În data de 8 august, la mai bine de o săptămână de când noul Serviciu de Transport Public Local din subordinea Primăriei Slobozia a început să încalce legea transportând persoane cu autobuzele second-hand din dotare fără licenţa emisă de ARR în acest sens, Poliţia Rutieră a sancţionat municipalitatea prin interzicerea pe o perioadă de 30 de zile a dreptului de a desfăşura această activitate şi o amendă consistentă.
Adrian Mocioniu crede într-un complot împotriva sa
„(…) Am dus o luptă contracronometru pentru a fi gata pe 1 August cu serviciul propriu al municipiului. Autobuzele au sosit pe ultima sută de metri, trebuiau întocmite de urgenţă toate procedurile privind documentaţiile. Am depus cât am putut de repede documentele pentru înmatriculare şi licenţiere. Singurele documente pe care le mai aveam de ridicat erau licenţele de transport pentru fiecare autobuz în parte. Documentaţia era depusă, documentele complete, trebuia efectuată plata care a întârziat din motive ce ţin de birocraţie. În urma unor sesizări din presă şi sesizări formulate către Poliţie, astăzi în jurul orei 9:30 un echipaj de poliţie a oprit toate cele trei autobuze care efectuau transport, au aplicat amenzi şi au ridicat numerele de înmatriculare ale autobuzelor pentru lipsa licenţei de transport. Vreau să vă menţionez că la ora 14:00 am intrat în posesia licenţelor de transport pentru patru autobuze. De oportunitatea acţiunii Poliţiei şi de eficienţa ei vă las pe dumneavoastră să judecaţi. Cert este că astăzi nu am mai avut transport public. Cetăţenii au fost lăsaţi astăzi în staţii. Vreau să menţionez că toate celelalte documente, care vizează siguranţa călătorilor erau valabile (inspecția tehnică, autorizaţie RAR , autorizare serviciu transport). Pentru mine a fost important ca cetăţenii sa fie în siguranţă şi confortul sa fie îmbunătăţit. În prezent avem un autobuz şi cu plăcuţe de înmatriculare și licență. Suntem în discuţii avansate cu o altă primărie pentru a lua 2 autobuze şi urmează ca săptămâna viitoare sa obţinem toate documentele necesare pentru încă un autobuz pe care în momentul de faţă îl avem in depou.” a comunicat acesta pe pagina personală de Facebook. Dacă facem o scurtă analiză pe text, putem deduce faptul că primarul Mocioniu vrea să inducă în mod intenţionat dar şi eronat faptul că această ilegalitate s-a desfăşurat numai în ziua respectivă, iar potrivit acestuia poliţiştii puteau arăta clemenţă pentru că între ora 9:30 când echipajul a oprit autobuzele şi ora 14 atunci când Serviciul de transport a intrat în legalitate ar fi fost numai câteva ore, deşi această ilegalitate s-a demarat din data de 1 august aşa cum afirmă chiar dânsul la începutul postării. Şi pentru ca delirul să fie complet, primarul în funcţie pune la îndoială oportunitatea şi eficienţa acţiunilor echipajului de poliţie, parcă îndemnând locuitorii oraşului să încalce legile pentru o săptămână.
Viceprimarii Gradea şi Muşat: „A fost timp destul pentru toate procedurile din lumea asta!”
Pornit iniţial ca un trio social-democrat de excepţie în rândul organizaţiei locale a PSD şi a electoratului care i-a votat, la aproximativ 3 ani de la preluarea funcţiilor publice, cei trei sunt într-un război politic declarat. Mărul discordiei este susţinerea reciprocă pe care primarul Mocionoiu şi partidul lui V. Ponta şi-o declară neîncetat, fapt care a condus la tensiuni între conducerea din Primăria Slobozia. Nici în acest caz al autobuzelor care circulă ilegal pe străzile municipiului viceprimarii PSD nu au evitat să evidenţieze greşelile „primarului dezertor” şi au afirmat că el este singurul responsabil pentru că a grăbit procedurile şi paşii care trebuiau urmaţi pentru ca lucrurile să fie în ordine deplină. „Un serviciu nu poate să opereze fără licenţă. Să spui că ai funcţionat fără licenţă şi cineva a venit şi a intervenit şi mai ales cu tentă către PSD mi se pare foarte exagerat. Cei care suferă sunt cetăţenii, eu cred că autobuzele erau binevenite chiar dacă erau închiriate. Cred că este o greşeală care nu poate să fie iertată prea uşor.” a spus viceprimarul Muşat Gabriel în cadrul unei conferinţe de presă la sediul PSD. În asentimentul celor spuse de acesta a fost şi celălalt viceprimar Gradea Rudolf care a afirmat faptul că în ciuda acuzaţiilor primarului Mocioniu care spune că îi pun diferite piedici consilierii PSD, nu au fost proiecte de hotărâre pe subiectul transportului local în Consiliul Local care să nu fie votate favorabil de consilierii puterii. „A fost o grabă nejustificată din punctul nostru de vedere. Noi suntem obişnuiţi să respectăm proceduri, nu putem să facem lucruri aşa. Putea să fie prelungit contractul (n.r. contractul de delegare a transportului public local cu societatea Nick Touring al cărei contract s-a terminat la 1 august 2019), putea să mai continue două săptămâni sau încă o lună sau cât era cazul astfel încât Serviciul Public de Transport Local să funcţioneze corect şi legal. A fost timp destul pentru toate procedurile din lumea asta!” a concluzionat viceprimarul Gradea Rudolf întrebat fiind dacă nu cumva această grabă a rezultat din faptul că cetăţenii municipiului Slobozia riscau să rămână fără transport public local.
Victor Ghinea