Cîteva dintre drumurile judeţene aflate în proprietatea Consiliului Judeţean Ialomiţa arată ca după „război“ o dată cu venirea primăverii. Instituţia condusă de preşedintele Vasile Ciupercă ridică însă din umeri şi-i umileşte încă o dată, dacă mai era nevoie, pe şoferii din judeţul nostru şi pe cei aflaţi în tranzit. În schimbul procentului de aproape 80% de la alegerile locale şi generale de anul trecut, şeful CJI le oferă ialomiţenilor, şi nu numai, cratere pe post de drumuri judeţene.
Vremea bat-o vina!
Zilele trecute am realizat un raid prin cîteva dintre localităţile judeţului Ialomiţa, iar în majoritate am circulat pe drumurile judeţene. De la est la vest situaţia este deplorabilă, orice temerar într-ale şofatului avînd de suferit psihic mai întîi el şi, apoi, din punct de vedere al autoturismului, „suferinţa“ buzunarului este de cîteva ori mai mare pentru că o dată ajuns la destinaţie trebuie să ducă maşina direct în service. Zona de la Chirana spre Gura Ialomiţei, zona Valea Ciorii-Scînteia, zona Moviliţa, dar şi altele, iată doar cîteva exemple de drumuri care sînt în proprietatea Consiliului Judeţean Ialomiţa şi pentru care Vasile Ciupercă n-are nicio soluţie în momentul de faţă. Potrivit Programului Orientativ de Dezvoltare Economică şi Socială al judeţului Ialomiţa, şeful CJI şi-a asumat responsabilitatea finalizării lucrărilor pe mai multe tronsoane de drumuri judeţene, însă, invariabil, la capitolul „stadiu de execuţie la sfîrşitul trimestrului întîi“ explicaţia cel mai des întîlnită se referă la condiţiile meteo sau lipsa banilor necesari. „În trimestrul I nu s-au executat lucrări (lipsă fonduri şi vreme nefavorabilă)“ este explicaţia cu care „defilează“ pe buze preşedintele Consiliului Judeţean Ialomiţa. Ce contează că poţi să-ţi rupi maşina în două, că se plătesc sute de taxe şi că banii colectaţi nu se întorc aşa cum ar trebui către cetăţeni, Ciupercă o ţine una şi bună cu condiţiile meteo şi deficitul financiar înregistrat la nivel judeţean. Dacă întrebăm asfaltatorii, ei nu se plîng, ci aşteaptă un semn de la CJI să înceapă lucrările pentru că vremea chiar le permite şi nu din iunie, ci mult mai devreme anul acesta. Dar, modernizarea DJ 212 limită judeţ Brăila şi pînă la Luciu, modernizarea DJ 212 Ţăndărei-Feteşti, modernizarea DJ 201 Mărculeşti-Săveni şi Bueşti-Albeşti, modernizarea DJ 213 DN 2A-Luciu şi modernizarea DJ 402 Sineşti-limită judeţ Ilfov stagnează pentru că preşedintele Ciupercă îşi închipuie că afară-i iarnă şi conturile bugetului judeţean sînt goale. Pentru a parafraza un alt preşedinte, vara nu-i ca iarna, domnule preşedinte! Ce să mai vorbim despre modernizarea DJ 101 în zona barajului Dridu sau despre modernizarea DJ 102H şi DJ 306 unde nici măcar documentaţia pentru lucrări nu este elaborată încă de specialiştii CJI. Cel puţin unul dintre aceste drumuri trebuia modernizat pînă în martie 2013, iar cele mai multe pînă la sfîrşitul acestui an, dar totul va rămîne, desigur, la stadiul de promisiune. Ce a „mişcat“ Consiliul Judeţean pînă în ziua de astăzi? A aprobat contractarea unui împrumut de vreo 300 de miliarde lei vechi, bani care vor intra în conturile firmelor Drumuri şi Poduri, societatea CJI, Cargo Terra, Oyl Company Holding şi Itaro, dar din ianuarie 2013 şi pînă acum nu s-a mai mişcat niciun act în acest sens. Semn că drumurile judeţene vor rămîne şi în acest an aşa cum le vedeţi şi din fotografiile ce însoţesc acest articol.
George ŞEITAN