* Şi fapta trebuie pedepsită! Dacă „ Organele” se autosesizează, desigur…
Când un deputat a propus ca, la cumpărarea oricărei cartele pre-plătite, să se prezinte mai multe informaţii personale, aşa încât dacă, ulterior, un judecător decide interceptarea numărului telefonic asociat cartelei, să poată fi identificat deţinătorul ei, mulţi au fost cei care au invocat respectarea drepturilor omului, dreptul la viaţa privată a cetăţenilor…Din păcate, cei care se opun nu se gândesc nici o clipă la cei care, din cauza cvasi anonimatului (folosesc acest termen gândindu-mă că mai există şi posibilitatea ca apelantul să-şi ascundă numărul de telefon, nu însă şi în caz că oamenii legii i-au luat urma) sunt nu numai hărţuiţi cu apeluri telefonice la orice oră din zi şi din noapte, ci şi păcăliţi, escrocaţi, înşelaţi…Faptul că unii sunt indiferenţi la tot ceea ce ar putea fi lesne etichetat drept „prostie omenească” nu atrage, şi nici nu trebuie să atragă, vreo apostrofare. Mă refer, desigur, la „asaltul” SMS-urilor primite pe telefoanele mobile, prin care din ce în ce mai mulţi cetăţeni sunt anunţaţi că au câştigat o sumă de bani care, mai ales în vremurile astea, i-ar scoate pe mulţi din sărăcia lucie care se prefigurează la orizontul de aşteptare al multora dintre români, şi nu numai! Printre cei „asaltaţi” m-am numărat, zilele trecute, şi eu. Astfel, când am citit SMS-ul prin care eram anunţată că am câştigat 10.000 de euro, fapt pentru care trebuie să sun la un număr de telefon, mi-a zis că dacă-i o şarlatanie, măcar să mă aleg cu un articol. Aşa că am deschis reportofonul şi am apelat numărul de telefon indicat în SMS-ul imortalizat pe această fotografie a ecranului telefonului meu şi…iată dialogul în care persuasiunea persoanei apela(n)te aproape că m-a convins…
– Aţi apelat departamentul de urgenţă Vodafone, I. C. este numele meu. Este numărul de telefon la care aţi primit mesajul, da? 072…. Doamnă, după verificările efectuate în baza noastră de date, asupra acestui număr de telefon – Felicitări! – vă vine să credeţi, nu vă vine să credeţi, vă informez că apăreţi în baza noastră de date, a companiei Vodafone România, precum c-aţi câştigat un premiu în valoare de 10.000 de euro. Aţi crezut că-i o glumă, probabil, nu?
– Mai mult ca sigur, da!
– Înainte de-a face programul doresc să mă lămuresc cu un anumit aspect de la început. Ştiţi că pe tema asta se mai fac glume, să nu cumva să credeţi că-i o glumă. Referitor la acele glume care se mai fac pe tema asta, este posibil doar dacă vă suna cineva de pe număr ascuns. Dar mesajul nostru, bănuiesc c-aţi observat că scrie Vodafone, nu?
– Da, sigur!
– Deci, este pe bune, este adevărat! Şi ca să mă asigur că aţi înţeles informaţia, să nu le încurcaţi între ele, o să vă întreb: vă apare Vodafone scris în mesaj sau nu vă apare? Deci, este adevărat. Felicitări! Cu cine am vorbit, cu cine am onoarea, cum vă numiţi dumneavoastră?
– Ioana Ghinea.
– Doamna Ioana, astăzi suntem în data de 22 iulie 2013, compania de telefonie mobilă Vodafone a împlinit 11 ani de activitate.
– Să fiţi sănătoşi, la mulţi ani!
– Din toţi utilizatorii Vodafone România au fost extrase doar două numere de telefon, la care se premiază cu suma de 10 de euro. Dumneavoastră, împreună cu doamna Maria din judeţul Bacău de care se ocupă la ora actuală un alt departament. Dumneavoastră de unde sunteţi, vă rog frumos, localitatea, judeţul?
– Slobozia, Ialomiţa.
– Deci, suma de bani vi se va trimite prin BCR, iar de prezentat vă prezentaţi la cea mai apropiată Sucursală. Doamna cealaltă e bolnavă de cancer, îmi pare foarte rău pentru doamna, la fel şi ei nu-i venea să creadă la început, mai devreme ridicase banii, acum circa 30 de minute, ne-am ocupat de dânsa şi plângea de bucurie, c-a ridicat o pungă de bani de la BCR. Deci este păcat să credeţi că-i o glumă. Acum să vă spun paşii şi condiţiile. Trebuie să vă procuraţi o cartelă de reîncărcare în valoare de 15 euro, reprezintă plata de comision (ştiţi că la orice sumă se percepe comision), buletinul de identitate, pix şi foaie de hârtie. Deci, exemplu de procedeu, ne deplasăm la magazin, cumpărăm notificarea de cartelă, după care veniţi înapoi acasă la domiciliu, pregătim pix şi foaie de hârtie, eu constat că aveţi toate documentele şi urmează tranzacţia bancară, efectuată de către mine prin BCR România. Ne deplasăm la magazin să cumpărăm această cartelă? Linia trebuie să rămână în permanenţă activă. Eu, sincer, trebuie să vă pun la dispoziţie un termen de 15 minute. Important e că ar trebui să-mi mulţumiţi mie şi ar trebui să vă grăbiţi…Este, totuşi, un regulament…Este greu până procurăm cartela, după care ne reîntoarcem. Cât faceţi până la cel mai apropiat magazin? Aţi ieşit afară din domiciliu? Luaţi-vă 100 de lei, că mai mult nu vă trebuie…
– Deci ce fac eu? Cumpăr cartela aceea şi aştept …
– Vedeţi că nu aţi înţeles? Linia rămâne în permanenţă activă! Trebuie să urmaţi paşii acum, ca să vă trimit banii…
– Staţi, staţi…deci eu ce fac acum, stau aşa „pe telefon” de vorbă cu dumneavoastră până cumpăr cartela aia?
– Nu numai, ci până vă ofer contul bancar! Când v-am oferit contul bancar, apăreţi în toate Sucursalele BCR din România. După care eu vă trimit acolo şi vă puteţi deplasa la orice Sucursală…
– Păi, dacă eu am o distanţă mai mare de parcurs, stau aşa şi consum minutele
– Sunt apeluri efectuate de către companie, apeluri gratuite. Este un program, trebuie să-l respectaţi aşa cum trebuie! Ce vă deranjează că rămâneţi activă?
– Păi, eu v-am sunat…Nu mă deranjează decât în măsura în care dvs. ziceţi că eu nu trebuie să închid telefonul.
– Da’ ce nu puteţi merge pe drum cu telefonul deschis sau, ce ? Doamna cealaltă are 54 de ani şi nu a avut deloc probleme, s-a dus fuguţa şi le-a procurat, am mai vorbit…a respectat foarte bine regulamentul.
– Staţi, staţi! Cum aţi zis că vă numiţi?
– I. C. este numele meu
– Deci, domnul Ciprian, eu nu neg faptul că e posibil să fi fost extrasă dintr-o bază de date, dar eu sunt jurnalist de meserie şi daţi-mi şi mie voie să vă întreb de ce trebuie să nu mă duc eu să cumpăr cartela aia şi-apoi să vă sun pe dumneavoastră? Indiferent de suma pusă în joc, eu nu înţeleg de ce puneţi dumneavoastră la aşa o încercare, aş zice, neserioasă, clienţii dumneavoastră? Căci, în definitiv dacă dvs mi-aţi dat un SMS, iar eu v-am sunat, nu înţeleg pentru care motiv n-aş mai putea să vă sun iarăşi, după ce cumpăr cartela aia…
– Dacă este un program, trebuie să-l respectaţi, stimată doamnă (n.red tonul devine iritat!) dacă nu-l respectaţi vă sistez accesul!
– Mi se parte că nu e verosimilă povestea asta, şi vă informez, cu tot respectul, că această discuţie a fost înregistrată…Alo? Alo?
…..ton de ocupat, semn că „binefăcătorul” era deja ocupat cu alţi proşti pre(a)dispuşi să creadă….