Miercuri, 29 mai, compania germană BASF, prin subsidiara BASF România, a organizat la Iazu, cea de-a 4-a ediţie consecutivă a AgroConnect, caravană de evenimente în cîmp dedicată fermierilor. Pe parcursul a cîtorva ore petrecute cu suportul companiei BASF, agricultorii ialomiţeni au putut avea posibilitatea să cunoască cele mai noi soluţii pe care BASF le propune în materie de protecţie a culturilor. În plus, în cadrul evenimentului s-au creat condiţiile necesare pentru ca fermierii să-şi demonstreze măiestria în cadrul unor jocuri tematice, jocuri ce au presupus şi testarea cunoştinţelor în domeniul agriculturii.
BASF, AgroDolarii şi fermierii
BASF este considerat lider mondial în domeniul chimic al agriculturii, portofoliul său cuprinzînd de la substanţe chimice de bază, produse pentru industria materialelor plastice, pînă la produse chimice pentru agricultură, produse de sinteză fină, precum şi petrol şi gaze. BASF are aproximativ 111 mii de angajaţi la nivel mondial şi a realizat vînzări de aproape 75 miliarde de euro în anul 2011. În 2010, spre exemplu, BASF România, reprezentanţa companiei germane în ţara noastră, a realizat vînzări de aproximativ 25 de milioane de euro. BASF România a organizat, aşa cum precizam, în cadrul AgroConnect 2013, un traseu de vizitare a unor loturi demonstrative, cîte unul pentru culturile de grîu, floarea-soarelui, rapiţă şi porumb. La fiecare lot demonstrativ s-a amplasat cîte un cort unde fermierii au putut interacţiona cu produsele companiei şi, pentru că aşa cum ne spunea reprezentantul zonal al BASF, Andrei Zaharia, „în fiecare an firma cu rădăcini germane îşi îmbunătăţeşte produsele pentru a veni în sprijinul fermierilor“, compania şi-a pus imaginaţia la lucru şi a găsit modalităţi inedite de prezentare a beneficiilor produselor BASF. Aşadar, fermierii care au participat la eveniment, au însoţit grupurile de vizitare a loturilor demonstrative şi au participat activ la prezentarea BASF au putut cîştiga AgroDolari. Cu minim 5 astfel de bani virtuali, fiecare agricultor s-a putut califica la concursul organizat la finalul traseelor, fiecare fermier şi-a putut verifica cunoştinţele în domeniul agricol, iar la sfîrşit cei mai buni dintre ei au cîştigat şi premiile puse la „bătaie“ de companie. BASF România le-a prezentat agricultorilor ialomiţeni produsele Allegro, care prin puternicele sale efecte fiziologice îmbunătăţeşte starea de sănătate a plantelor de grîu, TangoSuper, care prin combinaţia de substanţe active asigură o protecţie completă, Capalo, prin folosirea căruia se asigură o eficacitate ridicată împotriva făinării şi se oferă o protecţie de lungă durată. Nu au fost uitate nici soluţiile Clearfield, Clearfield Plus sau Pictor, cu combinaţii genetice superioare, adaptate la soluţiile locale de mediu ori produsul Opera, care protejează cultura de porumb de factorii de stres cum ar fi grindina, inundaţiile, bolile culturii, seceta, insectele sau lipsa substanţelor nutritive. În acelaşi timp, produsul Frontier Forte, un erbicid eficient împotriva buruienilor, dar şi Caramba Turbo sau Clearfield, un erbicid inovator după cum susţin reprezentanţii BASF, au suscitat interesul fermierilor prezenţi la eveniment.
George ŞEITAN