Cerc pedagogic la Liceul ,,Matei Basarab,, Slobozia

Distribuie articolul:

Joi, 10 noiembrie anul current, a avut loc în sala de festivități a Liceului Pedagogic din Slobozia, întâlnirea cadrelor didactice din centrul metodic I Slobozia, în cercul pedagogic numit ,,Strategii de lucru pentru elevii cu cerc-pedagogic-1cerințe educaționale speciale, integrați în învățământul de masă”

La cerc au participat și doamnele inspectori școlari pentru învățământul primar, Elena Băleanu și Simona Petre. Nu a lipsit însă nici directorul CJRAE Ialomița, doamna profesor Lascu Camelia. Cadrele didactice din centrul metodic I, au fost întâmpinate de vocea caldă a doamnei director a Liceului Pedagogic ,,Matei Basarab,, Slobozia, Adriana Matache: ,,Suntem onorați și ne bucurăm că suntem în număr atât de mare la această acțiune!”. Onoarea și bucuria au fost reciproce, cadrele didactice bucurându-se la rândul lor de căldura cu care au fost primite.  Elevii cu cerințe educaționale speciale au și ei suflete și trebuie cerc-pedagogic-3integrați în învățământul de masă.

Aceștia trebuie adaptați la normele și cerințele școlii pe care o urmează, norme de stabilire a unor relații afective pozitive cu mebrii grupului școlar și de desfășurare a activităților școlare. Ce facem când avem în clasă un copil cu cerințe speciale?! Cum ne comportăm?! De unde pornim?! Ca și cadru didactic, dacă ai în clasa ta un elev cu cerințe speciale, creezi un mediu școlar primitor, în cadrul căruia se transmite un prim mesaj, dar cel mai important cred eu: toată lumea este valorizată!  Spațiile școlii trebuie să fie accesibile pentru toți copiii, chiar și pentru ceicerc-pedagogic-4 cu dizabilități.

Se transformă clasa într-un mediu de învățare interesant, confortabil și plăcut, se decorează pereții cu aranjamente în culori cât mai atractive, iar lucrările copiilor trebuie afișate, lucrările tuturor copiilor, astfel încât nimeni să nu se simtă neglijat sau marginalizat. Li se citesc elevilor povești care vizează diversitatea. Apoi se discută cu aceștia și li se vorbește despre cum pot fi ajutați copiii cu nevoi speciale, astfel încât elevii cu nevoi speciale, care se alătură colectivului școlii, să beneficieze de experiențe educaționale pozitive. Ceea ce li s-a prezentat cadrelor didactice a fost foarte util, de un real folos, deoarece, în România secolului XXI, copiii cu cerințe speciale, care sunt destul de mulți, pot fi integrați în societate. Dacă nu îi ajutăm noi, atunci cine?! Acești copii nu sunt vinovați cu nimic pentru că s-au născut cu probleme. Școala trebuie să îi integreze, să le ofere bucuria de a învăța ceva și de a se juca cu ceilalți copii. Nimeni nu le poate lua bucuria de a fi copil!

Dan Marius TRICĂ

 


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.