Inspectoratul Şcolar continuă să „toace” revoltător de mulţi bani pe Cursuri profesionale

Distribuie articolul:

* Între anii 2020 – 2022, peste 214 MILIARDE lei vechi s-au „topit” în mâîinile abile ale conducerii de partid şi de stat. Căci, nu ne îndoim că onor conducerea liberală nu ştie ce face doamna MITREA în fruntea „bucatelor alese”.

Despre Proiectele derulate, în fiecare an, de către Inspăectorat, noi am tot scris. Şi-am tot mizat că sumele mari, suspiciunile rezonabile care planează asupra derulării efective, chiar vor suscita interesul „ Organelor” menite a controla chiar şi Inspectoratul. Din păcate, din raţiuni politico-financiare, instituţiile abilitate a desfăşura acţiuni de control (MINUŢIOS, nu de formă!) nu s-au înghesuit a desţeleni încrengăturile care ascund inadvertenţele, măcar, dacă nu „făcăturile”…

Inadvertenţe cu… schepsis

Iar inadvertenţele se pot vedea doar punând cap la cap informaţiile. În 2021, titram despre un proiect început în 2020, şi care se va finaliza la sfârşitul acestui an. Pentru cei care nu au posibilitatea accesprii site-ului, la adresa:  https://ziarulstirea.ro/inspectoratul-scolar-ialomita-alt-proiect-pe-bani-grei/, fac precizarea că pentru proiectul „TehniCOOL 2 „Îmbunătăţirea accesului la activităţi de învăţare în mediul de muncă real pentru elevii învăţământului profesional şi tehnic din judeţul Ialomiţa” s-au „topit” în palmele „băieţilor deştepţi” peste 23 MILIARDE lei vechi. Mai exact 2.375.132, cel cu ID 131144.

 Faptul că, în articolul de-acum un an precizăm că proiectul se derulează în beneficiul a 181 de elevi, iar azi, din răspunsul oferit de Inspectorat înţelegem că beneficiari sunt 330 de elevi, ar putea ridica măcar un semn de întrebare. Din păcate, între „Organele” cu atribuţiuni de control, nu se încumetă unul să pritocească pe astfel de „chiţibuşuri” gazetăreşti.

Dar, de-a dreptul frustrant este că, din documentele noastre rezultă că, în fapt, a existat şi un proiect TehniCOOL. Cel care, deşi are aceeaşi titulatură, are alt ID, şi-anume: 107620.

Şi, desigur, are şi altă sumă prevăzută a fi cheltuită. Peste 16 MILIARDE lei vechi. Mai precis 1.600.873 RON.

Şi-asta, deoarece, aşa cum vă spuneam „încrengăturile” sunt un motiv suficient pentru ca să se „evite prin omisiune”, ori ca să „se pună batista pe ţambal”. 

Vrând să aflăm despre toate Proiectele aflate în derulare în anul trecut, am cerut Inspectoratului să ni le prezinte. În speranţa că oricine va vedea cât de mult înseamnă valoarea financiar-contabilă a fiecăruia, va înţelege „ ce-i mâna pe ei în luptă”, dar – mai ales! – de ce de pe băncile Şcolilor profesionale ies doar „meseriaşi cu patalama la mână” care, odată ajunşi la firme, pentru angajare, se dovedesc a fi „paralel” cu meseria pentru care a fost, chipurile, pregătit.

Sigur că, la o adică, puşi în faţa unor controale, acei „băieţii deştepţi ai caracatiţei” vor prezenta „dovada” participării elevilor, cât şi a „practicii” pe care cursanţii au efectuat-o. Doar că, şi-n acest caz, onor conducerea instituţiilor abilitate în accesarea fondurilor ar trebui să vadă dacă nu cumva s-a mers prea departe cu „cercul vicios” în care se învârte pregătirea profesională a elevilor.

Cheltuieli expuse „pe căprării”

Inspectoratul Şcolar Ialomiţa a cheltuit peste 11 MILIARDE lei vechi (mai exact 1.123783 RON) pentru proietul „ EDUcaţie incluzivă de calitate prin FORMare profedională continuă”.  

De data aceasta, banii s-au „topit” în mâîinile celor care s-au pre(a)ocupat de aşa-numita „dezvoltare a competenţelor profesionale şi transversale ale personalului didactic şi managerilor şcolari (…) creşterea motivaţiei şi a stabilităţii pe post a acestora…”

În anul 2020, Inspectoratul Şcolar a cheltuit aproape 87 de MILIARDE lei vechi (mai exact 8.656.523 RON) pentru proiectul „ Şcoala pentru toţi, educaţie pentru fiecare”. Cică, pentru „îmbunătăţirea participării şcolare, diminuarea şi prevenirea fenomenulii de părăsire timpurie a şcolii…” Potrivit raportărilor Inspectoratului, acest proiect a avut aplicabilitate otova. În sensul că în proiect au intrat şi elevii, dar şi părinţii, şi profesorii. Participanţii la acest proiect au fost beneficairii aşa-numitelor „ateliere tematice, lor li s-au dat „pachete alimentare”, rechizite, echipament sportiv, pachet igienă, dar şi „subvenţii în funcţie de participare şi rezultate”…

Inspectoratul Şcola a cheltuit peste 48 MILIARDE lei vechi (mai exact 4.802.607 RON) pe proiectul „Tineri educaţi-măsuri de sprijin pentru 411 tineri NEET şomeri cu vârsta între 16- 29 ani, care se reîntorc în educaţie în programe de tip a doua şansă…”

Inspectoratul Şcolar a cheltuit peste 27 MILIARDE lei vechi (mai exact 2.721.984 RON) pentru proiectul „Alegi educaţia, alegi succesul” – Program de măsuri integrate de tip a doua şansă”. Inspectoratul Şcolar Ialomiţa a cheltuit peste 10.000 EURO (aproape jumătate de MILIARD lei vechi) pentru proiectul SEE „ Teacher as change agent for 21st  century education”.

În loc de concluzii…! 

 Nu traduceţi „motamo” fiindcă cine ştie ce înţelegeţi! Nu că din „obiectivul general” o să înţelegeţi ceva, atunci când o să citiţi că „a vizat participarea la activităţi tip cursuri structurate, vizite de studiu şi pentru a contribui la o schimbare în abordarea activităţii profesorilor cu elevii prin utilizarea metodelor interactive de predare-învăţare-evaluare şi crearea unei culturi colaborative şi democratice în şcoli”.

Acum, că aţi petrecut cu vederea toate aceste cheltuieli pe care cetăţenii nu se sfiesc să le eticheteze ca fiind de-a dreptul deşănţate, nu cred că nu aţi vrea să „intre pe fir” cei care ar trebui să cerceteze dacă nu cumva există şi tot felul de alte interese în ceea ce priveşte perpetua preocupare pentru derularea unor astfel de proiecte? În ceea ce ne priveşte, gândindu-ne la cine pe cine a năşit, cine cu cine s-a încuscrit, cine, de care partid s-a (a)lipit, cât a fost „cota parte”, dar şi „parandărătul”, speranţa că „se va face lumină” în „catacombele” financiar-contabile ale Inspectoratului Şcolar Ialomiţa, se pierde în negura Istoriei instituţiei. Istorie care ne spune că tot aşa a fost de la aşa-zisa Revoluţie, şi până-n prezent! Succedându-se la Putere (când pe partea de „General”, când pe cea de adjunct) fiecare Partid a avut reprezentantul în conducerea acestei instituţii.   

IONICA GHINEA  


Distribuie articolul:

3 thoughts on “Inspectoratul Şcolar continuă să „toace” revoltător de mulţi bani pe Cursuri profesionale

  1. Buna ziua ! vad ca exista transparenta la nivelul Inspectoratului.Am certitudinea ca ,dumneavoastra nu suferiti succesul profesional al femeilor.Mai documentati-va .

    1. Vorbiţi prostii. Orice prost poate cheltui banii munciţi de alţii. Şi măcar de-ar fi cheltuiiţi cu folos. Dar sunt „decât” furaţi! Nu am de ce să mă documentez mai mult de-atâta
      !

  2. Buna ziua ! Daca ma faceceti prost indirect , despre ce vorbim!Toate judetele primesc bani ptr pregatirea scolara , fie si profesionala.Banii nu sunt furati.Cine vrea sa invete o meserie , invata.Regret ca nu am posibilitatea sa va cunosc.Ganduri bune!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.