IPJ Ialomiţa zice că a recomandat încă un SENS GIRATORIU în Slobozia, dar …

Distribuie articolul:

* Traficul s-a dublat, de când s-a construit Autostrada Soarelui, iar podul abia mai ţine greutatea traficului intens. Deşi, zilnic, nervii şoferilor sunt întinşi la maxim, iar soluţia optimă este la (înde)mâna consilierilor locali şi a conducerii Primăriei Slobozia, de 8 ani factorii (in)competenţi nu au mişcat nimic!  

Municipiul Slobozia are două cartiere care, tocmai din cauză că-s „cam peste mână”, au şi „rămas de căruţă”. Totuşi, sunt cartierele în care tot slobozeni locuiesc. Şi-acolo, slobozenii ajung zilnic, fie pentru că acolo locuiesc, fie pentru că acolo locuiesc părinţii lor, fie doar fiindcă merg la lucru sau la cimitir, ştiut fiind că pe deal funcţionează Combinatul chimic, dar sunt şi înmormântaţi strămoşii…Pentru a ajunge în cartierul Bora, dar şi pentru a ieşi pe Autostrada Soarelui, conducătorii auto trebuie să se-nvârtă în jurul acestui rond, din intersectare a sensului de mers către Podul de peste râul Ialomiţa, a celui care duce către „centura”/ruta ocolitoare (varianta) oraşului, a celui care duce către Constanţa şi a celui care duce către oraş sau către Slobozia Nouă, celălalt cartier mărginaş. Ca să nu mai zic că în chiar intersecţia cu pricina, s-a ridicat construcţia magazinului Lidl, o construcţie asupra căreia planează suspiciunea că este cam „forţată”, fie şi numai în ceea ce priveşte Autorizaţiile/Avizele care, după părerea multor conducători auto „au forţat nota” măcar privitor la regulile de circulaţie…     ipj-il-sigla

La rugămintea mai multor cetăţeni am solicitat Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Ialomiţa să ne spună dacă nu consideră că se impune construirea unui SENS GIRATORIU, în Slobozia, acolo, la ieşirea din Slobozia spre Constanţa, lângă „piciorul” podului peste râul Ialomiţa? Redăm cu acurateţe răspunsul oferit de către Poliţie, în speranţa că şi dvs veţi înţelege…ce-am înţeles şi noi! Aşadar, segmentul de drum la care faceţi referire, în zona Lidl, ieşire din municipiul Slobozia către Constanţa, face parte din tronsonul de drum DN 2A (drum naţional) …drumuri ce sunt în administrarea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Constanţa – Secţia Slobozia. În conformitate cu (…) pentru reabilitări de drumuri, sporirea capacităţii de circulaţie, modernizări sau alte lucrări în zona drumului naţional, competenţa de emitere a acordului este a Direcţiei Rutiere din cadrul I.G.P.R. , Serviciul Rutier teritorial având un rol consultativ. La documentaţia depusă pentru eliberarea avizului de principiu pentru construirea Lidl, Serviciul Rutier a propus două variante de sistematizare a circulaţiei în zonă, respectiv SENS GIRATORIU sau PASAJ SUBTERAN, însă niciuna dintre cele două variante nu a fost agreată. Pentru îmbunătăţirea circulaţiei în acest sector de drum s-a solicitat administratorului de drum regândirea şi elaborarea unei alte modalităţi de realizare a intersecţiei, inclusiv construirea unei amenajări rutiere „sens giratoriu” în anul 2008, însă instituţia menţionată a adus în discuţie costurile mari de construcţie.  În urma discuţiilor din cadrul Comisiei de Sistematizare Rutieră din cadrul Primăriei Slobozia, pentru aprobarea „Programului de Modernizare a „Sistematizării Rutiere pe raza municipiului Slobozia în perioada 2016 – 2030” s-a constatat faptul că autoritatea publică a elaborat un proiect de modernizare a infrastructurii (…) avându-se în vedere şi înfiinţare a două sensuri giratorii în acea zonă, respectiv DN 2A cu DN 21  ZONA Lidl, dar şi intersecţia DN 2A cu DN 21 Slobozia – Brăila – b-dul Matei Basarab, proiecte a căror documentaţie de construire trebuie avizată de CNADNR – DRDP Constanţa şi IGPR – Direcţia Rutieră…


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *