Casa de Pensii şi Prefectura roagă bătrânii să meargă „la băi” mai mult în extrasezon

Distribuie articolul:

* Marți, 25 aprilie 2023, prefectul Județului Ialomița, Constantin Marin a participat la ședința Comitetului Consultativ de Dialog Civic pentru problemele persoanelor vârstnice Ialomița.

În cadrul întrunirii, au fost dezbătute două puncte, respectiv „Informare cu privire la activitatea de distribuire a biletelor de tratament pentru asigurații din cadrul sistemului public de pensii pentru anul 2023“ și „ Informare privind modificările Legii sistemului unitar de pensii publice nr. 263/2010“.

Potrivit informărilor, în anul 2023 au fost repartizate Casei Județene de Pensii Ialomița un număr de 1.406 bilete de tratament, dintre acestea 302 bilete fiind repartizate până în luna aprilie.

Reprezentanții Casei Județene de Pensii Ialomița atrag atenția asupra unor practici greșite. Pensionarii preferă biletele de tratament doar în sezonul estival, motiv pentru care o parte dintre aceste bilete se pierd, întrucât ele sunt repartizate pe anumite perioade. Așadar, trebuie să demarăm o campanie de informare în rândul pensionarilor, care să se centreze pe evitarea sezonului estival. Biletul de tratament nu se acordă pentru plecarea în vacanță, biletul are drept scop realizarea unor proceduri de tratament pentru pensionari. Așadar, vă rog pe toți, reprezentanții asociațiilor de pensionari și alte autorități care sunt în contact direct cu pensionarii să încercați să-i informați corespunzător, întrucât plecarea la tratament doar în sezonul estival atrage după sine doar dificultăți. În sezonul estival stațiunile sunt mai aglomerate, iar faptul că biletele de tratament din alte perioade se pierd este un mare dezavantaj pentru ei. a precizat prefectul județului Ialomița, în cadrul ședinței.

Casa de Pensii precizează

Întrebat dacă numărul biletelor de tratament precizat în Comunicatul de presă remis ziarului Ştirea incumbă şi biletele aferente celorlalte hoteluri ce aparţin firmelor particulare, şi nu TBRCM ca „Bază de tratament” aflată în patrimoniul statului, domnul Voicu – directorul Casei de Pensii Ialomiţa a precizat: „ Bilelele sunt pentru ialomiţeni. Ei pot folosi aceste bilete pentru mai multe Staţiuni, din ţară, nu numai din Amara. Pentru Staţiunea Amara se folosesc în jur de 60 – 70%  dintre bilete”.

Deoarece, în Staţiunea Amara funcţionează alte două Hoteluri care au ca specificitate „tratamentul balnear”, l-am rugat pe domnul Voicu să ne lămurească în privinţa repartizării /decontării biletelor, de către Casa Naţională de Pensii. „ Da, CNP oferă bilete, doar dacă se încheie Contract. La momentul acesta, nu sunt încheiate contracte, cu cele două Societăţi Comerciale, respectiv Hotel „Parc” şi Hotel „Lebăda”.

Aceste bilete sunt numai pentru TBRCM S.A, care administrează Hotel „Ialomiţa”, unitate balneară care se află în subordinea Casei Naţionale de Pensii. Deocamdată nu s-au încheiat contracte cu acele SRL-uri, nu ştiu în ce stadiu sunt, la momentul acesta. Urmează să se definitiveze. Noi, anual, în medie, avem cam la 2.500 – 2.600 de bilete de tratament. Deci, ar mai fi de venit bilete. Pe site-ul Casei de Sănătate Ialomiţa  (http://www.cjpialomita.ro/cjpil/doc/bilt/serii_bilete_2023.pdf ) se pot afla şi seriile cum sunt eşalonate aceste bilete.      

 Încercăm un răspuns privind reticenţa….

Ani de-a rândul, ori de câte ori am avut drum prin Staţiune, n-am ezitat să-i întrebăm pe vilegiaturişti, cum se simt, ce boli li s-au mai ameliorat datorită tratamentului, cât de mulţi bani cheltuie pentru aceste vacanţe în care îşi trateasă beteşugurile vârstei a treia, şi chiar ce nemulţumiri au vizavi de cazare, cu tot ce presupunea aceasta: mâncare, curăţenia/dotarea din camere, împrejurimi ca loc de petrecere a timpului liber? Şi nu mică ne-a fost mirarea să constatăm că impresia/răspunsurile lor coincid cu impresia noastră.

Staţiunea Amara, cu tot ce presupune ea ca dezvoltare urbană, edilitar-gospodărească NU OFERĂ cine ştie ce, în ceea ce priveşte petrecerea timpului liber. Bătrâni fiind, turiştii „pe caz de boală” n-au decât a se plimba pe-acolo pe unde soarele le permite. „Parcul ăsta, nefiresc de imens, este de-a dreptul neatrăgător. N-ai de unde să-ţi cumperi o sticlă de suc, de apă. Trebuie să cărăm sticla cu apă luată din Hotel. N-ai de unde să-ţi cumperi o îngheţată, să guşti ceva, o prăjiturică, un fursec, ceva. (…) Zice că de ce nu venim toamna sau iarna la tratament? Păi, în hotel e şi vara foarte răcoare, când ieşi din cada cu nămol, după tratamentul cu ce-ţi face acolo. Cum e iarna, nici nu vreau să-mi închipui!  Nici gestionarea drumului de la baza de tratament la camere nu este bine pusă la punct. Pleci într-un halat până-n cameră, de-ţi îngheaţă sângele-n vene, nu alta. Mâncarea este bună, doar că bucătăresele nu prea ţin cont de faptul că mulţi avem tensiune arterială, şi n-ar trebui să mâncăm atât de sărat. Că folosesc „Delikat”, nu verdeţuri, nu plante aromatice care, acum, se găsesc din belşug. Ar fi multe de spus, dar..”    

Că tot o vedem prezentă acolo şi pe doamna Marinela Radu – directoarea DSP Ialomiţa, ne-am bucura să aflăm că prefectul Marin Constantin s-a interesat despre concluziile desprinse din recentele controale desfăşurate acolo, în staţiunea Casei de Pensii – instituţie pentru care se face ” notă discordantă” , ea fiind cea mai favorizată. Banii pe care-i încasează TBRCM Amara nu-s deloc puţini. Iar „încrengăturile” din acţionariatul acestei subunităţi balneare sunt cel puţin interesante…!


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *