* Potrivit Agerpres, toate cele şase evenimente care au avut loc în perioada 29 octombrie – 02 noiembrie, la Romexpo din Bucureşti au reunit peste 700 de companii din cele 27 de ţări care au participat, evenimentul ocupând o suprafaţă expoziţională de peste 41.000 mp.
Indagra, cel mai mare târg de agricultură din România şi cel mai probabil şi din regiune, a atras şi în acest an cu mirosuri îmbietoare de pastramă, must proaspăt, viţel la proţap şi pâine coaptă pe vatră numeroşi bucureşteni, fie ei gurmanzi, curioşi sau pur şi simplu pasionaţi de agricultură, în pofida temperaturilor neprietenoase de afară.
Peste 450 de firme din 22 de ţări au fost prezente la târgul internaţional de produse şi echipamente în domeniul agriculturii, horticulturii, viticulturii zootehniei, Indagra 2014, care s-a deschis în 29 octombrie, la Romexpo, alături de alte cinci târguri cu tematici complementare şi cu tradiţie în domeniu.
În corturile special amenajate şi în pofida tuturor greutăţilor întâmpinate din cauza „bolii limbii albastre”, zootehnia românească a fost bine reprezentată la Indagra, unde au fost aduse nu mai puţin de 500 de animale şi de păsări, respectiv aproape 200 de vaci din rase de carne şi de lapte, majoritatea raselor care se cresc în România, şi aproape 250 de oi, multe din aceste exemplare provenind din patrimoniul genetic al Românei, dar şi 14 armăsari din Herghelia Naţională administrată de Romsilva.
Oficialii români spun că Indagra s-a dezvoltat enorm în ultimii ani, iar marele câştig al actualei ediţii se vede şi în faptul că „agricultorii sunt uniţi în toate domeniile de activitate”. De cealaltă parte, crescătorii se mândresc cu animalele lor, dar nu ezită să atragă atenţia autorităţilor asupra greutăţilor întâmpinate, în timp ce declanşează aparatele foto, cu mulţi megapixeli, încorporate în smartphone-urile din dotare.
Aş putea spune că proprietarii de animale au reuşit, cu un real succes, să-şi facă propaganda produselor proprii: pastramă, muşchi file, cârnăciori şi brânzeturi de toate tipurile şi chiar să le valorifice direct din stâna tradiţională improvizată în incinta Romexpo. Nici utilajele şi echipamentele agricole nu puteau lipsi dintr-un târg internaţional de agricultură, iar cei interesaţi au găsit de la combine şi tractoare conduse prin GPS, la echipamentele pentru ferme, staţii de epurare, incineratoare, tancuri de răcire, hrănitoare automate pentru viţei, sau perii de masaj de masaj pentru animale.
Un nou mod revoluţionar de ambalare a produselor alimentare, „economic, igienic şi sustenabil”, care păstrează şi menţine aroma şi calităţile nutritive ale produsului după prelucrarea termică, fără a apela la conservanţi, a fost, de asemenea promovat la Indagra de o firmă de ambalaje. Nu au fost uitate în acest an nici produsele bio, care au primit o atenţie specială din partea autorităţilor pentru că ele pot reprezenta de fapt brandul de ţară al produselor româneşti, chiar dacă exporturile din agricultura ecologică sunt formate încă în procente ridicate, de peste 80%, din materii prime.
Indagra 2014 a adus în prim plan şi noutăţile din industria de morărit şi panificaţie care a venit cu o ofertă de produse tradiţionale, realizate însă pe baza unor reţete consacrate, mai vechi de 30 de ani.