După ce firma POLARIS nu a mai fost în graţiile decidenţilor, în plan judeţean, municipal, orăşenesc şi comunal, s-a intrat într-o efervescentă preocupare în a fi găsită o firmă care să întrunească toate condiţiile poziţiei de lider, de operator pe piaţa salubrizării localităţilor.
Aşa se face că în luna decembrie a anului 2021, Consiliul Județean Ialomița a devenit asociat cu firma ADI ECOO 2009, contribuind, în decurs de patru luni la majorarea capitalului social, deținând astfel 99,8002 % din părțile sociale, cu aport în numerar în valoare totală de 2.782.900 lei. Sigur că nu numai la atât se limitează cheltuiala din banii publici! Interesul accesării FONDURILOR EUROPENE a fost liantul între SC ADI ECOO şi Consiliul Judeţean Ialomiţa, iar acest interes continuă să îi anime pe cei ce se îngrijesc ca banii să intre în conturile CJI via operatorul de salubritate, bani din care se vor face toate…!
Odată intrat în “cărţi”, cum era de aşteptat, având la îndemână toate aşa-numitele “pârghii” de convingere, în foarte scurt timp, mai toate UAT/Primăriile şi-au exprimat, prin Hotărâri ale Consiliilor Locale, acceptul la noua formă de organizare a acestui sector de activitate.
Nu intrăm astăzi în detalii privitoare la “meandrele concretului” vizând cheltuielile din banii publici, contribuţii care fac diferenţa între cei doi operatori, cel plecat, şi cel sosit.
Astăzi vă spunem doar că, din cauza faptului că pe adresa redacţiei Ştirea au sosit, şi continuă să sosească, foarte multe întrebări, nu numai legate de modul în care “se ridică gunoiul”, ci – mai ales! – legate de întârzierea Facturilor aferente prestării serviciului, am decis că trebuie să cerem un punct de vedere din partea actualului Operator de salubritate, respectiv firma ADI ACOO 2009 SRL. Nu de alta, dar oamenii/patronii spun că nu li se pare normală facturarea după 8- 9 luni. Şi că acum, când vine factura, le va fi greu să plătească “toţi banii odată”.
Doamna Ciobanu este responsabila pe acest Serviciu, aşa că am rugat-o să ne comunice de ce s-a întârziat atât de multe luni, şi cum are de gând să procedeze? Iată răspunsul oferit!
“Având în vedere situația expusă mai sus din care reiese dinamica privind preluarea și operarea unui număr mare de localități într-un timp scurt, preluarea unui municipiu (Slobozia) cu mai mult de 49000 locuitori cu o structură complexă a tipurilor de contracte încheiate ( contracte individuale, contracte cu asociatii de locatari, contracte cu agenti economici, contracte cu institutii publice), softul utilizat anterior care nu a putut fi adaptat nevoilor actuale, durata mare de timp pentru implementarea unui sistem integrat de tip ERP, dificultățile apărute la implementare legate de lucrul în paralel pe cele două softuri, modificarea legislatiei in domeniul salubrizarii care a presupus interventia inclusiv in structura facturilor si a modului de tarifare, au dus la intarzieri ale procesului de facturare.
Ne cerem scuze pentru disconfortul/neplăcerile creat(e) în emiterea cu întârziere a facturilor si vom proceda in asa fel incat sa nu agresam din punct de vedere financiar utilizatori casnici. Pentru acestia modalitatea de facturare ramane cea care a fost practicata si in trecut, respectiv, se vor emite facturi care contin contravaloarea prestatiei serviciului pentru trei luni de zile.
În continuare prezentăm graficul emiterii facturilor, pentru utilizatorii casnici, în Municipiul Slobozia:
Perioada 15.10.2022 – 31.12.2022 a fost facturata in: 21 Februarie – 25 Mai( perioada prelungindu-se datorita faptului ca au fost incheiate contracte inclusiv in acest interval de timp);
Perioada 01.01.2023 – 31.03.2023 este in decurs de facturare, respectiv, in intervalul de timp 29.06.2023 – 07.07.2023;
Perioada 01.04.2023 – 30.06.2023 va fi facturata in intervalul de timp 15.08.2023 – 18.08.2023;
Perioada 01.07.2023 – 30.09.2023 va fi facturata in intervalul de timp 02.10.2023 – 06.10.2023;
Perioada 01.10.2023 – 31.12.2023 va fi facturata in intervalul de timp 08.01.2024 – 12.01.2024;
Mentionăm ca pentru intarzierile generate strict de emiterea facturilor nu vor fi percepute penalizari”.
Scurt istoric
Societatea ADI ECOO 2009 S.R.L. a fost înființată în anul 2011.
Prin decizia cu nr. 8/02.12.2010, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ECOO 2009 Țăndărei a decis înființarea societății cu răspundere limitată ”ECOO 2009 S.R.L. Țăndărei” cu capital integral de stat având ca membrii localitățile asociate în cadrul A.D.I. ECOO 2009 Țăndărei, capitalul social fiind în suma de 5000 lei.
Societatea realiza serviciul de salubrizare în 14 localități până în luna decembrie a anului 2021.
De la începutul anului 2022 și până la sfârșitul acestuia, societatea avea delegat serviciul de salubrizare a localităților pentru un număr de 58 de localități din județul Ialomița (din 66 posibil, cu mențiunea că doar 65 de localități sunt membre al A.D.I. ”ECOO 2009”.
În prezent, în portofoliul societății existând 61 de localități în operare, după cum urmează: orașul Țăndărei, com. Ograda, com. Platonești, com. Săveni, com. Sudiți, com. Giurgeni, com. Mihail Kogălniceanu, com. Movila, com. Valea Măcrișului, com. Albești, com. Grindu, com. Mărculești, com. Gheorghe Lazăr, com. Bordușani; com. Axintele; com. Bărcănești; com. Coșereni; com. Jilavele; com. Maia; com. Moldoveni; com. Rădulești; com. Alexeni; com. Balaciu; com. Ciochina; com. Drăgoești; com. Gârbovi; com. Ion Roată; com. Manasia; com. Movilița; com. Munteni-Buzău; com. Roșiori; com. Sfântu Gheorghe; com. Ciocârlia; com. Adâncata; com. Armășești; com. Sinești; com. Andrășești; com. Bucu; com. Buești; oraș Căzănești; com. Cocora; com. Cosâmbești; com. Gheorghe Doja; com. Grivița; com. Miloșești; com. Perieți; com. Reviga; com. Sălcioara; com. Sărățeni; com. Scânteia; com. Traian; com. Borănești; com. Dridu; com. Valea Ciorii, com. Făcăeni, com. Vlădeni, mun. Slobozia; com. Gura Ialomiței; orașul Fierbinți-Târg; com. Bărbulești; mun. Fetești.