A.N.T – reconfigurată pentru a putea fi (i)legal transformată?

Distribuie articolul:

turism PontaMăsurile luate de Guvern în domeniul serviciilor turistice vor face ca industria de profil din România să se dezvolte, a declarat, miercuri, premierul Victor Ponta, care a susţinut că o mai bună promovare a turismului românesc se poate face doar prin reconfigurarea Autorităţii Naţionale de Turism sub forma unei entităţi create în baza unui parteneriat public-privat.
Premierul României a amintit printre măsurile luate de Guvern reducerea TVA pentru pachetele turistice all-inclusive. „Am continuat cu reducerea TVA pentru toate produsele agroalimentare, dar şi pentru serviciile de aceeaşi natură. Cu înscrierea în noul acord de parteneriat şi, practic, în bugetul alocat României pentru 2014-2020 a unor fonduri nu suficiente, bineînţeles, dar importante atât pentru infrastructura publică de turism, cât şi pentru proiectele private”, a precizat premierul. Victor Ponta a reluat ideea reconfigurării Autorităţii Naţionale de Turism sub forma unui parteneriat public-privat. „Şi o idee la care nu vreau să renunţ, deşi, cu siguranţă, că va naşte multe discuţii, ne va aduce Curtea de Conturi pe cap (…) şi anume transformarea cu adevărat a ceea ce a fost până acum Autoritatea Naţională de Turism, o instituţie birocratică şi o instituţie greu de conectat la ceea ce înseamnă un domeniu atât de dinamic, într-un parteneriat public-privat. Din punctul meu de vedere, este singura soluţie pentru a promova cu adevărat pe de o parte legislaţie, un cadru fiscal adecvat şi promovarea turismului românesc. Nu cred că România va fi în situaţia, doar printr-o instituţie publică, să se promoveze extraordinar. Cred că doar printr-un parteneriat public-privat înţelegând necesităţile, înţelegând modul de promovare într-o piaţă atât de competitivă la nivel mondial putem să folosim potenţialul pe care-l avem”, a mai declarat prim-ministrul.
Câţi dintre români ştiu care-i patrimoniul acestei Agenţii şi câţi bani „învârte” , de ani de zile, chipurile, pentru a promova potenţialul turistic al României? Auzind ce idei de afaceri în sfera public-privată mai are premierul, am zis să arunc o privire pe site-ul instituţiei statului. Dincolo de faptul că mi s-a părut a nu avea cu ce se lăuda (în afară de înşiruirea acţiunilor vizând „amenajarea şi decorarea” standurilor, în vederea participării României la diverse Târguri Internaţionale de Turism), iată ce-am mai găsit afişat online. Programul Operaţional Regional 2007-2013. Autoritatea Naţională pentru Turism prin Direcţia Gestionare Fonduri Comunitare pentru Turism îndeplineşte rolul de Organism Intermediar în domeniul turismului pentru Programul Operaţional Regional, gestionând în cadrul Axei Prioritare 5 a POR – Domeniul major de intervenţie 5.3 „Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică”, domeniu care are următoarele operaţiuni:
A. Crearea unei imagini pozitive a României, ca destinaţie turistică, prin definirea şi promovarea brandului turistic naţional. Suma alocată: 75 milioane Euro/ 15 decizii de finanţare / 22 proiecte depuse (peste 200 de activităţi promovate)
B. Dezvoltarea şi consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovării produselor specifice şi a activităţilor de marketing specifice. Sumă alocată: 65 milioane Euro / 350 proiecte semnate.
C. Crearea Centrelor de Informare şi Promovare Turistică (CIPT) şi dotarea acestora. Suma alocată: 20 milioane Euro/ 52 contracte semnate in valoare de 35,6 mil. lei (7,92 mil. Euro)
Să vă mai spunem şi că acolo, pe site-ul ANT, când e să vizualizezi proiectele finalizate, ţi se pare a fi „apă de ploaie” ceea ce „se pune pe tapet”, cel mai probabil, ca o justificare a purcoiului de bani cheltuiţi? Nu cred că mai este nevoie, fie şi numai pentru că şi dumneavoastră vedeţi cum arată se face turism în România, nu-i aşa?


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *