* Titulatura este “Drumuri şi Poduri S.A.”, dar mulţi consideră că ar trebui trunchiată, măcar, căci Societatea, nici măcar nu a reparat, vreodată, vreun pod, darămite să şi construiască unul…
Scriam, nu demult, tot aici, în ziarul Ştirea, despre faptul că a devenit deranjantă, chiar frustrantă, funcţionarea a două societăţi care să se ocupe de Drumurile Judeţene, în condiţiile în care amândouă societăţile se află în ograda Consiliului Judeţean. Recitiţi, spre aducere aminte, ce am scris acum un an, pe site-ul ziarului Ştirea: https://ziarulstirea.ro/stoica-si-ghibanu-mesteri-la-firmele-consiliului-judetean/
Consiliul Judeţean – sponsor “din oficiu”
Până la un punct, e de înţeles de ce vrea CJI să aibă la îndemână o societate productivă, în domeniul infrastructurii de drumuri. Că, la o adică, e bine să aibă cine deszăpezi drumurile judeţene, de exemplu! De la un punct încolo, însă, atâta cheltuială din banii publici începe să ridice mari semne de întrebare. Başca, societatea nu dă semne că ar (putea) funcţiona “pe profit”!
Anul trecut, din visteria CJI au plecat către societatea de drumuri, fix 7.000.000 lei. Da, vorbim despre 70 de MILIARDE lei vechi.
Banii, cică, vor fi returnaţi, cândva, a ţinut să precizeze conducerea societăţii, prin glasul directorului Ghibanu.
Am fost curioşi să aflăm cât înseamnă, în cifre absolute, Bugetul de Venituri şi Cheltuieli al acestei Societăţi. Aşa c-am transmis o serie de întrebări.
Deoarece, de pe site-ul https://drumurisipoduriialomita.ro/ , nu ne-am putut informa cine ştie ce, întrebările n-au fost nici pe departe punctuale, ci general-valabile. Aşa că din răspunsurile oferite, am înţeles că anul trecut, veniturile au fost de (numai) 16.103.000 lei, în condiţiile în care cheltuielile au fost de 18.901.000 lei. Doar un orb n-ar vedea că societatea este una care funcţionează “pe deficit”, una care n-ar rezista fără aşa-numitul “aport de capital” oferit de către CJI.
De ce, Consiliul Judeţean Ialomiţa, a tot susţinut, financiar, această afacere nerentabilă? Unii cetăţeni spun că, mulţi ani, acolo au fost “lucruri necurate”, începând cu angajaţii “pe pile”, şi terminând cu calittea şi cantitatea asfaltului preparat şi turnat pe drumurile judeţului.
Dar, desigur, neavând dovezi care să certifice aceste suspiciuni, noi nu le credem, ci doar le băgăm în seamă cât să adresăm niscaiva întrebări.
Că veni vorba despre asfalt, reliefăm şi faptul că în anul 2009 a fost achiziționată o Stație de asfalt (instalație de preparare a mixturilor asfaltice de tip AMMANN – Germania) având o capacitate de producție de 120to/oră. Capacitate mare, care, însă, nu pare să fi fost atinsă, deoarece lucrările SC Drumuri şi Poduri S.A. sunt cam anemice. Şi-s anemice, şi din cauza faptului că Societatea nu primeşte toate lucrările pe care Consiliul Judeţean Ialomiţa le tot face, cu bani din Fondurile Europene accesate pentru Infrastructura de Drumuri. De ce nu îi dă CJI mai multe lucrări? Răspuns: Pentru că instituţia statului EXTERNALIZEAZĂ lucrări, alte firme “luând caimacul”ca…fiind câştigătorii licitaţiilor…!
Cât timp a fost director, Ghibanu a “făcut şi a desfăcut” tot ce s-a putut, acolo, la Drumuri…!
Sigur că, într-o discuţie telefonică pe care am purtat-o cu directorul Ghibanu, când l-am auzit cum se înfoaie cu “realizările măreţe” săvârşite, chipurile, cât a fost el director, i-am amintit despre Raportul Curţii de Conturi, din care reieşea, scris “negru pe alb”, că s-au stabilit şi niscaiva prejudicii, s-a concluzionat şi că, în realitate, pe un DJ, un strat de asfalt “a fost lipsă la control”. Şi, cine ştie pe câte drumuri s-o fi mai turnat asfaltul numai “de ochii lumi”? Căci, doar n-are nimeni pretenţia că “Organele de Control” chiar văd şi măsoară/cântăresc tot, nu?
Însă, Ghibanu ne-a declarat că a câştigat procesele cu cei care l-au controlat, şi-anume cu angajaţi ai Curţii de Conturi. Nu reiterăm toată tărăşenia, fie şi numai din cauză că dacă nici Curtea de Conturi nu “i-a venit de hac” lui Ghibanu, înseamnă că…
Rudi GRADEA s-a jucat…şi de-a demisia
De precizat că în mandatul lui Marian Pavel, Ghibanu nu a mai fost director al SC Drumuri şi Poduri S.A, ci doar consilier personal al preşedintelui CJI. La conducerea Societăţii pe Acţiuni s-au perindat dl. STAN, şi dl. GRADEA. Ce mari “permutări şi aranjamente/golănii” a făcut ex-directorul Stan, am scris, nu o dată, iar arhiva păstrează, ca să puteţi afla, iată, aici https://ziarulstirea.ro/directorul-sc-drumuri-judetene-are-o-pata-pe-cazierul-fiscal/ . Cât despre Gradea…. După ce n-a mai fost viceprimar, lui Rudi trebuia să i se asigure un loc de muncă, nu-i aşa? Iar, cel mai la îndemâna PSD via CJI, pentru Gradea a fost funcţia de director al SC Drumuri şi Poduri S.A.
Proţăpit în scaunul de mare “dregător” al domeniului în care n-avea nici o pregătirea, alta decât cea politică, cel care odinioară făcea spume la adresa comuniştilor care, în opinia lui, ocupaseră funcţii “pe baza Carnetului PCR”, n-a “rupt gura târgului”, în ceea ce priveşte redresarea economico-finaciară a Societăţii Drumuri şi Poduri S.A. Fiind pandemie, şi noi am “lăsat-o mai moale” cu întrebările, cu cârcotelile. Aşa se face că Rudi GRADEA a stat liniştit, şi …şi-a încasat salariul “nesimţit”, în timp ce Societatea se adâncea în deficit şi-n alte datorii.
Când a văzut că “e groasă” în spatele lui, directoraşul cel vestit a demisionat. Oficial, nu cunoaştem motivul. Dar, de auzit “pe surse”, am auzit multe vorbe. Unele, chiar frizând faptele încriminate de Codul Penal. Din motive greu de admis, nu după multe luni, Gradea a revenit asupra deciziei de a demisiona, şi a fost repus în funcţie. A mai stat, ce-a mai stat, şi iarăşi şi-a depus demisia. Şi-n tot timpul cât Gradea s-a jucat de-a demisia, Ghibanu a fost “înlocuitorul” de serviciu. Că tot era sfătuitorul lui Marian Pavel, pe problematica Drumurilor Judeţene…!
Ce spune, şi ce urmează să facă Marian Pavel
Remintindu-i că, într-o emisiune difuzată de redacţia https://ziarulstirea.ro/ , a promis că va face în aşa fel încât să dizolve una dintre cele două societăţi, şi întrebându-l dacă a analizat indicatorii financiari ai SC Drumuri şi Poduri, aveam să aflăm că Marian Pavel, deja a început oarece demersuri, în acest sens.
“(…) Aşa cum v-am spus şi data trecută, n-o să rămână două Societăţi, ale Consiliului Judeţean, pe aceeaşi zonă de operare! În momentul de faţă, la Drumurile Judeţene, directorul şi-a dat demisia. Până se termină pricedura de SECHESTRU pe ce are Consiliul Judeţean, pe ce am făcut noi acţiuni (n.red. în instanţă), în contul DATORIEI pe care are să ne-o dea, să putem să transferăm în proprietatea CJI, toate bunurile, trebuie să existe, în continuare, câteva luni, un director, un administrator. De aceea, s-a dus domnul Ghibanu acolo, pentru câteva luni, până SE VA ÎNCHIDE societatea, de tot!”
Să fie primit!
Cum v-am tot scris, mai există şi SC Infrastructură SRL, societate “năşită” de predecesorii lui Marian Pavel. Predecesori care sunt vinovaţi pentru modul defectuos, în care au funcţionat, nu una, ci două societăţi menite a ajuta Drumurile Judeţene (DJ) să NU mai arate ca după bombardament. Ei bine, după desfiinţare, SRL-ul va primi “pleaşcă” un aport de capital reprezentând bunurile SC Drumuri şi Poduri S.A.
O spune, foarte clar, chiar Marian Pavel – preşedintele Consiliului Judeţean, iată! “Societatea aia SE VA ÎNCHIDE, tot patrimoniul (sediu, terenuri, maşini şi utilaje, etc) care acoperă întreaga datorie pe care o are Societatea către Consiliul Judeţean, o să treacă în patrimoniuk CJI, urmând ca noi, cu aceste bunuri, să facem “aport de capital” către societăţile din subordinea CJI. Deci, SC Drumuri şi Poduri SE VA DESFIINŢA!”