„ Chiar dacă este sâmbătă, am mers într-o vizită scurtă pe șantierele drumurilor județene. Astăzi continuăm turnarea covoarelor asfaltice pe DJ 101B, tronsonul Adâncata – drumul național! (…) „Ieri, pe seară, la terminarea programului am mai dat o fugă pe șantierele consiliului județean… cam așa se lucra pe DJ 201, tronsonul Orezu – Axintele!” (…) „Împreună cu Alexandru Potor am vizitat șantierul de pe drumul județean DJ 306 B. Lucrările pe acest drum au început ieri, în comuna Gheorghe Doja, și astăzi, chiar la această oră, avem deja trei kilometri de covor asfaltic turnat. Bineînțeles, ne-am întâlnit și cu primarul comunei, domnul Ion Curelea, care a supravegheat bunul mers al lucrărilor încă de la debutul lor.” (…) „ Astăzi, alături de colegul meu Marin Constantin și primarul comunei Gura Ialomiței, Nicu Biserică, am vizitat șantierul de lucru de pe DJ 212. Lucrările au început astăzi, din satul Luciu și se întind pe o lungime de 3,1 km, iar drumarii ialomițeni m-au asigurat că acestea vor continua conform graficului.” . Două-trei zile mai târziu, altă vizită, acelaşi tip de comentariu postat pe pagina de socializare a domnului Marian Pavel – presedintele Consiliului Judeţen Ialomiţa.
Dintr-un început, deoarece ştim foarte bine că prea puţini ştiu cine este Alexandru Potor, prea puţini îşi mai amintesc cine este Marin Constantin, facem cuvenita precizare: Alexandru Potor este tânărul care a candidat pentru funcţia de Primar al Municipiului Slobozia, actualmente el fiind ceea ce numim „ administrator public al judeţului” – o funcţie „scornită” pe vremea când Victor Moraru, ex-primarul oraşului Amara a ajuns să fie preşedintele CJI, fapt pentru care o aducea cu el pe cea mai iubită dintre funcţionarii de la Primăria Amara. Marin Constantin este fostul primar al comunei Albeşti, care a ajuns chiar prefect al judeţului. După ce n-a mai fost subprefect, Costică (aşa cum îi spun prietenii) s-a retras într-un con de umbră, dar nu a renunţat să viseze la o revenire în forţă! Şi, iată, odată cu urcarea pe tron a lui Marian Pavel, Costică a meritat un loc de cabinet al Preşedintelui. El are în subordine cei 5 (da, cinci!) consilieri PERSONALI ai lui Marian Pavel.
Acum c-am restabilit imaginea publică a celor doi, mergem mai departe depănând povestea. Şi zicem aşa: Din cauza pandemiei (sau doar din cauza faptului că, în Ialomiţa, forţa de muncă, ori nu este ocupată, ori este plecată), oamenilor le-a devenit ceva obişnuit să stea pe facebook. Dându-şi seama ce facilă este publicitatea făcută pe „reţelele de socializare”, mai-marii judeţului şi-au pus la treabă slujbaşii, astfel încât „populimea” să poată fi convinsă că actualii „iubiţi conducători” muncesc din zori şi până-n seară, cât e săptămâna de lungă, ba chiar şi în week-end! Aşa se face că, de cum a dat colţul ierbii, Marian Pavel – cel ales în toamna anului trecut să fie preşedintele CJI – a început a-şi face simţită prezenţa pe Drumurile Judeţene. Este lucru ştiut că în subordinea CJI, funcţionează (cu Organigramă, şefi, salariaţi şi, desigur, cu utilaje specifice), nu una, ci chiar două Societăţi Comerciale (FIRME) care au ca obiect de activitate : LUCRĂRI de (la) DRUMURI. Nu o dată, aici, în acest ziar, au fost publicate opiniile celor care consideră că este cel puţin blamabil modul în care au funcşionat şi continuă să funcţioneze cele două firme. Ziarul Ştirea, nu o dată, a titrat păreri ale celor care văd şi dincolo de aparenţe, şi care au convingerea că ex-preşedintele Silvian Ciupercă, dar – mai ales! – ex-preşedintele Victor Moraru nu au făcut tot ce se putea face pentru eficientizarea celor două firme pe care le-au patronat şi, pe cale de consecinţă, le-au tot susţinut în plată din bugetul CJI. An după an, FIRMELE de Drumuri Judeţene aflate-n ograda CJI au „tocat” impresionant de mari sume de bani publici, pentru tot felul de ACHIZIŢII. Cu directori numiţi de către conducerea de partid şi de stat, cu un Consiliu de Administraţie în care s-au regăsit chiar şi consilieri judeţeni, FIRMELE de Drumuri nu au fost puse să lucreze la TOATE Drumurile Judeţene, mai-marii CJI preferând să externalizeze lucrările…! Sigur că există o explicaţie pentru fiecare dintre Contractele de lucrări încheiate! Nimeni nu se îndoieşte că subalternii preşedintelui nu au pregătite dosarele, prin care, la o adică, să poată demonstra că, în ceea ce priveşte (in)activitatea pe Drumurile Judeţene din Ialomiţa, s-au respectat procedurile, Legea! Asta, însă, nu înseamnă că oamenii, cetăţeni ai judeţului, nu au suficiente motive să se întrebe de ce se-ajunge în situaţia de a fi contractate alte firme, de ce cele două firme ale CJI ajung să lucreze pe alte Drumuri Judeţene din alte judeţe, de ce CJI plăteşte atât de mult per km de asfalt, de ce… şi, nu în ultimul rând, de ce (mai) trebuie să aibă CJI două FIRME?
Calitate slabă, cantitate redusă, preţuri mari…
Sigur că e bine că onor conducerea CJI dă dovadă de transparenţă şi publică fotografii, astfel reliefând că se toarnă asfalt pe drumurile judeţene! Doar că, şi mai bine ar fi dacă domnul Marian Pavel, dimpreună cu cei doi aghionanţi ai lui, le-ar cere angajaţilor (fie ei şi „consilieri personali” special angajaţi ca să-i facă „gigea, măi, măi” imaginea preşedintelui) să pună în „ecuaţie” şi celelalte două necunoscute, şi-anume: PREŢUL şi DURATA. Şi când zicem durata, ne referim, desigur, nu numai la durata de execuţie a lucrărilor, ci şi la durata în timp a rezistenţei drumurilor. Nu de alta, dar există „suspiciuni rezonabile” care reliefează calitatea slabă a materialelor, dar şi „săritura” (prin omisiune, mizând pe nebăgare de seamă) peste aşa-numitul „strat de uzură” care, în opinia cetăţenilor cârcotaşi, cică nu prea se mai toarnă peste strarturile alea din piatră, nisip, covor asfaltic…! Şi când zicem că ar trebui precizat şi preţul, avem în vedere, desigur, raportul cantitate/calitate – durată în timp, dar – mai ales! – externalizarea lucrărilor, chiar dacă în ograda CJI funcţionează două FIRME care au acelaşi „obiect de activitate”, şi-nume: S.C. Drumuri şi Poduri S.A ; S.C. Infrastructură Drumuri şi Poduri S.A. Nu-i aşa că vi se pare a fi o „bătaie de batjocură” faptul că, deşi cele două firme cuprind în titulatură cuvântul „poduri”, în realitate ele nu se ocupă şi de astfel de lucrări, dovadă că peste râul Ialomiţa, la ieşirea din municipiul Slobozia spre Autostrada Soarelui, cele două foarte apropiate poduri stau să cadă? Cu precizarea că vom reveni, începând cu următoarea ediţie, cu cifre reprezentând, mai ales, banii ce se cheltuie pentru fiec are drum, transmitem domnului preşedinte Marian Pavel că aşteptăm ca acolo, la Drumuri, să se şi materializeze schimbarea, măcar a titulaturii!