Parlamentarii AUR Ialomiţa – SCRISIOARE DESCHISĂ adresată Executivului

*  Senatorii AUR Rodica Boancă și Adrian Costea au înaintat o scrisoare deschisă Guvernului României, Ministerului Educației și Cercetării, Ministerului Sănătății și Departamentului pentru Situații de Urgență prin care solicită adoptarea de urgență a unor măsuri privind situația școlilor.

COMUNICAT DE PRESĂ

Începerea fără întârziere a cursurilor frontale, recuperarea și sistematizarea materiei prin programe de remediere, inclusiv în perioada vacanței de vară, structurarea materiei pentru examenele naționale astfel încât aceasta să poată fi parcursă în mod uniform de toți elevii, decalarea examenelor naționale din învățământul preuniversitar și a admiterilor în universități, organizarea, în luna februarie, a concursurilor pentru ocuparea posturilor de directori și inspectori, cu respectarea criteriilor de concurență și transparență, dar și prezentarea datelor care au stat la baza închiderii școlilor sunt acțiunile imediate pe care le așteaptă AUR.

„ (…) considerăm că este esențial de precizat că toți elevii care studiază, din martie 2020, în sistem online au sincope majore și reale dificultăți în asimilarea materiei, dar și în ceea ce privește integrarea lor viitoare, ca adulți, în societate. Specialiștii în psihologia copilului apreciază că „minorii citesc realitatea în funcție de atitudinile pe care părinții lor le au despre aceasta. Dacă eu, ca părinte, reacționez anxios la o situație, să nu ma mir în cazul în care copilul meu va considera situația aceea ca un mare pericol și va deveni anxios. Semnificația pe care el o dă realității depinde de atitudinea mea față de ea. Așa că părinții ar trebui să se uite la aptitudinile lor, să reflecteze ce consecințe vor avea acestea pentru copiii lor și să procedeze spre binele copilului. În această perioadă a pandemiei se observă o intensificare și cronicizare a stărilor de anxietate, depresie, tulburări de stres posttraumatic. Cei care s-au lăsat copleșiți de stările negative, care au renunțat la orice pentru ca să se protejeze, care au făcut din protecție un cult, devin vulnerabili la reacții posttraumatice negative. Protecția excesivă costă mult. Copiii izolați într-o cameră de luni de zile, fascinați de mediul online, dependenți de jocuri, anxioși, depresivi, victime ale unor persoane nepotrivite din online – astfel copiii se automutilează, se cred « vrăjitoare », pierzând contactul cu realitatea. Înstrăinarea de covârstnici, de părinți, de normalitate, refuzul de a ieși afară, chiar și la o plimbare vor culmina în viitor cu adulți cu grave probleme de identitate, de acomodare socială, chiar cu probleme psihice” (psiholog clinician principal Nicoleta Stancu). În acest context, apreciem că reacția de închidere a școlilor a fost una conformă pentru o perioadă redusă de timp, așa cum s-a întâmplat simultan în numeroase alte state, însă prelungirea acesteia pe termen nelimitat afectează puternic dezvoltarea cognitivă a elevilor și evoluția lor psiho-emoțională. Cu atât mai grav este faptul că, în această perioadă, mii de elevi nu au beneficiat de logistica necesară conectării la școala în regim online, adâncind astfel frustrarea și diviziunea socială. Totodată, știm că învățământul românesc are mult de recuperat pentru a ajunge la nivelul țărilor dezvoltate din Uniunea Europeană, dar resursa umană este extrem de importantă și trebuie protejată. Concluzionând, școala românească este într-un grav pericol. Se practică o masivă politizare prin abuzurile comise de numeroși inspectori generali, elevii nu dau randament în varianta virtuală, iar mulți alții, de ordinul miilor sau zeci de mii, nu au frecventat deloc aceste lecții online, riscul abandonului masiv fiind unul cât se poate de real. La ora actuală, România, masiv depopulată, nu își permite neglijarea generațiilor tinere.

Situația fiind cea pe care am descris-o mai sus, considerăm că se impun următoarele:

  • Începerea fără întârziere a cursurilor frontale.
  • Recuperarea și sistematizarea materiei prin programe de remediere, inclusiv în perioada vacanței de vară.
  • Structurarea materiei pentru examenele naționale astfel încât aceasta să poată fi parcursă în mod uniform de toți elevii.
  • Decalarea examenelor naționale din învățământul preuniversitar și a admiterilor în universități, dat fiind faptul că toți elevii trebuie să aibă șanse egale.
  • Organizarea, în luna februarie 2021, a concursurilor pentru ocuparea posturilor de directori și inspectori, cu respectarea criteriilor de concurență și transparență.
  • Prezentarea datelor care au stat la baza închiderii școlilor, în martie și noiembrie 2020, de către decidentul invocat de dumneavostră, Comitetul Național pentru Situații de Urgență. Opinia publică dorește un răspuns la următoarea întrebare: în contextul pandemic, școlile s-au dovedit a fi focare de răspândire a noului coronavirus?

Vă înștiințăm pe această cale că, în cazul în care se va menține această stare de lucruri, începând cu 8 februarie 2021, AUR – Alianța pentru Unirea Românilor, împreună cu oricine va dori să ni se alăture, va acționa în judecată hotărârile și ordinele prin care au fost suspendate cursurile școlare.”

Distribuie dacă ți-a plăcut:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *