la Primărie. Să facă ceva şi pentru noi! Nu mai zic ca şoseaua până la Fundata, nu are niciun fel de iluminat public.Am făcut şi pentru asta sesizare la Primărie. De două ori, chiar! Nimic. În 2016 mi s-a spart casa…La câţiva metri de mine este un service auto de dezmembrări. S-a spart de 3, 4 ori. Pentru că e beznă! Raiul infractorilor!”
Este chinul doamnei Icuţa – locuitor al comunei Perieţi, undeva spre marginea comunei, spre satul Fundata! Deoarece, nu cu multe săptămâni înainte de-această reclamaţie, undeva pe şoseaua ce trece şi prin comuna Perieţi s-a produs în foarte grav accident soldat cu 10 morţi şi 7 răniţi, iar una dintre cauze este şi starea fizică a drumului respectiv, nu puţini cetăţeni care locuiesc în judeţul Ialomiţa ne-au trimis la redacţie fotografii menite a ne convinge că într-adevăr starea drumurilor comunale, judeţene, naţionale este una mai mult decât precară. Ca să nu zicem dezastruoasă!Şi pentru ca domnul primar al comunei Perieţi să nu mai aibă de ce să şe plătească unor jurnalişti, ca să arate cetăţenilor ce mai face el pentru ei şi comună, am decis să-i popularizăm noi, fără a cere bani, ceva din „realizările măreţe” ce-i vor purta numele. Aşa că l-am contactat telefonic şi…iată dialogul!
- Bună ziua, domnule Primar.
- Bună ziua, doamna Ghinea.
- Am şi eu în lucru un articol despre o sesizare a unei doamne – locuitor al comunei Perieţi, în care doamna se plânge de traficul greu care circulă ilegal pe un drum din proximitatea casei în care locuieşte. Zice că (…) Ce-mi puteţi spune despre demersurile dumneavoastră ca primar?
- Acolo, am făcut proiectul pentru reparaţii, lucrarea este 1,2 miliarde lei vechi. L-am depus la Consiliul Judeţean, numai că ne-au dat anul trecut banii foarte târziu, mi i-au dat în decembrie. Iar banii trebuia cheltuiţi până pe 31 decembrie 2018. Şi-am vorbit cu mai multe firme locale, dar n-a vrut nimeni să plombeze strada, că au zis că există riscul ca până-n primăvară să „sară” (plombele, n.r.), înţelegeţi? (…) Deci, noi am prins-o (strda, n.r.) Eu sper s-o rezolv şi pe-asta, cel târziu până-n luna martie la anu’! Deci, suma nu este mare.
- În martie 2020 ziceţi c-ar fi gata?
- Da, că în fiecare an ne-a dat de la Consiliu Judeţean.
- Păi, pentru anul acesta, să începeţi ceva nu e târziu, ca vreme?
- Noi am cerut anu’ ăsta…Deci, ne-au cerut (CJI, n.r) cam ce vrem să facem? Şi-am făcut la Misleanu, pe urmă la Fundata, înţelegeţi? Şi-acuma asfaltăm la Misleanu, e DC 44, îl asfaltăm săptămâna viitoare. Acum, dacă o fi vremea bună, în decembrie mereu au mai dat bani pentru Drumuri Comunale (DC). Dacă o fi vremea bună, eu vreau să-l facem până la sfârşitul anului, dacă nu, cel târziu până în marzei 2020.
- Dacă e DC, ce treabă are CJI?
- Păi, ei au dat bani pe Drumuri Comunale. De când sunt eu, din 2016, am asfaltat la Stejaru, pe urmă la Perieţi, anul trecut am făcut şi proiectul ăsta pe reparaţii pe DC spre Fundata. Deci, ei în fiecare an au dat sume de bani. Acuma, nu e mult, deci v-am spus, e un miliard două sute de mii lei vechi, cu TVA cu tot. Eu sper până-n decembrie, cel târziu până pe 31 martie. Cel târziu! (…) Am proiectul făcut, nu e problemă! Deci, nu sunt foarte multe gropi pe drumul ăsta.
- O să fie o plombare, n-o să fie o asfaltare, nu?
- Da, o plombare. Se decopertează …Am proiectul, v-am zis. O să vi-l trimit!
- Dar, dacă este un drum pe care se circulă cu TIR-uri, cu maşini de mare tonaj, deşi există restricţie de greutatre, undeva la numai 5 tone..
- Acolo este indicator. A mai dat Poliţia amenzi…Este însă un drum spre vechea fermă…Normal, TIR-urile pe-acolo ar trebui să circule… Dar, Poliţia de câte ori îi găseşte… Nu e treaba Primăriei că indicatorul ăla (…)
- Da, dar sunt maşini de-ale cetăţenilor-patroni din localitate, adică oarecum cunoscute, nu? Înţeleg că maşinile de mare tonaj ale domnului Constandache „fac legea” pe drumul ăsta. Şi degeaba plombaţi dacă el trece cu 40 de tone, şi nu cu max. 5 tone încărcătură pe-o maşină, nu?
- Da, dar acolo, v-am spus că avem indicator de tonaj, da…
- Păi, domnule primar, ziceţi-mi cfe mai înseamnă o amendă pentru Carolică Constandache, bunăoară, nu?
- Daa, dar v-am spus că şeful de Post…
- Cine-i şef de Post?
- Domnul Măiţă. Măiţă…Ion, mi se pare, da!
- Da, doamna Ginea. Deci am fost aproape, aproape, anul trecut…Aproape ca să-l facem! (…)
- Şi despre iluminat? (…)
- Acolo e între localităţi, doamnă. Noi, iluminat n-avem nici între Păltiniş şi Stejaru!
- Spuneţi că doamna locuieşte mai la margine şi după casa dumneaei nu e iluminat stradal fiindcă se intră în câmp?
- După casa dânsei nu este, da!
- Nota redacţiei. Şi pentru că primarul comunei Perieţi a început, iarăşi, să se laude că „e în grafic” cu fel de fel de lucrări, negreşit – iarăşi! – o să-l întrebăm ce, cu cine şi cât (se) face…?