Consiliul Judeţean Ialomiţa externalizează curăţenia din birourile pline de angajaţi

* În clădirea CJI sunt 132 salariaţi.  Mulţi, vor spune, cu siguranţă, patronii care se zbat să ţină pe linia de plutire firmele din care au disponibilizat, şi-n care oricum nu aveau excedent de personal, aşa cum se întâmplă în toate moraru-salariati-cji-sedunităţile administrative ale României. Faptul că baştanii care conduc instituţiile statului au tupeul de a se şi plânge de existenţa locurilor vacante sau chiar de insuficienţa personalului, dovedeşte o dată în plus că administraţia publică funcţionează haotic, politicienii având tot interesul să fie căt mai mulţi angajaţi la îndemâna lor. Orice organigramă luată la puricat demonstrează gradul de rudenie între salariaţi din aceeaşi instituţie şi, desigur, gradul de rudenie dintre salariaţi tuturor instituţiilor statului.

Aşadar, în clădirea denumită pompos „Palatul Administrativ” intră zilnic 132 de persoane. Nu, aceştia nu-s toţi angajaţii subordonaţi preşedintelui care este Victor Moraru. Spunem asta gândindu-ne la încă aproape 100 de angajaţi de prin Centrul Cultural „Ionel Perlea”, Biblioteca Judeţeană şi din cele două Muzee. Acestora li se adaugă şi zecile de salariaţi de la DGASPC, dar fiind vorba despre Protecţia Copilului şi Căminele pentru bătrîni…, nu de salariaţii de-acolo vorbim azi! 132. O sută treizeci şi doi de oameni care întocmesc hârtii! Documente, situaţii statistice, planuri, hârtii ticluite din vorbe, multe din acestea fiindu-ne solicitate nouă, cetăţenilor, populaţiei. 132, deci! Din aceştia, niciunul nu poate face curăţenie la locul de muncă, fapt pentru care conducerea a decis să angajeze o firmă care să cureţe în spaţiile cioaca-si-marcualea care ar fi şi generoase – ca suprafaţă şi dotare – dacă ei n-ar fi aşa mulţi…

Un bagatel de 77.000 lei….

Angajaţii Consiliului Judeţean Ialomiţa au în administrare, în fiecare an, purcoi de bani publici. Conform ultimei rectificări a Bugetului deVenituri şi Cheltuieli, suma pe care o au de administrat Victor Moraru şi echipa sa (alţii – politicieni/oameni de afaceri/cetăţeni neînregimentaţi politico-administrativ – o numesc gaşcă, clică, nu noi, stimabile!) este de peste 1.500 de MILIARDE de lei vechi. Mai exact, 156. 620.000 lei noi. Cine să spună că nu-i purcoi de bani? Mai ales de-moraru-si-drumuriar şti şi pe ce se cheltuiesc atâţia bani! Căci, uite, tocmai ce-aflăm că printr-un ANUNŢ de…cumpărări directe s-a stabilit că  suma de 770 de milioane de lei vechi reprezintă contravaloarea pentru ceea ce ei denumesc Prestarea serviciilor de curăţenie şi igienizare a spaţiilordin CJI! Sigur că înainte de a scrie această ştire, am fost curioşi să aflăm dacă CJI are sau nu, în schema de personal, femei de serviciu? În Organigramă, printre discutabilele rubrici în care figurează prea mulţi birocraţi, am desluşit doar una în care ar putea figura femeile alea care-ar trebui să trebăluiască prin birouri, nu cu pixul şi PC-ul, ci cu mătura şi mopul! În organigrama CJI, la rubrica „ Personal Deservire, Protocol, Administrativ, Protecţia Munci” figurează 11 angajaţi. Nu ştim dacă aici or fi şi doamnele cu mătura. Şi nici nu mai întrebăm, deoarece şi-aşa avem multe întrebări la care aşteptăm răspuns chiar şi câteIlie Cioaca director CJI 30 de zile deoarece musiu Ilie Cioacă – şef peste Direcţia Coordonare Organizare – încă nu s-a pensionat, fapt pentru care şicanează (pe cât posibil, că nici noi nu-i permitem să se întindă la un aşa afront!) acea parte a presei care scrie despre el şi, mai ales, despre şefii lui de…ieri şi de azi! Dar, cine ştie, poate ne răzgândim, după modelul…vorbei „niciodată să nu spui: niciodată!” şi întrebăm ce firmă încasează cei 770 de milioane de lei vechi, ca să facă…anume ce?

Ionica Ghinea

 

Distribuie dacă ți-a plăcut:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *