Fiscul din Ialomiţa – raportează despre colectarea birurilor

Distribuie articolul:

  • Auzind zvonurile privind reorganizarea ANAF, am vrut să aflăm care mai sunt rezultatele activităţii, aici, în plan judeţean, a Fiscului? Aşa că o adresă cuprinzând întrebări am trimis, la începutul acestui an, pe adresa AJFP Ialomiţa.

Agenţia Judeţeană a Finanţelor Publice este unitate fiscală teritorială subordonată directorului general al Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice PLOIEŞTI. Această informaţie vizând competenţele fiind, astfel, adusă în atenţia publică, ne-apucăm şi intrăm în „meandrele concretului”.

Nu înainte de a vă informa că actualul şef al AJFP Ialomiţa este dl Gheorghe Dorobăţ, cel care a revenit în această funcţie făcând – iarăşi! –    „rocada” cu domnul Petre Ţenea...  Şi, dintr-un început, vă spunem că la nivelul AJFP Ialomiţa la data de 10 ianuarie 2020 se aflau în plată 264 de salariaţi. Sunt mulţi, sunt puţini? Răspunsul la această întrebare diferă, desigur! Unii, cei care lucrează în instituţie, sigur vor spune că sunt puţini. Cetăţenii, mai ales intreprinzătorii care au firme ce se supun, prin Lege, controlului fiscal, au şi ei păreri diferite, unii chiar considerând şi ei că-s puţini şi că din această cauză nu toate firmele sunt controlate pentru ca evaziunea fiscală practicată de unii patroni să nu mai fie de-a dreptul frustrantă pentru cei care susţin declararea şi, desigur, impozitarea tuturor veniturilor.

Căci, vă vine sau nu să credeţi, judeţul Ialomiţa are în evidenţele AJFP fix 127.230 de contribuabili. Sigur că nu tot atâţia sunt şi patroni ai firmelor! Căci, în cei peste 127.000 de contribuabili, 110.000 sunt „persoane fizice identificate CNP”. Ceea ce, pentru gradul de implicare şi de responsabilitatea a lucrătorilor la Fisc, nu înseamnă aşa mult efort, decât dacă lucrătorilor în cadrul acestei instituţii li se pare că este o foarte grea sarcină de serviciu îndosarierea hârtiilor depuse la Administraţiile Fiscale şi colectarea/procesarea lor la AJFP Ialomiţa. Ţinând cont că sunt şi cele 319 instituţii publice, numărul reprezentând cu-adevărat „patroni/firme” nu e deloc mare. Concret, doar vreo 10.000 de „persoane juridice” , adică Societăţi Comerciale; SRL-uri, firme. Chiar şi dacă acestor firme li se adaugă cele 6.230 de „persoane fizice autorizate (adică renumitele „activităţi independente” prestate „pe persoană fizică”), tot nu înseamnă că-s foarte mulţi contribuabili în evidenţele AJFP Ialomiţa. Mai ales că, persoanele fizice nu depun decât o dată pe an acele câteva hârtii, pe baza cărora se stabileşte câţi bani au de plătit către bugetul de stat, din care şi bugetul localităţii în care fiecare trăieşte şi munceşte…!

Datorii vechi şi destul de mari…

Ştiind discuţiile şi, mai ales, cunoscând frustrarea multora dintre patroni, cu privire la neplata datoriilor către bugetul de stat, pentru ca, în multe cazuri, dar şi fioarte des în privinţa unora dintre cazuri, datoriile se şterg, analiza celor peste 41 de milioane de lei (adică peste 400 de MILIARDE lei vechi, ceea ce înseamnă o sumă, nu glumă!) Reţineţi informaşia că firmele mari nu sunt în evidenţele AJFP Ialomiţa.  Nu ştim, deocamdată, câte firme mari mai are judeţul acesta care, sărăcit de-a binelea, nici nu mai atrage investitorii. Promitem, însă, să întrebăm acolo, la Ploieşti. Nu de alta, dar sunt prea multe şi prea apăsătoare zvonurile potrivit cărora unele firme mari din Ialomiţa sunt „pline de  datorii”, iar aceste datorii datează de ani de zile. Cum de şi-au permis aceste firme să nu plătească impozitele calculate pe veniturile şi profiturile înregistrate? Iată, una dintre multe întrebări retorice, mai ales ale contribuabililor înconvoiaţi şi sub cuantumul birurilor, nu numai sub controale! Şi zicem că-s întrebări retorice, deoarece, ştim că mulţi sunt de părere că fără ajutorul celor de la Fisc, acei patroni nu „ar fi mişcat în front”! Că de nu le-ar fi frică de „Organe” mulţi ar şi spune cât de mare le-a fost „tainul” (un fel de taxă de pritecţie încasată de „băieţii deştepţi” care lucrează la Finanţe!) unuia sau altuia dintre cei care au fost şi sunt pe statele de plată ale AJFP. Că veni vorba despre statele de plată, deci salarii! Am vrut să aflăm care este nivelul mediu de salarizare. Doar că, n-a fost de-ajuns să vrem noi. Mai trebuia să vrea şi Fiscul de talie regională să ne spună. Căci, aşa ni s-a răspuns: „ Începând cu data de 1.08.2013 AJFP Ialomiţa nu mai este ordonator de credite. Astfel, de la această dată DGRFP Ploieşti a devenit ordonatorul de credite, iar informaţii referitoare la Lista tuturor funcţiilor publice şi a nivelurilor de salarizare actualizate, publicată în 28 septrembrie 2019 o puteţi vizualiza accesând site-ul – secţiunea INFO…!”  Să nu ştie, oare, domnul director Dorobăţ că dacă nu-i cunoşti numele salariatului angajat la stat, nu-i poţi vedea aşa uşor veniturile? Sau, poate, nu ştim noi să „navigăm” pe site-ul acela, mai ştii?! În sfârşit, noi nu ne îndoim că salariile multora dintre angajaţi sunt de-a dreptul „nesimţite” ca mai toate salariile bugetare, aşa că nu ne mai pierdem timpul răscolind salariile pe care ei, bugetarii, le consideră a fi mici, chiar „de mizerie”! Ne îndoim, însă, că şefii „de la Centru” ai conducerii AJFP Ialomiţa îndrăznesc a cere subalternilor să nu desfăşoare conferinţe de presă aşa cum scrie la litera legii, astfel încât Fiscul să dea dovadă de transparenţă în ceea ce priveşte activitatea desfăşurată în domeniul colectării impozitelor şi taxelor pe care firmele şi cetăţenii le plătesc către bugetul de stat! Şi cum sunt vreo 10 ani de când n-am mai aflat (şi, deci, n-am mai participat!) să se fi desfăşurat o conferinţă de presă, iar comunicatele sunt anunţuri şi-atât, cerem actualei conduceri să facă bine să dea dovadă de transparenţă, fie şi numai pentru că instituţia este a una a statului.


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *