* Cu câteva zile în urmă, deputata de Ialomiţa, doamna Luminiţa Barcari a informat cetăţenii că în cadrul Comisiei de Învățământ a Camerei Deputaților s-au dezbătut noilor Legi ale Învățământului.
„ Alături de colegii mei am discutat, de la prima oră a dimineții și până seara târziu, cu reprezentanți ai autorităților administrației publice locale, elevilor, studenților, profesorilor, părinților, sindicatelor, dar și cu ONG-uri din domeniul educației și reprezentanți ai oamenilor de afaceri. La dezbateri a participat, pe parcursul întregii zile, și doamna ministru Ligia Deca. Dezbaterile vor continua alături de reprezentanți ai Consiliului Național al Rectorilor și reprezentanți ai cultelor religioase. Analizăm cu atenție și maximă responsabilitate fiecare articol al legii, așa încât să reușim o reformă reală și benefică a sistemului de învățământ”. (…) Sunt profund revoltată de cazurile prezentate in mass-media din învățământul preuniversitar și pentru că urmează să dezbatem legile educației în Parlament, eu vreau să ținem cont și de următoarele aspecte:
- Să redăm cadrului didactic statutul de care se bucura odinioară. Rolul cadrului didactic este foarte important, dar în învățământ nu vor veni cei mai buni studenți dacă nu vor fi motivați, în primul rând financiar.
- Să întărim formarea inițială a viitorilor profesori. Pe lângă cunoștințele temeinice de specialitate, au nevoie de psihologie, pedagogie și metodică, plus practică pedagogică. Simpla adeverință că ai terminat modulele de psiho-pedagogie nu mai este suficientă!
- Prevederi clare prin care atât elevul, dar și profesorul să fie apărat în spațiul școlar și sanctiuni pe măsură, împotriva celor care comit fapte reprobabile (atât pentru elevi, cât și pentru cadre didactice).
- O evaluare psihologică periodică pentru cadrele didactice, cu posibilitatea de a recomanda reconversia profesională pentru cei la care se descoperă anumite afecțiuni si „limite”. În acest caz, Ministerul Sănătății trebuie să ne ajute cu lista afecțiunilor incompatibile cu meseria de dascăl.
Dar pe lângă școală, fiecare parinte ar trebui să-și reevalueze rolul pe care îl are în educarea copiilor. Nu întâmplător o veche zicală românească spunea că ai, sau nu „cei 7 ani de acasa”, a mai precizat Luminiţa Barcari pentru cei interesaţi de soarta Şcolii Româneşti.